Search My Blog

Monday, September 7, 2020

numerology 29


နံပါတ်၂၉


၂၉, ၁၁, ၂



၂၉၏ ကိုယ်စားပြုသင်္ကေတကို အရိပ်မည်းကြီး လွှမ်းမိုးနေပုံဖြင့် ဖော်ပြတတ်ကြသည်။ ထိုအရိပ်မည်းကြီးဟူသည် မသေချာခြင်းနှင့် ဘေးအန္တရာယ်များခြင်းပင်ဖြစ်သည်။ Numerologyတွင် နံပါတ်တိုင်းသည် ပင်ကိုယ်အနှစ်သာရအဓိပ္ပါယ်များ ရှိကြသည်ကို ဖတ်ရှုပြီးသလောက်ဖြင့် သတိထားမိကြလိမ့်မည် ထင်သည်။ ၂၉၏အနှစ်သာရသည် ပတ်ဝန်းကျင်ပေါ်တွင် မူတည်၍လည်း အခြေခံတည်ဆောက်ထားသည်။ ယင်းက တီထွင်ဖန်တီးမူဆိုင်ရာ အားသာချက်များကို ရှိစေသည်။


 ထို၂၉ဂဏန်းနှင့် ပတ်သက်သောအချိန်ကာလတွင် မိန်းမဆိုလျှင် ယောကျာ်း၊ ယောကျာ်းဆိုလျှင် မိန်းမက မလိမ့်တပတ်လုပ်ခြင်းကို ခံရတတ်သည်။ ထိုအတူ မတွးမခေါ်သောကြောင့် ဘေးအန္တရာယ်များ ရုတ်တရတ် ပေါ်ပေါ်က်လာခြင်း၊ အစစ်ဆေးခံရခြင်း၊ ညှင်းပန်းနှိတ်စက် ခံရခြင်း၊ ပူဆွေးကြေကွဲရခြင်းများကို ဖြစ်ပေါ်စေနိူင်သည်။ ရင်းနှီးသူများနှင့်လည်း ခွဲခွာရတတ်သည်။ 

သတိပြုရန်မှာ ယင်းဂဏန်းရရှိချိန်တွင် တွေ့ရသော မိတ်ဆွေများသည် ကောင်းသောမိတ်ဆွေမဟုတ်ပေ။ ထိုအချိန်တွင် လုပ်နေသောအလုပ်များမှာလည်း ရပ်ဆိုင်းသွားတတ်ပြီး အောင်မြင်နေရာမှ ဆုံးရှုံးသွားတတ်သည်။ ၂၉နှင့် ဆက်စပ်မိသူတို့သည် မကောင်းသောအချိန်ကာလကို ရောက်ရှိနေခြင်းဖြစ်သောကြောင့် အနာဟောင်းများ ပြန်ပေါ်လာတတ်သည်။ မမျှော်လင့်သော အန္တရာယ်များနှင့်အတူ မကောင်းသတင်း ဖြန့်ခံရတတ်သည်။ အကောင်းဘက်က ပြန်တွေးကြည့်လျှင်မူ ဘဝ၏မရေမရာဖြစ်နေသော အကြောင်းများမှတစ်ဆင့် ရင့်ကျက်တည်ငြိမ်သောဘဝကို ရရှိနိူင်သည်ဖြစ်၏။ ထိုဂဏန်းရရှိချိန်တွင် အနာဂတ်အရေးကို သတိထားနေရန်တော့ လိုသည်။  


၂၉တွင် အခြားသောဂဏန်းများထက် ပို၍နတ်ရှိုင်းသော ထိုးထွင်းသိမြင်မူများနှင့် ကွဲပြားခြားနားသော အဓိပ္ပါယ်များ ရှိသေးသည်ကို သိရန်လိုပါသည်။ ၂၉မှ ၂ နှင့် ၉ တို့၏ ပေါ်င်းစပ်ခြင်း ၂ + ၉ = ၁၁ နောက် ၁၁၏ ပေါင်းစပ်မူ ၁ + ၁= ၂ ဖြစ်သည်။ ယင်းပေါ်င်းစပ်မူတွင် ပါဝင်နေသော နံပါတ်တို့သည် ၂၉နံပါတ်နှင့်လည်း သက်ဆိုင်ပါသည်။ ထိုကြောင့် ထိုနံပါတ်များ၏ အရည်အသွေးများသည် ၂၉နံပါတ်အား ထောက်ပံပေးထားကြသည်။ အထူးသဖြင့် ၂ နှင့် ၉ တို့၏ ပေါင်းလဒ်ဖြစ်သော ၁၁ သည် ၂၉ ကို ပိုမိုပံပိုးပေးနိူင်ပါလိမ့်မည်။ ၁၁ သည် ဝိညာဉ်ရေးရာနှင့် ပတ်သက်နေသော နံပါတ်ဖြစ်ပြီး ထိုးထွင်းသိမြင်နိူင်သော စွမ်းရည်ရှိသည်။ မှတ်ချက်။ ။၂၉ နှင့်ဆက်စပ်သူမှန်သမျှသည် ၁၁ နှင့် ၂ တို့ကိုပါ လေ့လာဖတ်ရူရပါလိမ့်မည်။ ပညာရှင်တို့၏ လေ့လာမူများအရ ၂၉ နှင့် ၁၁ တို့သည် တူညီသော ထူးခြားချက်များ ရှိကြသည်။ ထို ၂၉ နံပါတ်နှင့် ၁၁နံပါတ်တို့ကို Tarot ၏ Major Arcanaတွင် ပုရောဟိတ်မင်းကဒ် သို့ The Harmit ကဒ်ဖြင့် ကိုယ်စားပြု ဖော်ပြထားသည်။ ထိုဖော်ပြချက်မှာ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာများကို ကိုယ်စားပြုပြီး မှော်အတတ်နှင့်ဆိုင်သော အသိညဏ်ပညာများနှင့်လည်း ဆက်နွယ်မူ ရှိကြကြောင်းကို ဆိုလိုသည်။


၂၉ရက်မွေးဖွားသူများမှာ စီးဟွးရေးနှင့် ဘဝအောင်မြင်ရေးများတွင် စိတ်ပူပန်စရာနည်းပါးကြသည်။ ယင်းမှာလည်း သူတို့သည် မြင့်မားသော စဉ်းစားတွေးခေါ်ညဏ်ရည်နှင့် များပြားသောဗဟုသုတတို့ကို ပိုင်ဆိုင်ထားကြပြီး ထိုအချက်များကြောင့်ပင် ဘဝ၏အောင်မြင်မူကို ရရှိတတ်ကြသည်။ သို့သော်လည်း သူတို့မှာ တခါတလေ အစွန်းရောက်သောသူများ ဖြစ်ကြသည်။ သူတို့သည် စိတ်နှင့်ပတ်သက်သော စိတ်ပညာ၊ စာပေ၊ အလွမ်းအဆွေးဆိုင်ရာများပေါ်တွင် ဝါသနာထုံပြီး သိပ္ပံနည်းပညာဆိုင်ရာ တီထွင်မူများကိုလည်း စိတ်ပါဝင်စားကြသည်။ 


၂၉ရက်နေ့မွေးဖွားသူတို့၏ အဓိက အားနည်းချက်မှာ မိမိကိုယ်မိမိ မယုံကြည်သံသယဖြစ်တတ်ကြခြင်း ဖြစ်သည်။ အခြားသူများကို ကူညီမိရာမှတဆင့်လည်း ပြဿ နာများကြုံကြရတတ်သည်။ ထိုနေ့ရက်မွေးဖွားသူမှာ အကယ်၍အမျိုးသမီးဖြစ်သည်ဆိုလျှင် ဘဝခရီး၌ အဖြစ်အပျက်မျိုးစုံကို ကြုံစုံကြရတတ်သည်။ သို့သော် ယောကျာ်း မိန်းမ မည်သူပင်ဖြစ်ဖြစ် သူတို့အနေဖြင့် ေ့ရှဆက်လုပ်ဆောင်နေရမည့် လုပ်ငန်းများကို တွန့်ဆုတ်မူမရှိဘဲ ရဲရဲဝံဝံလုပ်ဆောင်ဖို့ လိုလေသည်။ အထူးသဖြင့် မိမိတို့၏ စိတ်ကူးညဏ်ကို အလွယ်တကူ မစွန့်လွှတ်လိုက်ဖို့မှာ အရေးကြီးဆုံးပင်ဖြစ်သည်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် သူတို့၏ ဘဝတွင် သူတို့၏ စိတ်ရှည်မူနှင့် စိတ်ပိုင်းဖြတ်မူတို့ကို စမ်းသပ်စစ်ဆေးမည့် အခြေအနေများကို မကြာခဏ ကြုံတတ်သောကြောင့် ဖြစ်သည်။ ထိုအချိန်၌ စိတ်ဓာတ်ကျဆင်းခြင်း စိတ်ပျက်ခြင်းများကို ခံစားနေရလျှင်မူ သို့ ရှုံးနိမ့်ရလိမ့်သည်။ သူတို့အတွက် အောင်ပွဲ သူတို့ယဏ်ရည်ရနိူင်ဖို့မှာ သူတို့စိတ်၏ ငြိမ်းချမ်းမူ၊ ရိုးသားဖြောင့်မတ်မူ၊ ကိုယ်ပိုင်အတွေးအမြင်ရှိမူ၊ သစ္စာစောင့်သိမူ ရှိရမည်ဖြစ်သည်။ 

၂၉ရက်မွေးဖွားသူများသည် အခြားသောသူများအတွက် တခါတရံ ပေါ်င်းရသင်းရသည်ခက်၍ ဇီဇာကြောင်သောသူများ ဖြစ်နေတတ်ကြသည်။ ထိုကြောင့် သူတို့သည် ပေါ်င်းသင်းဆက်ဆံရေးကို ခိုင်မာအောင် ပြုလုပ်ကြဖို့လိုသည်။ ထိုပေါ်င်းသင်းဆက်ဆံရေးတွင် ယုံကြည်မူဟူသည်က အရေးကြီးဆုံးသောအရာပင်ဖြစ်စးသည်။ သူတျု့အတွက် ကြာရှည်ခိုင်မြဲသော ဆက်ဆံရေးကို ထိန်းသိမ်းဖို့အတွက် ယုံကြည်မူမှာ အကောင်းဆုံးစာချုပ်ပင်ဖြစ်သည်။ ယုံကြည်မူ မရှိကြသောအခါ မိမိတို့၏ ဆက်ဆံရေးများသည် မုန်တိုင်းများနှင့် ရင်ဆိုင်ကြရမှာ ဖြစ်ပြီး ရင်ဆိုင်ရသောအခါတွင်လည်း အရှုံးမပေးဘဲ မိမိတို့အနေဖြင့် ယုံကြည်မူကို ပြန်လည်တည်ဆောက်ကြရမည်ဖြစ်သည်။ 


သူတို့သည် အလှအပဆိုင်ရာနှင့် သဟဇာတများကို နှစ်သက်ကြသည်။ စူးစမ်းလိုစိတ်လည်း များကြသည်။ အခြားသူများနှင့်ဆက်စပ်မိသည့် အချိန်မှာလည်း သူတို၏ ညဏ်ရည်၊ ပွင့်လင်းမူ ၊ လိမ္မပါးနပ်မူကြောင့် အောငမြင်မူကို ရရှိတတ်ကြသည်။ သူတို့၏ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာဘဝကို ရှုမြင်မိသော ဘဝ ဟာငွေကြေးဥစ္စာများသည် သူတို့အတွက်အလွန်အရေးပါသော အရာတစ်ခုတော့ မဟုတ်ပေ။ သို့သော်လည်း သူတို့၏ ဘဝရည်မှန်းချက် အောင်မြင်ဖို့မှာ ငွေကအရေးပါသည်ကို ကောင်းကောင်းသိကြသည်။ ထိုအချိန်၌ ငွေပေး၍ပင်မရနိူင်သောအရာများနှင့် အခြားသောမှားယွင်းမူ များစွာကို ကြုံရသောအခါ စိတ်ပျက်အားမငယ်သင့်ဘဲ အာရုံစူးစိုက်ထားဖို့လိုပြီး ရဲစွမ်းသတ္တိကို ပြန်နိူးဆော်ဖို့လိုကြောင်း နားလည်ထားကြရလိမ့်မည်။ သို့မှသာ မိမိတို့ လိုချင်တာမှန်သမျှကို ကြိုးစားရယူဖို့အတွက် ခွန်အားနှင့် စွမ်းအင်တို့ ပြန်လည်ရရှိလာမည်ဖြစ်သည်။ ထိုသို့မဟုတ်ဘဲ အဆင်မပြေမူတွင် မျောပါနေမည်ဆိုပါက ၎င်းတို့သည် အလွယ်တကူ စိတ်ထိခိုက်တတ်ကြသူများ ဖြစ်သောကြောင့် ကြာလျှင် စိတ်ကျရောဂါကို ခံစားကြရနိုင်သည်။ အကယ်၍ ခံစားနေရသည်ဆိုလျှင်လည်း စိတ်ကျဝေဒနာ ဖြစ်ပေါ်စေသည့်အရာများကို စွန့်လွှတ်၍ ဘဝကို ဆက်၍ ရပ်တည်ရန် သင်ကြားကြရမည် ဖြစ်သည်။ 

၂၉ရက်မွေးဖွားသူတို့အတွက် အချစ်ရေးကမူ Emotionistဟု အမည်ပေးတင်စားထားပြီး စိတ်ခံစားချက်ကို ဦးစားပေးသူဟု ဆိုကြသည်။ အလွန်ချစ်မြတ်နိူးတတ်ကြသောသူများပီပီ စိတ်စေရာသို့ မေတ္တာဦးလှည့်တတ်သော သဘာဝရှိကြသည်။ လွမ်းမောတွေဝေနေတတ်သော အကျင့်ရှိပြီး အဆင်ပြေနေသောအရာကိုတောင် အဆင်မပြေအောင်ဖန်တီး၍ အလွမ်းသမားဘဝကို ခံယူကာ အချစ်ရေးကံမကောင်းသူအဖြစ် မိမိကိုယ်မိမိခံစားနေတတ်သည်။ စိတ်ခံစားချက်ကို ဦးပေးတတ်လွန်းသူများဖြစ်ရာ သူတို့၏စိတ်ခံစားမူအတွက် အခြားသူများအသဲကွဲလည်း သူတို့အတွက်အရေးမကြီးပေ။ ထိုကြောင့်လည်အိမ်ထောင်ရေးကံမှာလည်း မကောင်းတတ်ပေ။ စိတ်လှုပ်ရှားလွယ်ပြီး အပြောင်းအလဲမြန်သောသဘော ရှိတတ်ကြသောကြောင့် အိမ်ထောင်ဆက်များတတ်ကြပြန်သည်။ သူတို့ကို အသဲကွဲစေနိူင်သော မွေးရက်ရှင်များမှာ ၁၆ရက် ၇ရက် ၃၁ရက်မွေးဖွားသောသူများ ဖြစ်နေတာများသည်။ 

၂၉ရက် မွေးဖွားသူများ

အကြားအမြင်ဆရာ ဆွီဒင်ဘော့လ်(June 29)

အီတလီ အာဏာရှင် မူဆိုလီနီ

မိုက်ကယ်ဂျက်ဆင်

၂၉နံပါတ်အတွက် ဆောင်ရန်ရှောင်ရန် နံပါတ် ၂အတိုင်းဖြစ်သောကြောင့် ၂ကို ဖတ်ရှုလိုက်နာနိူင်ပါသည်။

Ref:

vestrology.com

numerology.com

ဆရာစံဇာဏီဘို၏ သင့်မွေးရက်နှင့် အချစ်ကံကြမ္မာ

2:14Am

Sep 7.2020

Minsetwai

သူနှင့်မိတ်ဆွေ


သူနှင့်မိတ်ဆွေ

***********

(လောကမှာ လူတွေများပေမယ့် မိတ်ဆွေနည်းတယ်။ မိတ်ဆွေလို့ ထင်နေသူတွေ ကိုယ့်အနားမှာ ဝိုင်း နေတတ်ပေမယ့် အခြေအနေလေးတစ်ချက် တိမ်းစောင်းသွားတာနဲ့ ကိုယ့်ဘေးမှာ ဘယ်သူမှ မရှိတာကို သားတွေကြုံရဦးမှာပဲ။ ဖေ့ဖေ့အတွက်တော့ ဒါမျိုးတွေက များလှပါပြီကွယ်။ နာမည်ကို ပေါ်င်းတဲ့မိတ်တွေ၊ လိုအပ်ချက်တစ်ခုအတွက် ကြိုးရှည်ရှည်လှန်ပြီး လာပေါင်းတဲ့ မိတ်ဆွေတွေ ဖေ့ဖေ့ဘဝမှာ မွစာကြဲလိုပေါ့။ အဲဒါတွေထဲမှာမှ တစ်နပ်စားညဏ်ကို သုံးတဲ့ မိတ်ဆွေတွေလည်း ရှိတယ်။) 

(ခေတ်နေအတွက် စာတစ်ရွက်မှ) .

ဒါက ဆရာတာရာမင်းဝေဟာ သူ့ရဲ့သားခေတ်နေလေးကို သူကြုံ့တွေ့ရတဲ့ မိတ်ဆွေတွေအကြောင်း ပြန်ပြောပြပေးထားတာပါ။ ဒီစာပိုဒ်လေးကို ဖတ်ပြီး သူ့ဘဝမှာ ဘယ်လိုမိတ်ဆွေတွေနဲ့ တွေ့ကြုံခဲ့တယ်ဆိုတာကိုလည်း လေ့လာသိရှိရပါတယ်။ သူဟာ နာမည်ကိုပေါ်င်းတဲ့ မိတ်ဆွေနဲ့လည်း တွေ့ကြုံခဲ့တယ်။ လိုအပ်မူအတွက် လာပေါ်င်းတဲ့ မိတ်ဆွေတွေနဲ့လည်း တွေ့ကြုံခဲ့တယ်။ တစ်နပ်စားညဏ်ကိုသာ သုံးတဲ့ မိတ်ဆွေတွေကိုလည်း တွေ့ကြုံခဲ့ရ ပါတယ်။ဆိုတော့ ဆရာတာရာမင်းဝေဟာ လူ့ပေါ်င်းစုံနဲ့ ဆက်ဆံခဲ့ဖူးပြီး ဖြစ်တာကြောင့် လူတို့ရဲ့ အကြောင်းကို ကောင်းကောင်းကြီး ကြေညက်နေသူတစ်ယောက်ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ သူကိုယ်တိုင်က ကျွန်တော်ဘာမှမသိပါဘူးလို့ ပြောဆိုနေပေမယ့် သူဟာ အများကြီး သိထားတဲ့ လူတစ်ယောက်ဖြစ်တယ်ဆိုတာ လုံးဝ ငြင်းမရပါဘူး။ ကျွန်တော်တို့ဘဝမှာလည်း မိတ်ဆွေတွေအများကြီးရှိကြပေမယ်။ တစ်ခါတစ်လေ အဲဒီမိတ်ဆွေတွေကပဲ အကြီးမားဆုံးသောရန်သူဖြစ်နေတာကို တွေ့ရတတ်ပါတယ်။ အဲဒီတော့ ကျွန်တော်တို့လည်း ကျွန်တော်တို့မိတ်ဆွေတွေအပေါ်မှာ 

ဆန်းစစ်ကြည့်ဖို့တော့ လိုပါတယ်။ ထပ်ပြီး သူက သူသားလေးကို မှာကြားထားပါသေးတယ်။

(လောကမှာ လူတွေကို သူ့အတိုင်းအတာနဲ့သူ ဆက်ဆံရတယ်။ အသီး ပေးသင့်သူကို အသီးပေးပြီး အပွင့်ပေးသင့် သူတွေကို အပွင့်ပေးရတယ်။ တစ်ချို့က ရနံပေးရုံလောက်နဲ့ ရပါရဲ့။ တစ်ချို့ကိုကျတော့

 အရိပ်ပါပေးရပြန်ရော၊ လိုက်ရောညီထွေတဲ့ အပေးအယူနဲ့ဆက်ဆံရတယ်။ 

အဲဒီအတွက် တစ်ဖတ်လူ ရဲ့ အကန့်အသတ်ကိုတော့ အကဲခတ်တတ်ဖို့ လိုတယ်။)

 (ခေတ်နေအတွက် စာတစ်ရွက်မှ)

တကယ်တော့ သူကောင်းကောင်းကြီး လူတွေအကြောင်းကို သိခဲ့ပါတယ်။ လောကကြီးရဲ့လူတွေအကြောင်း၊ အဲဒီလူတွေကို ဘယ်လိုဆက်ဆံရမလဲဆိုတဲ့အကြောင်း သူကောင်းကောင်းကြီးကို သိခဲ့ပါတယ်။ ဒီအတွေ့အကြုံတွေကို အသုံးချပြီး သူက ဘယ်လိုမိတ်ဆွေမျိုးကို ပေါင်းသင့်တယ်ဆိုတာကို သူ့သားလေးကို ပြန်ဆိုဆုံးမခဲ့ပါတယ်။ ဟုတ်ပါတယ် ။ တစ်ချို့လူတွေက 

အချိုကြိုက်ပါတယ်။ အချိုကြိုက်တဲ့လူကို အချိုပေးပြီးပေါ်င်းရပြန်ပါတယ်။ ဒါမှလည်း 

ပတ်ဝန်းကျင် ကြားမှာ သဟဇာတဖြစ်စေပါလိမ့်မယ်။ မိတ်ဆွေများခြင်းဟာ ကောင်းခြင်းတစ်ခုပါပဲ။ ဒါပေမယ့် မိမိပေါ်င်းတဲ့မိတ်ဆွေတွေက ဆိုးသွမ်းတဲ့မိတ်ဆွေတွေချည်း ဖြစ်မနေဖို့တော့ လိုပါတယ်။ဒါအပြင် ထပ်ပြီး ဆရာတာရာမင်းဝေနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ထပ်တွေ့ရှိရပြန်တာက....

(တစ်ချို့တွေက ဒေါသကို မှတ်ထားကြတယ်။ မျတ်နှာကိုပြုံးပြီး ဟန်ဆောင်ဆက်ဆံတယ်။ သူတို့ရဲ့ဒေါသကို ရေခဲရိုက်ပြီး သိမ်းထားတယ်။ လိုတဲ့အခါကျတော့မှ ရေခဲသေတ္တာထဲက ဘီယာတစ်ဘူးထုတ်သောက်သလိုမျိုး အဲဒီအာဃာတကို ထုတ်သုံးလိုက်ကြတာပါပဲ။ ) (ငါ့ရင်ခွင်ကြားက နှင်းဆီဓားသွားတစ်လတ်မှ)

သူကြုံခဲ့ရတဲ့ လူတွေ့အကြောင်းကို ပြောပြရာမှာ အတော်ကလေးကို အကြောင်းစုံခဲ့ပါတယ်။ တစ်ခါတစ်လေတော့ သူကပုံစံတစ်မျိုးလေးနဲ့ ပြန်တင်ပြပြန်ပါတယ်။

(အဲဒီညက မိုးလင်းအထိ အိပ်မပျော်ဘူး။ အိပ်ပျော်တော့ အိပ်မက်မက်တယ်။ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျွန်တော်က စက်ဝိုင်းကြီးတစ်ခုကို တောင်ပေါ်တွန်းတင်သွားတယ်။ တောင်ပေါ်ရောက်တော့ တောင်အောက်ကို ပြန်လှိမ့်ချတယ်။ စက်ဝိုင်းကြီးက ကျွန်တော်ကို စိတ်ပျက်လက်ပျက်ပြောတယ်။ 

"မင်းတို့ လူ ဆိုတဲ့ သတ္တဝါတွေဟာ 

အတော်ညစ်စုတ်တာပဲ။"

"ဟင်..ဘာဖြစ်လို့လဲ။"

"သူများတစ်ဘက်သားကို တွန်းတင်လိုက်၊ တွန်း ချလိုက်နဲ့ ၊ ဒါကြောင့် ညည မင်းတို့တွေ အိပ်မပျော်တာ။"တဲ့)

ဆိုလိုတာက လူဆိုတဲ့ ဝေါဟာရပဲဖြစ်ဖြစ်၊ မိတ်ဆွေဆိုတဲ့ ဝေါဟာရအဖြစ် ဒီအဖြစ်မျိုးတွေကိုတော့ ကြုံနေရတာပါပဲ။ မိတ်ဆွေဆိုတာဟာလည်း အရမ်းကြီး ယုံကြည်ကိုးစားလို့တော့ မသင့်တော်လှပါဘူး။ ကိုယ့်အကြောင်း အကုန်သိသွားပြီးနောက် ကိုယ့်ကိုပြန်အသုံးချသွားရင် 

ဘယ်လိုလုပ်မလဲလေ။

June. 2018

Minsetwai

သူနှင့်သင်္ချာ

သူနှင့်သင်္ချာ

ဆရာတာရာမင်းဝေဟာ သင်္ချာ

ပညာရပ်ကို စိတ်ဝင်စားတယ်ဆို တာကတော့ ဘယ်သူမှ ငြင်းလို့မရတဲ့အချက်ပါ။ သူရဲ့စာအုပ်တော်တော်များများမှာ သချာင်္ပညာရပ်ဆိုင်ရာ စာသားတွေကို အများအပြားတွေ့မြင်ခဲ့ရပါတယ်။

("မနက်ဖြန် ၁၃ရက်နေ့ကြီး ။ သူက ၁၃ဂဏန်းသမားပေါ့။")
(ယန္တယားအရေခွံ့ နဲ့လူမှ)

 ၁၃ဂဏန်းသမားဆိုတော့ ဘာဖြစ်ပါသလဲ။ နျူမယိုလောဂျီအရ ၁၃ဂဏန်းဟာ ကံဆိုးစေတဲ့နိမိတ်လို့ ယူဆကြပါတယ်။ ဒါကြောင့်ပါ။ ဒါကို သူကိုယ်တိုင်ကလည်း ကျွန်တော်နှင့်ကံကြမ္မာလက်နတ်များမှာ ဖော်ထုတ်ပြထားပါတယ်။ လေ့လာကြည့်ပါ။

သိုးဆောင်းအယူအဆတွင် ၁၃ဂဏန်းသည် ကံမကောင်းသော ဂဏန်းဖြစ်၏။ အနောက်နိူင်ငံမှ တည်ခိုခန်း အချို့တွင် အခန်း(၁၃)ဆိုလျှင် မည်သူကမှ မတည်ခိုချင်ကြောင်း အခန်း (၁၂)ပြီးသည်နှင့် အခန်း(၁၄)ကို ထားရကြောင်း ကြားသိနေရတော့ မပီမပြင်ပြုံးဖြစ်သည်။
(ကျွန်တော်နှင့် ကံကြမ္မာလက်နတ်များ) 

သူက သင်္ချာပညာရပ်နဲ့ ပတ်သတ်ပြီး ဂရိက ပိုက်သာဂိုးရပ်စ်ကိုလည်း လေ့လာခဲ့ကြောင်း တွေ့ရှိရပါတယ်။

ဂမ္ဘီရပညာ လေ့လာလိုက်စားသူတွေအတွက် "ပိုက်သာဂိုးရပ်စ် ကြိဂံ"ဟာ အလွန်အရေးပါတယ်လို့ သိရပါတယ်။ ကျွန်တော်တို့ကတော့ ကြိဂံရဲ့ဂုဏ်သတ္တိကို သင်္ချာရှုထောင့်ကနေ အံသြရုံလောက်ပဲ တတ်နိူင်ပါတယ်။
(ကျွန်တော်နှင့် နတ်ဖုရားရုပ်တုမှ)

 ဒါက သင်္ချာပညာရဲ့ ရှေးအကျဆုံး ဘိုးတော်တစ် ယောက်ဖြစ်တဲ့ ပိုက်သာဂိုးရပ်စ်ကို သူ ချဉ်းကပ်ခဲ့ပုံပါ။ တကယ်ပဲ ပိုက်သာဂိုးရပ်စ်ဟာ အံသြစရာကောင်းတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တစ်ယောက်ဖြစ်ပြီး လောကတစ်ခုလုံးကို သင်္ချာနည်းနဲ့ တည်ဆောက်ထားခြင်းဖြစ်ကြောင်း ကြွေးကြော်ခဲ့တဲ့သူပါ။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင်ကလည်း ပိုက်သာဂိုးရပ်စ် ကို အရမ်းကြိုက်နှစ်သက်သူပါ။ 

ဆရာတာရာမင်းဝေဟာ ငယ်ငယ်တုန်းကတော့ သင်္ချာညံတဲ့ကျောင်းသားတစ်ယောက်လိုလဲ ဆိုကြတယ်။ ဒါကြောင့်များ ကြီးလာတဲ့အခါ သင်္ချာပညာကို အားစိုက်လေ့လာခဲ့သလားတော့ မပြောနိူင်ပါဘူး။ သူဝထ္ထူတိုင်းမှာတော့ သင်္ချာနဲ့မကင်းတာတွေ အမြဲတွေ့မြင်နေရတတ်ပါတယ်။ 

သူ့ခေါင်းရင်းနံရံတွင် သင်္ချာကိန်းတန်းတစ်ခုကို ရေးထိုးထား၏။ မည်သည့် အဓိပ္ပါယ်ဖြင့် သူရေးထိုးထားသည်ဟုတော့ မည်သူမှ မသိကြချေ။ (လူ ငယ်တစ်ယောက်၏ ကျောက်ထွင်းရာဇဝင်မှ) 

အခုလိုမျိုးသူက သူ့ဝထ္ထူတွေထဲမှာ သင်္ချာကို ဆွဲဆွဲသွင်းလာတတ်ပါတယ်။ 

နောက်ဆုံးအနေနဲ့ သင်္ချာကို သူဘယ်လောက်လေ့လာထားကြောင်း သိရှိနိူင်မယ့် ဖော်ပြမူတစ်ခုကို ပြချင်ပါတယ်။ 

ကျွန်တော်ငယ်ငယ်က ကျောင်းမှာ သင်္ချာသင်ခဲ့စဉ်က ကြိဂံတစ်ခုရဲ့ အတွင်းထောင့် သုံးခုပေါ်င်းခြင်းဟာ ထောင့်မှန်နှစ်ခုနဲ့ညီတယ်လို့ မှတ်သားခဲ့ရဖူးပါတယ်။ အဲဒါကိုလည်း သင်္ချာပညာရဲ့ အပြောင်းအလဲမရှိနိူင်တဲ့ အမှန်တရားတွေထဲက တစ်ခုလို့ ထင်မြင်ခဲ့ဖူးပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ကျောင်းစာအုပ်တွေရဲ့အပြင်ကိုကျော်ပြီး တခြားစာအုပ်တွေရဲ့ မျတ်နှာစာကိုလှမ်းဖတ်တော့ ကျွန်တော်တို့အဖို့ အံသြစရာတွေကို တွေ့ကြုံရပါတယ်။ ကြိဂံတစ်ခုရဲ့ အတွင်းထောင့်သုံးခုပေါ်င်းခြင်းဟာ ထောင့်မှန်နှစ်ခု မဟုတ်တော့လို့ပါပဲ။ ဆိုဗီယက်သင်္ချာပါရဂူ ရောဘတ်စကီးက ၁၈၂၆ခုနှစ်မှာ သင်္ချာပညာဆိုင်ရာစာတမ်းတစ်စောင်ကို ထုတ်ပြန်ပါတယ်။ အဲဒီထဲမှာ ဂျီသြမေထရီအယူအဆသစ်တွေပါလာပြီး အဲဒီအယူအဆတွေအရ ပြောရရင် ကြိဂံတစ်ခုရဲ့ အတွင်းထောင့်သုံးခုပေါ်င်းခြင်းဟာ ထောင့်မှန်နှစ်ခုထက် အမြဲငယ်နေပါတယ်။

(ပြိုင်မြင်းတို့၏ခွာသံမှ) 

ဒါက သင်္ချာပညာအပေါ် သူရဲ့နိူက်နိူက်ချွတ်ချွတ် လေ့လာထားချက်ပါပဲ။ ကျောင်းစာအုပ်ရဲ့ပြင်ပကို ကျော်လွန်ပြီး လေ့လာခဲ့ပါတယ်လို့ သူ့ကိုယ်တိုင်ဝန်ခံထားတာကိုလည်း တွေ့ရမှာပါ။ ဟုတ်ပါတယ်။ ကမ္ဘာကြီးဟာ သချာင်္နဲ့မကင်းဘူးဆိုတာ အသေအချာကြီးပါ။ သူက ရေးကြီးခွင်ကျယ်လုပ်ပြီး လျှောတ်ရေးပြနေခဲ့တာ မဟုတ်ဘူးဆိုတာကို သူရဲ့ဖော်ပြမူတွေကတစ်ဆင့် လေ့လာနိူင်ကြောင်းပါ။

Nov.2017

Minsetwai

Friday, September 4, 2020

တစ်ကိုယ်ရေ ညရေးညတာ

 [ငါ/ကဗျာ/စိတ်ဝေဒနာများ-၁၁]_Minsetwai


တစ်ကိုယ်ရေ ညရေးညတာ


ကို ့ယို ့ကားယားနှင့် စက္ကူစများ

သေပြီးမှ ပြန်နိူးထလာသော မျက်လုံးများနှင့်

ဆူဆူညံညံ ကားဟွန်တီးနေသံများ

နာရီနှင့် နပမ်းထိုးသတ်နေကြခြင်း

ည၏တီးလုံးကို စိတ္တဇဆဲဆိုမိလေခြင်း

နောက်ဖေးခန်း

အဲဒီကိုပဲ အခေါ်က်ခေါ်က် အခါခါ

ပျက်လုံးမ ဲ့ ဇန်နဝါ

သြော်……(မျက်စိကို တစ်ချက်ပွတ်သပ်)

သေဆုံးသွားသော မျှော်လင့်မူများ

ယင်း၏ အသုဘအခမ်းအနား

စီကရက် ဖင်စီခံနားမှာ ပိုမိုစည်ကားပြနေကြ

ပြီးမှ ပြာခွက်ထဲ စူးစမ်းမူတွေ ဖိတ်လျံကျ

အရှင်လတ်လတ် သဂြိုလ်ခံထားရသော

- အမည်တပ်မရမူများ

- ပစ်မှတ်ဆန်နေခဲ့မူများ

- ပစ်ကွင်းထဲ အမြဲတစေ ဒေါ်င်လိုက်ရှိနေခဲ့မူများ

- လူ

- လျှာ / ကျီးကန်း

- ခြေထောက်များ

- စိတ်နီနီရိုင်းရိုင်းများ

အလျားလိုက် အလျားလိုက်နဲ ့ ရုံးဝင်ကြေးအခမဲ့များ

တစ်ချို ့ ဂျွမ်းထိုးကခုန်ရင် 'မျှား' ရွေးခြယ်နေကြ

တစ်ချို ့ ငိုကြွေးခယရင်း 'လေး' တင်နေကြ

တစ်ချို ့ ကြင်နာသနားတတ်သော ဂရုဏာဖြင့် 

ပစ်မှတ်၏ အလယ်ဗဟိုတည့်တည့်ဆီ ။ ။


သက်ပြင်း……(ဖြုတ်ခနဲ ကြွေသွား)

ပြန်တွေးခြင်းနဲ ့ တနံတလျားဒေသ

လူအကြောင်းများ တစိမ့်စိမ့် ယိုစီးကျလာ

အမေး မဲ့နေလိုက်မိတော့တာ

အဖြေတွေ ဖြေချင်နေကြပုံကလည်း

သူမတူအောင် ထူးခြား

မီးသဂြိုလ်ပစ်လိုက်တော့ကော ဘာဖြစ်မှာမို ့ဆိုလား

အပူချိန် တရိပ်ရိပ်တိုးလာတယ်

အဲဒါဖြစ်တယ်

အားနေခဲ့ရတဲ့ နေ ့တွေလေ

မလုပ်ဖြစ်ခဲ့တဲ့ အကြံအစည်တွေလေ

အလွယ်တကူမရနိူင်တော့တဲ့ အခြေအနေတွေလေ

ရေနွေးတွေလေ (သောက်ချင်လာမိပြန်တယ်)

ကြိုတင်လုပ်ဆောင်ထားချက်တွေက မရှိ

ရိုးရိုးရေလေးပဲပေါ့

ဟုတ်တယ်။ အဲဒီအရာပဲ ကောင်းပါတယ်။

ဒီလိုနဲ ့ ရေပိုက်ခေါ်င်းလေးကိုပဲ

နောက်ဆုံး တအံတသြနဲ ့ 

ငေးကြည့်နေလိုက်တော့တယ်။


3:27AM

Jan 31.2020

Minsetwai

__________________________________

ပြန်မဆုံချင်တဲ့သူ

စတုဂံလွင်ပြင် - ၃၅ -

ပြန်မဆုံချင်တဲ့သူ


အလွမ်းကျော့
နမ်းသော်လည်း
မထိပြီ...
သို့သော်..ရင်နာနာနှင့် လွမ်းခဲ့မိ။

စိတ်တစ္ဆေ
မြူထအောင်
ညသို့နမ်း....သည်
သို့သော် ပြန်ဆုံချင်ခဲ့သောသူ မဟုတ်ပြီ။

စိတ်စားကျက်
အိပ်တစ်ဝက်
ရူးချင်သူ
သို့သော် ပြန်မဆုံချင်သူအား တမ်းတမိ။

သို့နှင့်ပင်
ညသည်လည်း အလွမ်းပူသည်
အနမ်းသည်လည်း သံယောဇဉ်ငင်သည်
ဘယ်အခါသည် အဆုံးမရှိ
သံသရာလည်သူ ဤအချစ်မီး
မဆုံချင်သူနှင့်သာ တောက်လောင်သည်။

(1:50Am
Aug21.2017
Minsetwai)

ကဗျာဟူသည်

ကဗျာဖြင်မွေ့လျော်ခြင်း

ကဗျာဟူသည်


ကဗျာအတတ်သည် ပရိယာရ်ဖြစ်သည်။
(ဇော်ဂျီ)

ကဗျာကောင်းတို့မည်သည် နှလုံးသားမှ ယိုစီးလာသော စေတနာ ၊ နှလုံးသားမှ စီမံဖန်တီးပေးလိုက်သော စိတ်ကူး၊ နှလုံးသားမှ မြည်လာသော အသံတို့ ကိန်းဝပ်ရာ စာမျိုးဖြစ်သည်။
(ဇော်ဂျီ)

ကဗျာဟူသည် ကဗျာဆရာက သူ တွေ့ကြုံခံစားမိသောအရာကို အကောင်းဆုံးစကားလုံး၊ အထိရောက်ဆုံး သံစဉ်များ သုံးပြီး အလှပဆုံး ပုံသဏ္ဍာန်တစ်ခုတွင် ထည့်သွင်းဖော်ပြထားသော နိမိတ်ပုံ တစ်ခုဖြစ်သည်။

(မောင်စွမ်းရည်)


ကဗျာဆိုသည်မှာ မိမိရောက်နေသောခေတ်
အသက်ရှင်နေသောခေတ်၏အတွေးအခေါ်များကို အခြေခံ၍
သက်ရောက်မှုအများဆုံးရှိသော ခံစားမှုကို ဖန်တီးပေးရန်ဖြစ်သည်။
(မြန်မာကဗျာစာတမ်း ဒုတိယတွဲ)


အကောင်းဆုံးအစီအစဉ်နှင့် အကောင်းဆုံးစကားလုံးများကို ရေးသားထားခြင်းသည် ကဗျာပင် ဖြစ်သည်။
(S.T Coleridge)

ကဗျာများကိုလေ့လာခြင်း
******************
ကျွန်တော်တို့ဟာ ကဗျာများကို လေ့လာတဲ့နေရာမှာ နန်းတော်၊ အိမ်တော်မှာ သီးကျူးကြတဲ့ ပျို့ကဗျာကြီးတွေကိုပါ လေ့လာရုံမက၊ ရပ်ထဲ၊ရွာထဲမှာ အဖူးအညွန့်တဝေဝေဖြင့် လှုပ်ရှားနေသော တေးကဗျာများကိုပါ စုဆောင်းလေ့လာသွားရမည် ဖြစ်သည်။ ထိုကဗျာများကသာလျှင် မူလဘူတ အပီပြင်ဆုံး ကဗျာစု ဖြစ်လိမ့်မည် မည်၏။

Ref::
၁။မောင်သာနိူး၏ မာ့က်ခ်ဝါဒနှင့် ကဗျာသဘောတရား

ဆူမာရီယာန်လူမျိုးများ(Sumerians)

ဆူမာရီယာန်လူမျိုးများ(Sumerians)


ဆူမားရီးယန်းများသည် မက်ဆိုပိုတေးမီးယားတောင်ပိုင်းတွင် ဘီစီ ၆၀၀၀ မှ ၄၀၀၀ အတွင်း နေထိုင်ခဲ့ကြသော လူမျိုးများဖြစ်သည်။ ထိုနောက်ပိုင်းတွင်က ဆူမာရီယာန်လူမျိုးတို့၏ မင်းနေပြည်တော်(Sumerian Kingdom)ကို ဆီမိုက်လူမျိုးတို့က သိမ်းပိုက်ခဲ့ကြပြီး ထိုဆီမိုက်တို့ဆီမှ ပါသျန်းတို့က ထပ်မံ သိမ်းယူခဲ့ကြသည်။ ထိုနောက် လူမျိုးများပေါ်င်းစုသွားကြရာ ယင်းတို့အစိုးရ၏ အုပ်ချုပ်ရေးအာဏာသည် နတ်ဘုရားနှင်ပြတ်သက်သူများကသာ လွှမ်းမိုးခဲ့ရာ ထိုသူတို့သည် နတ်ဘရားအားလုံးအတွက် ကိုးကွယ်ရာဗိမ္ဗာန်တော်ကြီးတစ်ခုတည်ဆောက်ကာ လူမျိုးအားလုံးကို စုပေါ်င်းခဲ့သည်။ သို့သော်လည်းပဲ ဆူမာရီယန်တို့သည်က နတ်အမျိုးမျိုးကို ကိုးကွယ်သော စုပေါ်င်းဗိမ္ဗာန်တော်ကြီးက ယခင်ကတည်းက ပထမဦးဆုံး ဆောက်လုပ်ခဲ့ကြပြီး ဖြစ်သည်။ ဆူမာရီယာန်တို့၏ ထိုဗိမ္ဗာန်ထဲတွင် နတ်ဘုရားပေါ်င်း ၄၀၀၀ခန့်ရှိသည်ဟု ဆိုကြသည်။ ထိုနတ်ဘုရားများထဲတွင် မူလရင်းမြစ်ဖြစ်သော Nammuဆိုသော နတ်သည် Ki(မြေနတ်ဘုရား) နှင့် An(ကောင်းကင်နတ်ဘုရား)တို့ကို မွေးဖွားခဲ့ပြီး ထိုနတ်ဘုးရားနှစ်ပါး အတူပေါ်င်းစည်းနေထိုင်မူမှတဆင့် Enlil အမည်ရှိသော သားတော်ကို မွေးဖွားလေသည်။ ထို Enlilအမည်ရှိ နတ်ဘုရားသည် ကောင်းကင်နှင့်မြေကြီးကို ခွဲခြားကာ ကမ္ဘာကြီးကို သူ၏နယ်မြေအဖြစ် သတ်မှတ်ခဲ့သည်။ သူ့ကို အချို့မှတ်တမ်းများတွင် စစ်သူကြီးနတ်ဘုရားဟု ပြဆိုပြီး သူသည် နိပုရ်မြို့တွင် ကိုးကွယ်သောနတ်များထဲမှာ အကြီးဆုံးနတ်ဘုရားဖြစ်သည်ဟူ၏။ ဆူမာရီယာန်တို့က ထိုEnlilဆိုသော နတ်ဘုရားကြီးအတွက် မျှော်စင်ကြီးတစ်ခုကိုလည်း ဆောက်လုပ်ပေးထားကြသည်။ ထိုမျှော်စင်တွင် ဆိတ်များ၊ သိုးများဖြင့် မြေစောင့်နတ်၊ လေစောင့်နတ်၊ ကောင်းကင်စောင့်နတ် စသဖြင့်နတ်အပေါ်င်းတို့ကို ယဇ်ပူဇော်ပသခဲ့ကြသည်။

အခြားရှေးကျသော ဆူမာရီယန်တို့၏ ဒဏ္ဍာရီပုံပြင်များတွင် ဖော်ပြထားချက်အရကမူ ယခုမျက်မှောက် ဖြစ်တည်လျှက်ရှိသော ကမ္ဘာလောကကြီးသည် အမှောင်ကို အစိုးရသော နဂါးနတ်နှင့် လဟာပြင် လွင်တီးခေါ်င်တို့၏အရှင်သခင် ဂဠုန်ဌက် ခေါ် Zu(အချို့မှတ်တမ်းများတွင် Tiametဟုလည်း ဖော်ပြထားသည်။)တို့သည် အချင်းချင်းပဋီပက္ခဖြစ်ကြရာမှ ကမ္ဘာပေါ်ပေါ်က်လာရသည်ဟူ၏။ ထိုအတူ လင်ယုန်ဌက်ကို ဌက်ကောင်းဌက်မြတ်အဖြစ် တန်ဖိုးထားပြီး လင်းယုန်ဌက်သည် မကောင်းဆိုးဝါးများကို နှင်ထုတ်ပေးသော သတ္တဝါဖြစ်သည်ဟု ယူဆပြန်၏။

ထိုသို့သော ဆူမာရီယာန်တို့၏ ယုံကြည်မူများအရ ကောင်းကင်ဘုံဟူသည်မှာလည်း နတ်ဘုရားများအတွက်သာလျှင် ဖြစ်သည်။ လူသားတို့မှာက သေဆုံးသည့်အခါ အသက်ရှင်စဉ်က ထိုသူတို့ပြုလုပ်ခဲ့သော ကုသိုလ်၊ အကုသိုလ်တို့မှာ မည်သို့ပင်ဖြစ်ဖြစ် သေဆုံးပြီးဝိညာဉ်မှာက Ereshkigalဟု အမည်ရသော နတ်ဘုရားမမှအုပ်ချုပ်သည့် ကမ္ဘာမြေအောက်ရှိ အလွန်မှောင်မိုက်သော လိုဏ်ဂူကြီးဆီကိုသာ သွားရသည်ဟူ၏။ ဆူမာရီယာန် နတ်ဆရာတို့သည်က နတ်ဗိမ္ဗာန်၏ အရှင်သခင်များဖြစ်ကြသည့်အလျှောတ် နတ်ဗိမ္ဗာန်ကြီးထဲတွင် နတ်ပူဇော်ပွဲများ ပြုလုပ်တတ်ကြသလို ဆူမာရီယာန်စာပေအတွက် အရေးအဖတ်ဆိုင်ရာများကိုလည်း သင်ကြားပေးကြသည်။ ထိုနည်းတူ ဗေဒင်ပညာကိုလည်း သင်ကြားပေးကြသည်။

#ဗေဒင်ပညာနှင့် ေ့ရှဖြစ်ဟောသော အတိတ်နိမိတ်ဆိုင်ရာ ပညာရပ်များသည် ဆူမာရီယာန်တို့၏ အစကနဦးခေတ်ကတည်းက ပေါ်ပေါ်က်ခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ ယင်းတို့၏ နတ်ဆရာများသည် ေ့ရှဖြစ်ဟောခြင်းများကို ပြုလုပ်ရာတွင် ေ့ရှဖြစ်ဟောခံချင်သူမှာ သိုးများကို ယူလာခဲ့ရသည်။ ထိုနောက် ထိုသိုးများကို နတ်စင်ေ့ရှတွင် ပူဇော်သတ်ဖြတ်ကြပြီး သေဆုံးသွားသော သိုး၏အသည်းတွင် ပေါ်နေသော အမှတ်အသားများကို ကြည့်ကာ ေ့ရှဖြစ်ဟောကြခြင်းဖြစ်သည်။

ဗေဒင်နှင့် နက္ခတ်ဆိုင်ရာများတွင်မူ ရာသီခွင်တစ်ခုချင်းစီတွင် နတ်ဘုရားတစ်ပါးစီ ရှိကြပြီး ထိုနတ်ဘုရားများမှ ကံကြမ္မာကို ဖော်ပြပေးသည်ဟု ယုံကြည်ကြသည်။ သူတို့၏ နေနက္ခတ်တာရာများနှင့်ပက်သတ်ပြီး ထိုသို့သော ယုံကြည်မူမှတဆင့် သိပ္ပံနည်းကျ လေ့လာမူများဖြစ်ပေါ်လာရန်အတွက် ပထမဦးဆုံး အုတ်မြစ်ချပေးခဲ့သူများဆိုလျှင် မမှားပေ။

အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော သူတို့သည် အလွန်တရာမှ မြင့်မားသော မျှော်စင်များကို တည်ဆောက်ခဲ့ကြပြီး တချို့မျော်စင်များမှာ ပေ ၇၀၀အထိ မြင့်မားနေသည်။ ထိုမျှော်စင်များကို ဆူမာရီယာန် ပုရောဟိတ်များက အကြောင်းအရာ ၂ခုအတွက် ၂၄နာရီလုံး အသုံးပြုခဲ့ကြသည်။ အကြောင်းအရာတစ်ခုမှာ လူ့လောကတွင် ဖြစ်ပျက်နေသော မူလအကြောင်းရင်းများသည် နေနက္ခတ်တာရာများနှင့် တစ်နည်းမဟုတ်တစ်နည်း ပတ်သတ်နေသည်ကို သတိပြုမိခဲ့ပြီးနောက် နေနက္ခတ်တာရာများကို လေ့လာရန်ဖြစ်သည်။ အထူးသဖြင့် ကပ်ရောဂါများနှင့်ရင်ဆိုင်ရခြင်းများမှာ နက္ခတ်တာရာများနှင့် ပက်သတ်သည်ဟုလည်း သူတို့ကတွေးတောကြသောကြောင့် နက္ခတ်များကို အထူး လေ့လာလိုက်စားခဲ့ကြခြင်းဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် အချို့သိပ္ပံပညာရှင်များက သိပ္ပံပညာကို စတင်ခဲ့သူများမှာ ဆူမာရီယာန်များဖြစ်သည်ဟု ဆိုကြခြင်းပင်ဖြစ်သည်။

ဆူမာရီယာန်တို့၏ အကောင်းဆုံးသော လုပ်ဆောင်ချက်ကမူ သူတို့၏ ဆူမာရီယာန်စာပေသည် အစောဆုံးလူသိများခဲ့သော စာပေတစ်ခု ဖြစ်ခဲ့ခြင်းပင် ဖြစ်သည်။ သူတို့၏စာပေထဲတွင် သူတို့၏ဘာသာရေးနှင့် ယဉ်ကျေးမူဆိုင်ရာများကို ရေးသားမှတ်တမ်းတင်ထားကြသည်။ နောက်ပိုင်းကာလများတွင်မူ ဆူမာရီယာန်တို့၏ ထိုစာပေများကို အကာဒီယန် နှင့် ဘေဘီလုံ အင်ပါယာတို့က ဆက်လတ်ထိန်းသိမ်းခဲ့ကြသည်။ ထိုစာပေမှတ်တမ်းများကို ဆူမာရီယာန်တို့က ကြေးဝါခေတ် ဆူမာရီယာန်ဘာသာစကားဖြင့် ရေးထိုးထားခဲ့ကြ၏။

ဆူမာရီယာန်တို့တီထွင်ခဲ့သော အခြားသောနည်းပညာများမှာမူ ဘီး၊ ကျူနီဖောင်း၊ အက္ခရာ၊ ဂဏာန်းသင်္ချာနှင့် ဂျီသြမေတြီ၊ ကြေးဝါ ၊ ဓား နှင့် အခြားလက်နတ်ပေါ်င်းများစွာပင်ဖြစ်သည်။ အဆုံးသတ်ကိုဆိုရလျှင်မူ ဆူမာရီယာန်လူမျိုးတို့သည်မှာလည်း အခြားလူမျိုးများနည်းတူ နတ်အမျိုးမျိုးကို ပူဇော်ပသရာမှတဆင့် မှော်ပညာများလည်း ပေါ်င်းစပ်ပါဝင်ခဲ့ကြသည်ကို တွေ့ရှိကြရသည်။ ယင်းတို့က မှော်ပညာကို ဝေဒနာခံစားနေရသောသူများအပေါ်၌ ကူညီရာတွင် အသုံးပြုနိူင်ကြောင်း ခွင့်ပြုပေးထားကြလေသည်။

ref:
#ဦးနု၏ ယဉ်ကျေးမူအစ ရုပ်စုံသမိုင်း
ဝီကီပီဒီယာ
#ဆရာဆန်းလွင် လူတို့ကိုးကွယ်ရာဘာသာတရားများ

Dec6.2019
Minsetwai

ခရိုမဂ္ဂနွန်လူမျိုးများ(Cro-Magnon)

ခရိုမဂ္ဂနွန်(Cro-Magnon)လူမျိုးများ


ခရိုမဂ္ဂနွန်(Cro-Magnon)လူမျိုးများ
သည် ရှေးအကျဆုံးသော လူမျိုးများဖြစ်ပြီး
လွန်ခဲ့သော နှစ်ပေါ်င်း ၄၅၀၀၀ကတည်းက
ယင်းတို့ရှိနေခဲ့သည်ဟု ပညာရှင်များက
ကျောက်ဖြစ်ရုပ်ကြွင်းများကို သုတေသနပြုပြီး ဖော်ပြထားကြသည်။

ယင်းလူမျိုးများသည် လူသေအလောင်းကို
မြေတွင်မြှပ်သောအခါ လူသေကောင်ကို
ပက်ဝိုင်းပြီး လက်ဝတ်ရတနာများ၊
လက်နတ်ပစ္စည်းများနှင့် အစားအစာများကို
ထည့်သွင်းမြှပ်နှံတတ်ကြသည်။ ယင်းတွင်
စိတ်ဝင်စားစရာ အကောင်းဆုံးအချက်ကမူ လူသေအလောင်းပေါ်သို့ ဆေးအနီများ
သွန်းလောင်းချသောဓလေ့ရှိခြင်းပင်ဖြစ်သည်။ ထိုသို့ လောင်းချခြင်းမှာ တမလွန်ဘဝ၌
သူသည် တစ်ဖန်ပြန်၍ အသက်ရှင်နေဦး
မည်ဆိုသော ဘာသာရေးယုံကြည်ချက်ကို
ဖော်ဆောင်ခြင်း ဖြစ်သည်။ ထိုအနီရောင်ဆေးရည်မှာ အသက်သွေးကို ကိုယ်စားပြုလေသည်။

ယင်းတို့၏ မှတ်သားဖွယ်ရာ ယဉ်ကျေးမူမှာ
ပန်းချီပညာနှင့် ရုပ်တုပညာဖြစ်သည်။ သူတို့သည် နံရံဆေးရေးပန်းချီများကို ရေးဆွဲခဲ့ကြသည်။ ယင်းတို့၏ ထိုအလေ့အထသည် မှော်အတတ်နှင့် ဆက်စပ်မူ ရှိသည်ဟု ဆိုကြသည်။

ယင်းတို့ရေးဆွဲခဲ့သော ပန်းချီပုံများ၊ အင်းကွက်ပုံများမှာ မှော်ဝိဇ္ဇာလုပ်ငန်းများအတွက် အသုံးချခဲ့ကြခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုအတူ ခရိုမဂ္ဂနွန်များသည် တောလိုက်မထွက်မီ စုဝေးကြပြီး ခေါ်င်ဆောင်ဖြစ်သူက နတ်ဆရာနှင့်အတူ
နတ်ပူဇော်ပသမူကို လုပ်တတ်ကြသည်။

နတ်ဆရာက သူတို့အမဲလိုက်ရန် ရည်ရွယ်ထားသည့် သားကောင်၏ရုပ်ပုံတွင် ပန်းချီဆေးများ ရေးဆွဲသုတ်လိမ်းသည်။ ထိုသို့ ပန်းချီဆွဲကြရာတွင် လူကို ကိုယ်စားပြုဖော်ပြထားသော
အမှတ်အသားများကိုလည်း တွေ့ရှိခဲ့ကြသည်။
ယင်းမှာ လူသားအမျိုးသမီးများပုံပင် ဖြစ်သည်။ ထိုပုံများသည် သားသမီးအောင်မြင့်စွာ မွေးဖွားနိူင်ခြင်းအတွက် သရုပ်ဖော်ထားသော
သင်္ကေတများပင် ဖြစ်သည်။ ယင်းတို့အနေဖြင့် ထိုကဲ့သို့ ရုပ်ပုံများ သုံးခြင်းမှာ အသီးအနှံပေါများရေး၊ သားသမီးရရေး၊ အမဲလိုက်ရာတွင် သားကောင်ရရှိရေးအတွက် ပြုလုပ်မူတစ်ရပ်ဟု ဆိုနိူင်သည်။

Ref: :
ဆရာဆန်းလွင်၏ လူတို့ကိုးကွယ်ရာ
ဘာသာကြီးများ

Thursday, September 3, 2020

တရုတ်ပြည်မှမှော်

#တရုတ်ပြည်မှမှော်

တရုတ်နိူင်ငံသည် အီဂျစ်ကဲ့သို့ပင် မှော်ပညာအမြောက်အမြား တိုးတတ်ဖွံဖြိုးလှသောနိူင်ငံတစ်နိူင်ငံဖြစ်သည်။ ရှေးဟောင်းတရုတ်လောကီပညာတွင် မိုးကြိုးသွားစာရေးခြင်း (သို့မဟုတ်) နတ်ချစာရေးခြင်း၊ ဝိဇ္ဇာပညာနှင့်ဂမ္ဘီရကြေးမုံ(Magic Mirror)စသသည့်တို့မှာ မှတ်တမ်းများဝင်သည့်အထိ ကျော်ကြားခဲ့သည်။ ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ပြီးနောက်တွင် တရုတ်ပြည်တွင်တောက်နှင့် ဇင်တို့ခေတ်စားလာသောကြောင့် တရုတ်တို့၏ ယုံကြည်မူမှာ ဘာသာရေးနှင့်ဂန္ဓာရီပညာဆိုင်ရာ စာအုပ်စာတမ်းများ အစီအရီပေါ်ထွက်လာခဲ့သည်။ယင်းတို့၏ မှော်ပညာအကြောင်းကိုမူ ရွှင်းယွီချီ(Shun yu cai -AD400)၏ကျင်မင်းဆက်ဆိုင်ရာ စံချိန်မီသမိုင်း(The standard History of Tsin Dynasty)စာအုပ်တွင် အကျယ်တစ်ဝင့်ဖော်ပြထားခဲ့သည်။

ထိုမိုးကြိုးသွားစာရေးခြင်းတွင် တရုတ်လောကီပညာရှင်များသည် ထိုအစီအရင်ကို ညအချိန်ကျမှသာ ပြုလုပ်ဆောင်ရွက်ကြသည်။ ထိုအစီအရင်ပြုလုပ်ချိန်တွင် ပါဝင်သူများမှ ရေမိုးချိုးပြီး သန့်ပြန့်သော အဝတ်အစားများကို ဝတ်ဆင်ကြရသည်။ ပြီးနောက် ညစာစားခြင်းကို ရှောင်ကြရသည်။ အကြောင်းမှာ ထိုအစီအရင်ဆိုင်ရာ နတ်များမှ အလွန်မှအသန့်ကြိုက်သော နတ်များဖြစ်သောကြောင့် ဟူ၏။ အခမ်းအနားတွင် စားပွဲနှစ်ခုခင်းထားရပြီး တစ်ခုပေါ်တွင် နတ်စင်ငယ်ကိုထားကာ ဝိုင်အရက်များ၊ သစ်သီးဝလံများ၊ မုန့်ချိုများကိုပါ တင်ထားကြသည်။ အခြားစားပွဲတစ်ခုတွင်မူ အနီရောင်ရှိသော သဲ များကို ညီညာပြန့်ပြူးစွာ ခင်ထားကြသည်။ ထိုသဲခင်းထားသော စားပွဲေ့ရှတွင် ကုလားထိုင်အလွတ်တလုံးကို ထားထားပေးကြသည်။ ထိုအပြင် စာချရေးမည့်ပညာရှင်သည် နတ်ပင့်မည့်သူအားလုံး၏ အမည်ကို ကတ်ပြားတစ်ချပ်မှာ ကြိုတင်ရေးသားထားပြီး ထိုအခန်းထဲမှာ ချိတ်ဆွဲထားကြသည်။ ထိုနောက်တွင်မူ ရွှေစက္ကူများကို မီးရှို့ပြီး နတ်များဆီသို့ မေတ္တာပို့၍ ပင့်ဖိတ်ကြရသည်။

ထိုနတ်ရောက်လာခဲ့ပြီးနောက်တွင်မူ တစ်စုံတစ်ရာသော အကြောင်းကြောင့် သဲပေါ်တွင် ထင်ကျန်လျှက်ရှိသော စာ၏အဓိပ္ပါယ်ကို ပညာရှင်က အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုပေးရသည်။ ထိုစာကို အချို့ပညာရှင်များက မန္တရားဟု ခေါ်ကြပြီး ယင်းမှာ ကပ်ရောဂါအပေါ်င်းမှာ လွတ်မြောက်စေသည်ဟု ဆိုကြသည်။ အခြားသော တရုတ်ပညာရပ်ဆိုင်ရာများနှင့် ပတ်သတ်၍မူ တရုတ်စာပေများ၏ဖော်ပြချက်များတွင် တရုတ်မှော်ဂန္ဓာရီဆိုင်ရာ ထွက်ရပ်ပေါ်က်ပုဂ္ဂိုလ်ရှစ်ပါးမှာ အလွန်မှနာမည်ကြီးကြောင်းကို တွေ့ရှိကြရသည်။ ထိုထွက်ရပ်ပေါ်က်ပုဂ္ဂိုလ်ရှစ်ပါးမှာ လိတိကွေး၊ ချုံလိချွန်၊ လန်ဆေဟို၊ ချန်ကော၊ ဟိုဆင်ကူ၊ လူတုံပင်၊ ဟန်ဆိုင်းဇူ၊ စောကိုချင်တို့ပင်ဖြစ်သည်။

ထိုအထဲမှ ချန်ကောဆိုသော ပုဂ္ဂိုလ်သည် အေဒီ၈ရာစုတွင် ထွက်ရပ်ပေါ်က်သွားသော တရုတ်မှော်ဂန္ဓာရီပညာရှင်ရ ရသေ့ တစ်ဦးဖြစ်သည်။ ချန်ကောကို ဘုရင်က နန်းတွင်းသို့ ကြွရန်အတန်တန်ပင့်ခေါ်သော်လည်း သူသည်မသွားခဲ့ချေ။ သို့သော်လည်း အေဒီ၇၀၅တွင် သူကို ဝူဘုရင်မကြီးက ဖိတ်ခေါ်ပြန်ရာ နန်းတွင်းသို့အသွားတွင်လမ်းမှာ အသတ်ခံရလေသည်ဟူ၏။ သို့သော် ချန်ကောမှာ အသတ်ခံရသော်လည်း သေဆုံးသွားခြင်းမရှိဘဲ ကျန်းမာစွာဖြင့် ဂန္ဓာရီခရီးလှည့်လည်သွားလာခဲ့သည်။

အချို့ရာဇဝင်များအရ သူသည် စက္ကူကို ပါးစပ်ထဲမှ ရေဖြင့်မန်းမှုတ်ပြီး မြင်းဖြူဖြစ်အောင်ဖန်ဆင်းကာ ထိုမြင်းဖြူကိုစီးလျှက် မိုင်ပေါ်င်းများစွာခရီးသွားခဲ့သည်။ လိုရာခရီးသို့ရောက်လျှင်မြင်းဖြူကို စက္ကူကဲ့သို့ပြန်ခေါ်က်သိမ်းဆည်းထားတတ်သည်ဟူ၏။ ထိုသို့အစွမ်းထက်သော ချန်ကောသည် အေဒီ၇၂၃၊ မင်းဟန်ဘုရင်လက်ထပ်တွင် ပရိတ်သတ်ဗိုလ်ပုံအလယ်၌ ကိုယ်ယောင်ဖျောက်ပြခြင်း၊ အဆိပ်သောက်ပြခြင်း၊ လက်ဖြင့်ညွှန်ရုံဖြင့် ပန်းများကို ကြွေကျစေခြင်းများကို ပြုလုပ်ပြခဲ့သည်ဟုလည်းဆိုကြသည်။

#Minsetwai

Featured Post

ကဗျာဟူသည်

poetry ကဗျာဟူသည် ကဗျာဆိုသည်မှာ မိမိရောက်နေသောခေတ် အသက်ရှင်နေသောခေတ်၏အတွေးအခေါ်များကို အခြေခံ၍ သက်ရောက်မှုအများဆုံးရှိသော ခံစားမှုကို ဖန်တီးပ...