Search My Blog

Friday, September 4, 2020

တစ်ကိုယ်ရေ ညရေးညတာ

 [ငါ/ကဗျာ/စိတ်ဝေဒနာများ-၁၁]_Minsetwai


တစ်ကိုယ်ရေ ညရေးညတာ


ကို ့ယို ့ကားယားနှင့် စက္ကူစများ

သေပြီးမှ ပြန်နိူးထလာသော မျက်လုံးများနှင့်

ဆူဆူညံညံ ကားဟွန်တီးနေသံများ

နာရီနှင့် နပမ်းထိုးသတ်နေကြခြင်း

ည၏တီးလုံးကို စိတ္တဇဆဲဆိုမိလေခြင်း

နောက်ဖေးခန်း

အဲဒီကိုပဲ အခေါ်က်ခေါ်က် အခါခါ

ပျက်လုံးမ ဲ့ ဇန်နဝါ

သြော်……(မျက်စိကို တစ်ချက်ပွတ်သပ်)

သေဆုံးသွားသော မျှော်လင့်မူများ

ယင်း၏ အသုဘအခမ်းအနား

စီကရက် ဖင်စီခံနားမှာ ပိုမိုစည်ကားပြနေကြ

ပြီးမှ ပြာခွက်ထဲ စူးစမ်းမူတွေ ဖိတ်လျံကျ

အရှင်လတ်လတ် သဂြိုလ်ခံထားရသော

- အမည်တပ်မရမူများ

- ပစ်မှတ်ဆန်နေခဲ့မူများ

- ပစ်ကွင်းထဲ အမြဲတစေ ဒေါ်င်လိုက်ရှိနေခဲ့မူများ

- လူ

- လျှာ / ကျီးကန်း

- ခြေထောက်များ

- စိတ်နီနီရိုင်းရိုင်းများ

အလျားလိုက် အလျားလိုက်နဲ ့ ရုံးဝင်ကြေးအခမဲ့များ

တစ်ချို ့ ဂျွမ်းထိုးကခုန်ရင် 'မျှား' ရွေးခြယ်နေကြ

တစ်ချို ့ ငိုကြွေးခယရင်း 'လေး' တင်နေကြ

တစ်ချို ့ ကြင်နာသနားတတ်သော ဂရုဏာဖြင့် 

ပစ်မှတ်၏ အလယ်ဗဟိုတည့်တည့်ဆီ ။ ။


သက်ပြင်း……(ဖြုတ်ခနဲ ကြွေသွား)

ပြန်တွေးခြင်းနဲ ့ တနံတလျားဒေသ

လူအကြောင်းများ တစိမ့်စိမ့် ယိုစီးကျလာ

အမေး မဲ့နေလိုက်မိတော့တာ

အဖြေတွေ ဖြေချင်နေကြပုံကလည်း

သူမတူအောင် ထူးခြား

မီးသဂြိုလ်ပစ်လိုက်တော့ကော ဘာဖြစ်မှာမို ့ဆိုလား

အပူချိန် တရိပ်ရိပ်တိုးလာတယ်

အဲဒါဖြစ်တယ်

အားနေခဲ့ရတဲ့ နေ ့တွေလေ

မလုပ်ဖြစ်ခဲ့တဲ့ အကြံအစည်တွေလေ

အလွယ်တကူမရနိူင်တော့တဲ့ အခြေအနေတွေလေ

ရေနွေးတွေလေ (သောက်ချင်လာမိပြန်တယ်)

ကြိုတင်လုပ်ဆောင်ထားချက်တွေက မရှိ

ရိုးရိုးရေလေးပဲပေါ့

ဟုတ်တယ်။ အဲဒီအရာပဲ ကောင်းပါတယ်။

ဒီလိုနဲ ့ ရေပိုက်ခေါ်င်းလေးကိုပဲ

နောက်ဆုံး တအံတသြနဲ ့ 

ငေးကြည့်နေလိုက်တော့တယ်။


3:27AM

Jan 31.2020

Minsetwai

__________________________________

ပြန်မဆုံချင်တဲ့သူ

စတုဂံလွင်ပြင် - ၃၅ -

ပြန်မဆုံချင်တဲ့သူ


အလွမ်းကျော့
နမ်းသော်လည်း
မထိပြီ...
သို့သော်..ရင်နာနာနှင့် လွမ်းခဲ့မိ။

စိတ်တစ္ဆေ
မြူထအောင်
ညသို့နမ်း....သည်
သို့သော် ပြန်ဆုံချင်ခဲ့သောသူ မဟုတ်ပြီ။

စိတ်စားကျက်
အိပ်တစ်ဝက်
ရူးချင်သူ
သို့သော် ပြန်မဆုံချင်သူအား တမ်းတမိ။

သို့နှင့်ပင်
ညသည်လည်း အလွမ်းပူသည်
အနမ်းသည်လည်း သံယောဇဉ်ငင်သည်
ဘယ်အခါသည် အဆုံးမရှိ
သံသရာလည်သူ ဤအချစ်မီး
မဆုံချင်သူနှင့်သာ တောက်လောင်သည်။

(1:50Am
Aug21.2017
Minsetwai)

ကဗျာဟူသည်

ကဗျာဖြင်မွေ့လျော်ခြင်း

ကဗျာဟူသည်


ကဗျာအတတ်သည် ပရိယာရ်ဖြစ်သည်။
(ဇော်ဂျီ)

ကဗျာကောင်းတို့မည်သည် နှလုံးသားမှ ယိုစီးလာသော စေတနာ ၊ နှလုံးသားမှ စီမံဖန်တီးပေးလိုက်သော စိတ်ကူး၊ နှလုံးသားမှ မြည်လာသော အသံတို့ ကိန်းဝပ်ရာ စာမျိုးဖြစ်သည်။
(ဇော်ဂျီ)

ကဗျာဟူသည် ကဗျာဆရာက သူ တွေ့ကြုံခံစားမိသောအရာကို အကောင်းဆုံးစကားလုံး၊ အထိရောက်ဆုံး သံစဉ်များ သုံးပြီး အလှပဆုံး ပုံသဏ္ဍာန်တစ်ခုတွင် ထည့်သွင်းဖော်ပြထားသော နိမိတ်ပုံ တစ်ခုဖြစ်သည်။

(မောင်စွမ်းရည်)


ကဗျာဆိုသည်မှာ မိမိရောက်နေသောခေတ်
အသက်ရှင်နေသောခေတ်၏အတွေးအခေါ်များကို အခြေခံ၍
သက်ရောက်မှုအများဆုံးရှိသော ခံစားမှုကို ဖန်တီးပေးရန်ဖြစ်သည်။
(မြန်မာကဗျာစာတမ်း ဒုတိယတွဲ)


အကောင်းဆုံးအစီအစဉ်နှင့် အကောင်းဆုံးစကားလုံးများကို ရေးသားထားခြင်းသည် ကဗျာပင် ဖြစ်သည်။
(S.T Coleridge)

ကဗျာများကိုလေ့လာခြင်း
******************
ကျွန်တော်တို့ဟာ ကဗျာများကို လေ့လာတဲ့နေရာမှာ နန်းတော်၊ အိမ်တော်မှာ သီးကျူးကြတဲ့ ပျို့ကဗျာကြီးတွေကိုပါ လေ့လာရုံမက၊ ရပ်ထဲ၊ရွာထဲမှာ အဖူးအညွန့်တဝေဝေဖြင့် လှုပ်ရှားနေသော တေးကဗျာများကိုပါ စုဆောင်းလေ့လာသွားရမည် ဖြစ်သည်။ ထိုကဗျာများကသာလျှင် မူလဘူတ အပီပြင်ဆုံး ကဗျာစု ဖြစ်လိမ့်မည် မည်၏။

Ref::
၁။မောင်သာနိူး၏ မာ့က်ခ်ဝါဒနှင့် ကဗျာသဘောတရား

ဆူမာရီယာန်လူမျိုးများ(Sumerians)

ဆူမာရီယာန်လူမျိုးများ(Sumerians)


ဆူမားရီးယန်းများသည် မက်ဆိုပိုတေးမီးယားတောင်ပိုင်းတွင် ဘီစီ ၆၀၀၀ မှ ၄၀၀၀ အတွင်း နေထိုင်ခဲ့ကြသော လူမျိုးများဖြစ်သည်။ ထိုနောက်ပိုင်းတွင်က ဆူမာရီယာန်လူမျိုးတို့၏ မင်းနေပြည်တော်(Sumerian Kingdom)ကို ဆီမိုက်လူမျိုးတို့က သိမ်းပိုက်ခဲ့ကြပြီး ထိုဆီမိုက်တို့ဆီမှ ပါသျန်းတို့က ထပ်မံ သိမ်းယူခဲ့ကြသည်။ ထိုနောက် လူမျိုးများပေါ်င်းစုသွားကြရာ ယင်းတို့အစိုးရ၏ အုပ်ချုပ်ရေးအာဏာသည် နတ်ဘုရားနှင်ပြတ်သက်သူများကသာ လွှမ်းမိုးခဲ့ရာ ထိုသူတို့သည် နတ်ဘရားအားလုံးအတွက် ကိုးကွယ်ရာဗိမ္ဗာန်တော်ကြီးတစ်ခုတည်ဆောက်ကာ လူမျိုးအားလုံးကို စုပေါ်င်းခဲ့သည်။ သို့သော်လည်းပဲ ဆူမာရီယန်တို့သည်က နတ်အမျိုးမျိုးကို ကိုးကွယ်သော စုပေါ်င်းဗိမ္ဗာန်တော်ကြီးက ယခင်ကတည်းက ပထမဦးဆုံး ဆောက်လုပ်ခဲ့ကြပြီး ဖြစ်သည်။ ဆူမာရီယာန်တို့၏ ထိုဗိမ္ဗာန်ထဲတွင် နတ်ဘုရားပေါ်င်း ၄၀၀၀ခန့်ရှိသည်ဟု ဆိုကြသည်။ ထိုနတ်ဘုရားများထဲတွင် မူလရင်းမြစ်ဖြစ်သော Nammuဆိုသော နတ်သည် Ki(မြေနတ်ဘုရား) နှင့် An(ကောင်းကင်နတ်ဘုရား)တို့ကို မွေးဖွားခဲ့ပြီး ထိုနတ်ဘုးရားနှစ်ပါး အတူပေါ်င်းစည်းနေထိုင်မူမှတဆင့် Enlil အမည်ရှိသော သားတော်ကို မွေးဖွားလေသည်။ ထို Enlilအမည်ရှိ နတ်ဘုရားသည် ကောင်းကင်နှင့်မြေကြီးကို ခွဲခြားကာ ကမ္ဘာကြီးကို သူ၏နယ်မြေအဖြစ် သတ်မှတ်ခဲ့သည်။ သူ့ကို အချို့မှတ်တမ်းများတွင် စစ်သူကြီးနတ်ဘုရားဟု ပြဆိုပြီး သူသည် နိပုရ်မြို့တွင် ကိုးကွယ်သောနတ်များထဲမှာ အကြီးဆုံးနတ်ဘုရားဖြစ်သည်ဟူ၏။ ဆူမာရီယာန်တို့က ထိုEnlilဆိုသော နတ်ဘုရားကြီးအတွက် မျှော်စင်ကြီးတစ်ခုကိုလည်း ဆောက်လုပ်ပေးထားကြသည်။ ထိုမျှော်စင်တွင် ဆိတ်များ၊ သိုးများဖြင့် မြေစောင့်နတ်၊ လေစောင့်နတ်၊ ကောင်းကင်စောင့်နတ် စသဖြင့်နတ်အပေါ်င်းတို့ကို ယဇ်ပူဇော်ပသခဲ့ကြသည်။

အခြားရှေးကျသော ဆူမာရီယန်တို့၏ ဒဏ္ဍာရီပုံပြင်များတွင် ဖော်ပြထားချက်အရကမူ ယခုမျက်မှောက် ဖြစ်တည်လျှက်ရှိသော ကမ္ဘာလောကကြီးသည် အမှောင်ကို အစိုးရသော နဂါးနတ်နှင့် လဟာပြင် လွင်တီးခေါ်င်တို့၏အရှင်သခင် ဂဠုန်ဌက် ခေါ် Zu(အချို့မှတ်တမ်းများတွင် Tiametဟုလည်း ဖော်ပြထားသည်။)တို့သည် အချင်းချင်းပဋီပက္ခဖြစ်ကြရာမှ ကမ္ဘာပေါ်ပေါ်က်လာရသည်ဟူ၏။ ထိုအတူ လင်ယုန်ဌက်ကို ဌက်ကောင်းဌက်မြတ်အဖြစ် တန်ဖိုးထားပြီး လင်းယုန်ဌက်သည် မကောင်းဆိုးဝါးများကို နှင်ထုတ်ပေးသော သတ္တဝါဖြစ်သည်ဟု ယူဆပြန်၏။

ထိုသို့သော ဆူမာရီယာန်တို့၏ ယုံကြည်မူများအရ ကောင်းကင်ဘုံဟူသည်မှာလည်း နတ်ဘုရားများအတွက်သာလျှင် ဖြစ်သည်။ လူသားတို့မှာက သေဆုံးသည့်အခါ အသက်ရှင်စဉ်က ထိုသူတို့ပြုလုပ်ခဲ့သော ကုသိုလ်၊ အကုသိုလ်တို့မှာ မည်သို့ပင်ဖြစ်ဖြစ် သေဆုံးပြီးဝိညာဉ်မှာက Ereshkigalဟု အမည်ရသော နတ်ဘုရားမမှအုပ်ချုပ်သည့် ကမ္ဘာမြေအောက်ရှိ အလွန်မှောင်မိုက်သော လိုဏ်ဂူကြီးဆီကိုသာ သွားရသည်ဟူ၏။ ဆူမာရီယာန် နတ်ဆရာတို့သည်က နတ်ဗိမ္ဗာန်၏ အရှင်သခင်များဖြစ်ကြသည့်အလျှောတ် နတ်ဗိမ္ဗာန်ကြီးထဲတွင် နတ်ပူဇော်ပွဲများ ပြုလုပ်တတ်ကြသလို ဆူမာရီယာန်စာပေအတွက် အရေးအဖတ်ဆိုင်ရာများကိုလည်း သင်ကြားပေးကြသည်။ ထိုနည်းတူ ဗေဒင်ပညာကိုလည်း သင်ကြားပေးကြသည်။

#ဗေဒင်ပညာနှင့် ေ့ရှဖြစ်ဟောသော အတိတ်နိမိတ်ဆိုင်ရာ ပညာရပ်များသည် ဆူမာရီယာန်တို့၏ အစကနဦးခေတ်ကတည်းက ပေါ်ပေါ်က်ခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ ယင်းတို့၏ နတ်ဆရာများသည် ေ့ရှဖြစ်ဟောခြင်းများကို ပြုလုပ်ရာတွင် ေ့ရှဖြစ်ဟောခံချင်သူမှာ သိုးများကို ယူလာခဲ့ရသည်။ ထိုနောက် ထိုသိုးများကို နတ်စင်ေ့ရှတွင် ပူဇော်သတ်ဖြတ်ကြပြီး သေဆုံးသွားသော သိုး၏အသည်းတွင် ပေါ်နေသော အမှတ်အသားများကို ကြည့်ကာ ေ့ရှဖြစ်ဟောကြခြင်းဖြစ်သည်။

ဗေဒင်နှင့် နက္ခတ်ဆိုင်ရာများတွင်မူ ရာသီခွင်တစ်ခုချင်းစီတွင် နတ်ဘုရားတစ်ပါးစီ ရှိကြပြီး ထိုနတ်ဘုရားများမှ ကံကြမ္မာကို ဖော်ပြပေးသည်ဟု ယုံကြည်ကြသည်။ သူတို့၏ နေနက္ခတ်တာရာများနှင့်ပက်သတ်ပြီး ထိုသို့သော ယုံကြည်မူမှတဆင့် သိပ္ပံနည်းကျ လေ့လာမူများဖြစ်ပေါ်လာရန်အတွက် ပထမဦးဆုံး အုတ်မြစ်ချပေးခဲ့သူများဆိုလျှင် မမှားပေ။

အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော သူတို့သည် အလွန်တရာမှ မြင့်မားသော မျှော်စင်များကို တည်ဆောက်ခဲ့ကြပြီး တချို့မျော်စင်များမှာ ပေ ၇၀၀အထိ မြင့်မားနေသည်။ ထိုမျှော်စင်များကို ဆူမာရီယာန် ပုရောဟိတ်များက အကြောင်းအရာ ၂ခုအတွက် ၂၄နာရီလုံး အသုံးပြုခဲ့ကြသည်။ အကြောင်းအရာတစ်ခုမှာ လူ့လောကတွင် ဖြစ်ပျက်နေသော မူလအကြောင်းရင်းများသည် နေနက္ခတ်တာရာများနှင့် တစ်နည်းမဟုတ်တစ်နည်း ပတ်သတ်နေသည်ကို သတိပြုမိခဲ့ပြီးနောက် နေနက္ခတ်တာရာများကို လေ့လာရန်ဖြစ်သည်။ အထူးသဖြင့် ကပ်ရောဂါများနှင့်ရင်ဆိုင်ရခြင်းများမှာ နက္ခတ်တာရာများနှင့် ပက်သတ်သည်ဟုလည်း သူတို့ကတွေးတောကြသောကြောင့် နက္ခတ်များကို အထူး လေ့လာလိုက်စားခဲ့ကြခြင်းဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် အချို့သိပ္ပံပညာရှင်များက သိပ္ပံပညာကို စတင်ခဲ့သူများမှာ ဆူမာရီယာန်များဖြစ်သည်ဟု ဆိုကြခြင်းပင်ဖြစ်သည်။

ဆူမာရီယာန်တို့၏ အကောင်းဆုံးသော လုပ်ဆောင်ချက်ကမူ သူတို့၏ ဆူမာရီယာန်စာပေသည် အစောဆုံးလူသိများခဲ့သော စာပေတစ်ခု ဖြစ်ခဲ့ခြင်းပင် ဖြစ်သည်။ သူတို့၏စာပေထဲတွင် သူတို့၏ဘာသာရေးနှင့် ယဉ်ကျေးမူဆိုင်ရာများကို ရေးသားမှတ်တမ်းတင်ထားကြသည်။ နောက်ပိုင်းကာလများတွင်မူ ဆူမာရီယာန်တို့၏ ထိုစာပေများကို အကာဒီယန် နှင့် ဘေဘီလုံ အင်ပါယာတို့က ဆက်လတ်ထိန်းသိမ်းခဲ့ကြသည်။ ထိုစာပေမှတ်တမ်းများကို ဆူမာရီယာန်တို့က ကြေးဝါခေတ် ဆူမာရီယာန်ဘာသာစကားဖြင့် ရေးထိုးထားခဲ့ကြ၏။

ဆူမာရီယာန်တို့တီထွင်ခဲ့သော အခြားသောနည်းပညာများမှာမူ ဘီး၊ ကျူနီဖောင်း၊ အက္ခရာ၊ ဂဏာန်းသင်္ချာနှင့် ဂျီသြမေတြီ၊ ကြေးဝါ ၊ ဓား နှင့် အခြားလက်နတ်ပေါ်င်းများစွာပင်ဖြစ်သည်။ အဆုံးသတ်ကိုဆိုရလျှင်မူ ဆူမာရီယာန်လူမျိုးတို့သည်မှာလည်း အခြားလူမျိုးများနည်းတူ နတ်အမျိုးမျိုးကို ပူဇော်ပသရာမှတဆင့် မှော်ပညာများလည်း ပေါ်င်းစပ်ပါဝင်ခဲ့ကြသည်ကို တွေ့ရှိကြရသည်။ ယင်းတို့က မှော်ပညာကို ဝေဒနာခံစားနေရသောသူများအပေါ်၌ ကူညီရာတွင် အသုံးပြုနိူင်ကြောင်း ခွင့်ပြုပေးထားကြလေသည်။

ref:
#ဦးနု၏ ယဉ်ကျေးမူအစ ရုပ်စုံသမိုင်း
ဝီကီပီဒီယာ
#ဆရာဆန်းလွင် လူတို့ကိုးကွယ်ရာဘာသာတရားများ

Dec6.2019
Minsetwai

ခရိုမဂ္ဂနွန်လူမျိုးများ(Cro-Magnon)

ခရိုမဂ္ဂနွန်(Cro-Magnon)လူမျိုးများ


ခရိုမဂ္ဂနွန်(Cro-Magnon)လူမျိုးများ
သည် ရှေးအကျဆုံးသော လူမျိုးများဖြစ်ပြီး
လွန်ခဲ့သော နှစ်ပေါ်င်း ၄၅၀၀၀ကတည်းက
ယင်းတို့ရှိနေခဲ့သည်ဟု ပညာရှင်များက
ကျောက်ဖြစ်ရုပ်ကြွင်းများကို သုတေသနပြုပြီး ဖော်ပြထားကြသည်။

ယင်းလူမျိုးများသည် လူသေအလောင်းကို
မြေတွင်မြှပ်သောအခါ လူသေကောင်ကို
ပက်ဝိုင်းပြီး လက်ဝတ်ရတနာများ၊
လက်နတ်ပစ္စည်းများနှင့် အစားအစာများကို
ထည့်သွင်းမြှပ်နှံတတ်ကြသည်။ ယင်းတွင်
စိတ်ဝင်စားစရာ အကောင်းဆုံးအချက်ကမူ လူသေအလောင်းပေါ်သို့ ဆေးအနီများ
သွန်းလောင်းချသောဓလေ့ရှိခြင်းပင်ဖြစ်သည်။ ထိုသို့ လောင်းချခြင်းမှာ တမလွန်ဘဝ၌
သူသည် တစ်ဖန်ပြန်၍ အသက်ရှင်နေဦး
မည်ဆိုသော ဘာသာရေးယုံကြည်ချက်ကို
ဖော်ဆောင်ခြင်း ဖြစ်သည်။ ထိုအနီရောင်ဆေးရည်မှာ အသက်သွေးကို ကိုယ်စားပြုလေသည်။

ယင်းတို့၏ မှတ်သားဖွယ်ရာ ယဉ်ကျေးမူမှာ
ပန်းချီပညာနှင့် ရုပ်တုပညာဖြစ်သည်။ သူတို့သည် နံရံဆေးရေးပန်းချီများကို ရေးဆွဲခဲ့ကြသည်။ ယင်းတို့၏ ထိုအလေ့အထသည် မှော်အတတ်နှင့် ဆက်စပ်မူ ရှိသည်ဟု ဆိုကြသည်။

ယင်းတို့ရေးဆွဲခဲ့သော ပန်းချီပုံများ၊ အင်းကွက်ပုံများမှာ မှော်ဝိဇ္ဇာလုပ်ငန်းများအတွက် အသုံးချခဲ့ကြခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုအတူ ခရိုမဂ္ဂနွန်များသည် တောလိုက်မထွက်မီ စုဝေးကြပြီး ခေါ်င်ဆောင်ဖြစ်သူက နတ်ဆရာနှင့်အတူ
နတ်ပူဇော်ပသမူကို လုပ်တတ်ကြသည်။

နတ်ဆရာက သူတို့အမဲလိုက်ရန် ရည်ရွယ်ထားသည့် သားကောင်၏ရုပ်ပုံတွင် ပန်းချီဆေးများ ရေးဆွဲသုတ်လိမ်းသည်။ ထိုသို့ ပန်းချီဆွဲကြရာတွင် လူကို ကိုယ်စားပြုဖော်ပြထားသော
အမှတ်အသားများကိုလည်း တွေ့ရှိခဲ့ကြသည်။
ယင်းမှာ လူသားအမျိုးသမီးများပုံပင် ဖြစ်သည်။ ထိုပုံများသည် သားသမီးအောင်မြင့်စွာ မွေးဖွားနိူင်ခြင်းအတွက် သရုပ်ဖော်ထားသော
သင်္ကေတများပင် ဖြစ်သည်။ ယင်းတို့အနေဖြင့် ထိုကဲ့သို့ ရုပ်ပုံများ သုံးခြင်းမှာ အသီးအနှံပေါများရေး၊ သားသမီးရရေး၊ အမဲလိုက်ရာတွင် သားကောင်ရရှိရေးအတွက် ပြုလုပ်မူတစ်ရပ်ဟု ဆိုနိူင်သည်။

Ref: :
ဆရာဆန်းလွင်၏ လူတို့ကိုးကွယ်ရာ
ဘာသာကြီးများ

Thursday, September 3, 2020

တရုတ်ပြည်မှမှော်

#တရုတ်ပြည်မှမှော်

တရုတ်နိူင်ငံသည် အီဂျစ်ကဲ့သို့ပင် မှော်ပညာအမြောက်အမြား တိုးတတ်ဖွံဖြိုးလှသောနိူင်ငံတစ်နိူင်ငံဖြစ်သည်။ ရှေးဟောင်းတရုတ်လောကီပညာတွင် မိုးကြိုးသွားစာရေးခြင်း (သို့မဟုတ်) နတ်ချစာရေးခြင်း၊ ဝိဇ္ဇာပညာနှင့်ဂမ္ဘီရကြေးမုံ(Magic Mirror)စသသည့်တို့မှာ မှတ်တမ်းများဝင်သည့်အထိ ကျော်ကြားခဲ့သည်။ ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ပြီးနောက်တွင် တရုတ်ပြည်တွင်တောက်နှင့် ဇင်တို့ခေတ်စားလာသောကြောင့် တရုတ်တို့၏ ယုံကြည်မူမှာ ဘာသာရေးနှင့်ဂန္ဓာရီပညာဆိုင်ရာ စာအုပ်စာတမ်းများ အစီအရီပေါ်ထွက်လာခဲ့သည်။ယင်းတို့၏ မှော်ပညာအကြောင်းကိုမူ ရွှင်းယွီချီ(Shun yu cai -AD400)၏ကျင်မင်းဆက်ဆိုင်ရာ စံချိန်မီသမိုင်း(The standard History of Tsin Dynasty)စာအုပ်တွင် အကျယ်တစ်ဝင့်ဖော်ပြထားခဲ့သည်။

ထိုမိုးကြိုးသွားစာရေးခြင်းတွင် တရုတ်လောကီပညာရှင်များသည် ထိုအစီအရင်ကို ညအချိန်ကျမှသာ ပြုလုပ်ဆောင်ရွက်ကြသည်။ ထိုအစီအရင်ပြုလုပ်ချိန်တွင် ပါဝင်သူများမှ ရေမိုးချိုးပြီး သန့်ပြန့်သော အဝတ်အစားများကို ဝတ်ဆင်ကြရသည်။ ပြီးနောက် ညစာစားခြင်းကို ရှောင်ကြရသည်။ အကြောင်းမှာ ထိုအစီအရင်ဆိုင်ရာ နတ်များမှ အလွန်မှအသန့်ကြိုက်သော နတ်များဖြစ်သောကြောင့် ဟူ၏။ အခမ်းအနားတွင် စားပွဲနှစ်ခုခင်းထားရပြီး တစ်ခုပေါ်တွင် နတ်စင်ငယ်ကိုထားကာ ဝိုင်အရက်များ၊ သစ်သီးဝလံများ၊ မုန့်ချိုများကိုပါ တင်ထားကြသည်။ အခြားစားပွဲတစ်ခုတွင်မူ အနီရောင်ရှိသော သဲ များကို ညီညာပြန့်ပြူးစွာ ခင်ထားကြသည်။ ထိုသဲခင်းထားသော စားပွဲေ့ရှတွင် ကုလားထိုင်အလွတ်တလုံးကို ထားထားပေးကြသည်။ ထိုအပြင် စာချရေးမည့်ပညာရှင်သည် နတ်ပင့်မည့်သူအားလုံး၏ အမည်ကို ကတ်ပြားတစ်ချပ်မှာ ကြိုတင်ရေးသားထားပြီး ထိုအခန်းထဲမှာ ချိတ်ဆွဲထားကြသည်။ ထိုနောက်တွင်မူ ရွှေစက္ကူများကို မီးရှို့ပြီး နတ်များဆီသို့ မေတ္တာပို့၍ ပင့်ဖိတ်ကြရသည်။

ထိုနတ်ရောက်လာခဲ့ပြီးနောက်တွင်မူ တစ်စုံတစ်ရာသော အကြောင်းကြောင့် သဲပေါ်တွင် ထင်ကျန်လျှက်ရှိသော စာ၏အဓိပ္ပါယ်ကို ပညာရှင်က အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုပေးရသည်။ ထိုစာကို အချို့ပညာရှင်များက မန္တရားဟု ခေါ်ကြပြီး ယင်းမှာ ကပ်ရောဂါအပေါ်င်းမှာ လွတ်မြောက်စေသည်ဟု ဆိုကြသည်။ အခြားသော တရုတ်ပညာရပ်ဆိုင်ရာများနှင့် ပတ်သတ်၍မူ တရုတ်စာပေများ၏ဖော်ပြချက်များတွင် တရုတ်မှော်ဂန္ဓာရီဆိုင်ရာ ထွက်ရပ်ပေါ်က်ပုဂ္ဂိုလ်ရှစ်ပါးမှာ အလွန်မှနာမည်ကြီးကြောင်းကို တွေ့ရှိကြရသည်။ ထိုထွက်ရပ်ပေါ်က်ပုဂ္ဂိုလ်ရှစ်ပါးမှာ လိတိကွေး၊ ချုံလိချွန်၊ လန်ဆေဟို၊ ချန်ကော၊ ဟိုဆင်ကူ၊ လူတုံပင်၊ ဟန်ဆိုင်းဇူ၊ စောကိုချင်တို့ပင်ဖြစ်သည်။

ထိုအထဲမှ ချန်ကောဆိုသော ပုဂ္ဂိုလ်သည် အေဒီ၈ရာစုတွင် ထွက်ရပ်ပေါ်က်သွားသော တရုတ်မှော်ဂန္ဓာရီပညာရှင်ရ ရသေ့ တစ်ဦးဖြစ်သည်။ ချန်ကောကို ဘုရင်က နန်းတွင်းသို့ ကြွရန်အတန်တန်ပင့်ခေါ်သော်လည်း သူသည်မသွားခဲ့ချေ။ သို့သော်လည်း အေဒီ၇၀၅တွင် သူကို ဝူဘုရင်မကြီးက ဖိတ်ခေါ်ပြန်ရာ နန်းတွင်းသို့အသွားတွင်လမ်းမှာ အသတ်ခံရလေသည်ဟူ၏။ သို့သော် ချန်ကောမှာ အသတ်ခံရသော်လည်း သေဆုံးသွားခြင်းမရှိဘဲ ကျန်းမာစွာဖြင့် ဂန္ဓာရီခရီးလှည့်လည်သွားလာခဲ့သည်။

အချို့ရာဇဝင်များအရ သူသည် စက္ကူကို ပါးစပ်ထဲမှ ရေဖြင့်မန်းမှုတ်ပြီး မြင်းဖြူဖြစ်အောင်ဖန်ဆင်းကာ ထိုမြင်းဖြူကိုစီးလျှက် မိုင်ပေါ်င်းများစွာခရီးသွားခဲ့သည်။ လိုရာခရီးသို့ရောက်လျှင်မြင်းဖြူကို စက္ကူကဲ့သို့ပြန်ခေါ်က်သိမ်းဆည်းထားတတ်သည်ဟူ၏။ ထိုသို့အစွမ်းထက်သော ချန်ကောသည် အေဒီ၇၂၃၊ မင်းဟန်ဘုရင်လက်ထပ်တွင် ပရိတ်သတ်ဗိုလ်ပုံအလယ်၌ ကိုယ်ယောင်ဖျောက်ပြခြင်း၊ အဆိပ်သောက်ပြခြင်း၊ လက်ဖြင့်ညွှန်ရုံဖြင့် ပန်းများကို ကြွေကျစေခြင်းများကို ပြုလုပ်ပြခဲ့သည်ဟုလည်းဆိုကြသည်။

#Minsetwai

Sunday, August 23, 2020

The Fool's Paradise


The Fool's Paradise

Cynthia
She stand still
By tranquility.

Azure meteorite,
my childhood buddy
Give my deciduous teeth
With new behaviours.

According to my heart's desire,
My subjective's willingness
Is uncompetitive.

I need to open
My hidden agenda
For dark gate.

My culture environment is
With a Devdaru tree
With a statue
With a prideless smile
With a natural rightness
And with my freedom intellectual.

Aug 20.2020
Minsetwai

Saturday, August 22, 2020

ဂျင်ပေါ်ကထုံးများ

ကျွန်တော်အက်ဆေးများ(၂၀)
ဂျင်ပေါ်ကထုံးများ
************

အခုတလော ကြုံတွေရတဲ့ အဖြစ်အပျက်တွေကြောင့် တာရာမင်းဝေရဲ့စကားတစ်ခွန်းကို သွားသတိရမိပါတယ်။ တာရာမင်းဝေက ငါ့နှာခေါ်င်းပေါ်တတ်ပြီး ဘယ်သူ အသက်လာလာရှုနေတာလဲလို့ ရေးဖူးပါတယ်။ ဟုတ်ပါတယ် သူများနှာခေါင်းပေါ်က်ကြီးနဲ့ အသက်ရှုနေတာတော့ မကောင်းပါဘူး။ တစ်နေ့က ခင်မင်ရတဲ့ကဗျာသူငယ်ချင်း ညီမလေးတစ်ယောက်က သူ့ကဗျာတွေကို တခြားလူတွေက ခိုးယူသုံးစွဲတာ ခံရကြောင်းပြောပြပါတယ်။ ယူတဲ့လူက သူ့အထင်ကြီးနေတဲ့ ကဗျာဆရာတစ်ယောက်ဖြစ်နေတော့ သူ့အနေနဲ့က စွပ်စွဲရမှာလည်း ခက်နေပြန်ပါတယ်။ အဲဒီကဗျာနှစ်ပုဒ်ကို ကျွန်တော်ဆန်းစစ်ကြည့်တော့လည်း စကားလုံးအားလုံးနီးပါးဟာ တူညီနေပြီး နာမ်စားသုံးစွဲမူ ကွဲပြားတာလေးပဲရှိတာကို တွေ့ရပါတယ်။ အဲဒီကဗျာလေးကို ကျွန်တော်အတော်မှတ်မိနေတာပါ။ ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ အဲဒီကဗျာဟာ ကျွန်တော်နဲ့လည်း တစ်စိတ်တစ်ဒေသ ဆက်စပ်မူ ရှိလို့ပါ။ ဘာကြောင့်လဲ ဆိုတော့ ကျွန်တော့်သူငယ်ချင်း ကဗျာဆရာမလေးက ကျွန်တော်ရေးခဲ့တဲ့ အလွမ်းတွေနဲ့သေနေတဲ့သစ်ပင်ဆိုတဲ့ ဝထ္ထူလေးကို ဖတ်ပြီးနောက် ဒီကဗျာကိုရေးဖို့ စိတ်ကူးရလာလို့ပါ။ ဒီတော့ ဒီကဗျာကို သူအရင်ရေးတယ်ဆိုတော့ အရမ်းထင်ရှားပါတယ်။ ဒါနဲ့တောင် facebookမှာ နာမည်အတော်အသင့်ရနေတဲ့ ကဗျာဆရာတစ်ယောက်က နာမ်စားလေးပဲပြောင်းပြီး သူ့ကဗျာလုပ်လိုက်တာကတော့ လွန်းလွန်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကတောင် သူ့ကို နှစ်သိမ့်ပေးလိုက်သေးတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင်အဲလို အဖြစ်မို့ မကြုံဘူးပေမယ့်လို့ ကိုယ်အမြတ်တနိူးထားတဲ့အရာတစ်ခုကို ခိုးယူခံရတာဟာ အလွန်ကြေကွဲဖို့ကောင်းကြောင်း၊ ဒါပေမယ့်နောက်ဆိုရင် ဆင်ခြင်ဖို့လိုကြောင်း သူ့ကိုပြောပြပေးခဲ့ပါတယ်။ ဟော့... နောက်နေ့မနက် ရောက်တော့ အဲလိုအဖြစ်မျိုး ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် ကြုံရတာပါပဲ။ ကျွန်တော်ရေးတဲ့ကကြိုးဆိုတဲ့ ကဗျာစီးရီးထဲက တစ်ပုဒ်ပါ။ တင်မယ့်လူက ကျွန်တော်ဆီမှာ ကော်ပီလာတောင်းပါတယ်။ လေးစားသမူနဲ့ ကျွန်တော်ပေးလိုက်ပါတယ်။ သူ တကယ်တင်တော့ ကျွန်တော်ရဲ့ကဗျာခေါ်င်းစဉ်တွေရော၊ ကျွန်တော်ရဲ့ နာမည် ကိုပါ ဖြုတ်ခဲ့ပါတယ်။ ပြီးတော့ သူ့ကော်မန့်တွေမှာလည်း သူရေးထားသလိုလိုပုံစံမျိုး ဖြေကြားထားပါတယ်။ ဒီလုပ်ရပ်တွေဟာ အသေအချာဆန်းစစ်ရင် စာရေးတဲ့သူ၊ ကဗျာရေးတဲ့သူတွေအပေါ် ကျော်ခွတဲ့ သဘောပါပဲ။ ပြီးတော့ ရှိပါသေးတယ်။ တစ်ဆက်တည်း ပြောပါစေဦး။ ဆိုကြပါစို့ ကျွန်တော်က စာအုပ်တစ်အုပ်ကို ဖတ်တယ်။ အဲဒီစာအုပ်ထဲက စကားလုံးတစ်ခုကို ကြိုက်လို့ facebookပေါ်တင်တယ်။ တင်တဲ့အခါ ကျွန်တော်နာမည်တပ်တာမျိုး ကျွန်တော်မလုပ်ဘူး။ မူရင်း စာအုပ်ရေးတဲ့သူနာ မည်ပဲ ကျွန်တော်တပ်တယ်။ ဒါက ကျွန်တော်ရေးတာလည်းမဟုတ်၊ ကျွန်တော်တွေးတာလည်းမဟုတ်လို့ပါ။ ဒါပေမယ့် အဲဒီစာရေးဆရာရဲ့ အဲဒီစကားလုံးကို ကျွန်တော်ရှာဖွေဖော်ထုတ်တာပါ။



 ဒီတော့ ကျွန်တော်ရေးတာ မဟုတ်သော်လည်း ၊ ကျွန်တော်ရှာဖွေဖော်ထုတ်ခြင်း ဖြစ်တာကြောင့် copyယူမယ်ဆိုရင် ကျွန်တော်ရဲ့ဖော်ထုတ်ပြမူကို အသိအမှတ်ပြုရပါမယ်။ ဘာကြောင့်ဆို တခြားလူဆီက ကျွန်တော်ကော်ပီ ယူတင်ထားတာ မဟုတ်လို့ပါ။ ကော်ပီ ယူတင်တဲ့ အကျင့်လည်း ကျွန်တော်ဘယ်တုန်းကမှ မလုပ်ခဲ့ပါဘူး။ ကြိုက်ရင်Shareပါတယ်။ ဒါက မူရင်းတင်တဲ့သူအပေါ် လေးစားရာရောက်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် သေချာတွေးကြည့်တော့လည်း ဒီလူတွေဟာ တကယ့်စာပေသမားစစ်စစ်မဟုတ်လို့သာ ဒီလိုတွေလုပ်နေကြခြင်းဖြစ်တယ်ဆိုတာ အဖြေထွက်ပါတယ်။ ဘာပဲဖြစ်ဖြစ် တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက် လေးစားမူရှိဖို့က အတော်လိုအပ်ပါတယ်။ စာပေမိတ်ဆွေများ ဆင်ခြင်နိူင်ကြပါစေလို့ ဆန္ဒပြုမိပါတယ်ခင်ဗျ။
Sep23.2017
Minsetwai

၂၇ ဂဏန်း

နျူမယိုလောဂျီအားလေ့လာခြင်း
၂၇

၂၇နှင့် ပတ်သက်သော ၂၇ရက်နေ့မွေးဖွားသူများ၊ ပေါ်င်းခြင်းနံပါတ် ၂၇ရသူများ၊ အကြောင်းတနည်းနည်းကြောင့် ၂၇နှင့် ကြုံရသူများအတွက် အကုန်လုံးကို တစုတစည်းတည်း ဖော်ပြပေးပါမည်။ သို့သော် ၂၇ရက်နေ့မွေးဖွားသူများကမူ ၉ကိုပါ ဖတ်ရှုလေ့လာရမည် ဖြစ်သည်။
၂၇၏ ကိုယ်စားပြုသင်္ကေတ အမှတ်အသားမှာ ရာဇလှံတံသင်္ကေတပင် ဖြစ်သည်ဟု ဆိုကြသည်။
ယင်းသည် ထူးခြားမူရှိသောဂဏန်းဖြစ်ပြီး ယင်း၏ ဂုဏ်မှာ အုပ်စိုးမူ၊ ဘုန်းသမ္ဘာကို ပြသည်။
အဓိပ္ပါယ်မှာ မိမိ၏ ကြိုးစားမူကြောင့်၊ မိမိ၏တီထွင်မူကြောင့် အကျိုးခံစားရပြီး အရှိန်အဝါ မြင့်မားလာရခြင်းကို ညွှန်းသည်။ တန်ခိုးသြဇာရရှိခြင်း၊ အမိန့်ပေးနိူင်ခြင်းတို့အတွက် ဆုတောင်းပြည့်ဝစေသော ဂဏန်းပင်ဖြစ်သည်။ ညဏ်ကောင်းခြင်းကိုလည်း ပြသသည်။
ယင်းဂဏန်းရရှိချိန်တွင် ထီပေါ်က်တတ်ခြင်း၊ အမွေရရှိတတ်ခြင်း စသဖြင့် ငွေအစုလိုက်အပုံလိုက် ဝင်တတ်လေသည်။
ထိုအတူ အခက်အခဲများမှာလည်း မိမိမှ မဖြေရှင်းရပါဘဲနှင့် သူအလိုလို ပြေလည်သွားတတ်သည်။ ဆိုရလျှင် ထိုနံပါတ်ရရှိချိန်၌ အလုပ်ကိစ္စ၊ နေရာထိုင်ခင်းကိစ္စ၊ မိသားစုကိစ္စ အားလုံးအကောင်းဖြစ်ပေါ်စေနိူင်ပါသည်။

 ၂၇ ၏အဓိပ္ပါယ်သည် လူသား၏အကျိုးကို ချစ်မြတ်နိုးကြောင်း၊ သံတမန်ရေးရာနှင့် ပညာရှိမူကို
ဖော်ပြသည်။ သနားခြင်း၊ ကြင်နာခြင်း၊ သည်းခံခြင်း စသော စရိုက်သွင်ပြင်များရှိကြသည်။ ထိုသူတို့သည် လူသားတို့ကိုကူညီရန်အတွက် သူတို့၏စံပြအမြင်များ၊ လူသားချင်းစာနာမှုဆိုင်ရာသဘောသဘာဝများ၊ လူစွမ်းရည်နှင့်
ဗဟုသုတများစွာကို အသုံးပြုတတ်ကြသူများလည်း ဖြစ်သည်။ ထိုကြောင့် ထိုသူတို့သည် အခြားသူများကို ကူညီပေးရန် အသင့်ရှိနေတတ်ကြသည်။ သို့သော် ၂၇ရက်မှာ မွေးဖွားလာသူများကမူ ၉ဂဏန်းသမားများ ဖြစ်ကြသည်နှင့်အညီ ၉၏စရိုက်များကိုလည်း ပိုင်ဆိုင်ထားတတ်ကြသည်။ ယင်နေ့မွေးဖွားသူတို့သည် မြင့်မားသော ကြံရည်ဖန်ရည်နှင့် ခိုင်မာသော ဆုံးဖြတ်ချက်များကို ပိုင်ဆိုင်ထားကြသည်။ အများထဲတွင် ခေါ်င်းဆောင်ဖြစ်တတ်ကြသည်။ သို့သော် ထိုမြင့်မားသော နေရာများကို ရောက်ရှိနိူင်ရန်အတွက် ဘဝမှာ ရုန်းကန်လှုပ်ရှားကြရလိမ့်မည်။ အထူးသဖြင့် ၂၇ရက်နေ့ဖွားမြင်သူများသည် အများသူငါ၏ လက်အောက်ခံအဖြစ် အလုပ်မလုပ်ချင်ကြကာ မိမိစွမ်းရည်ကို ယုံကြည်နေပြီး အမြဲတစေ ထိပ်ဆုံးသို့ရောက်အောင် ကြိုးပမ်းနေတတ်ကြသည်။ အရာရာကို ကျွမ်းကျင် ပိုင်နိူင်စွာ ပြုလုပ်တတ်ကြပြီး ပြန်မပြော၊ နားမထောင် ၊ မထုံတတ်သေး လုပ်တတ်ကြသည့် အကျင့်မျိုးလည်း ရှိတတ်ကြသည်။

၂၇တွင်ပါဝင်သော ၂ နှင့် ၇ တို့မှာလည်း ၂၇၏ အဓိပ္ပါယ်ကို အထောက်အကူပြုပေးသော နံပါတ်များဖြစ်သည်။ ၂သည် သံတမန်ရေးရာနှင့် သက်ဆိုင်ပြီး ၇ သည်
သနားကြင်နားတတ်သော သဘောကိုဆောင်သည်။ ထိုစွမ်းရည်များကို ပေါ်င်းစည်ပြီး ၂၇သည် ကိုယ်ပိုင်လိမ္မာပါး
နပ်မှုနှင့်အတူ ရှေးခေတ်ဉာဏ်ပညာအသိတို့ကို ပေါင်းစပ်၍ ဘဝကိုတည်ဆောက်သည်။ သို့သော်လည်း ချွင်းချက်တစ်ခုရှိသည်မှာ ၂၇ရက်နေ့ မွေးဖွားသူများသည် လူအများဆီမှ မိမိလုပ်ရပ်မှန်ကန်ကြောင်း ထောက်ခံပေးခြင်းကို အလွန်းအမင်းအာရုံစိုက်တတ်သော အလေ့အထရှိခြင်းကြောင့် တခါတရံမှာ မိမိကိုယ်မိမိ ယုံကြည်မူအားနည်းသွားတတ်ကြသည်။ မည်သို့ပင်ဖြစ်ဖြစ်
 ၂၇နှင့် သက်ဆိုင်သူ၏ကံကြမ္မာသည် အခြားသူများကို
 ကူညီရန်ဖြစ်သည်။ ယင်းတို့သည် ကိုယ့်ကိုယ်ကို
 လျစ်လျူရှုခြင်းထားပြီး သူတို့၏အဓိကစိုးရိမ်မှုမှာ အခြားသူများ၏သုခချမ်းသာရှိရေးပင် ဖြစ်သည်။ အခြားသူများအား ကိစ္စတစ်ခုအတွက်ငွေကြေးလှူဒါန်းရုံထက်မက အများကြီးကူညီပေးနိုင်ကြသည်။

 ၂၇ သည်စိတ်ကူးယဉ်ဆန်သော၊ စာနာစိတ်ရှိသော သူများဖြစ်ပြီးလျှင် အခြားသူများ၏ရည်ရွယ်ချက်နှင့် အသင်းအဖွဲ့စိတ်ဓာတ်အပေါ် ဦးစားပေးတတ်ကြပြီး ထိုမှတဆင့်
 ကူညီရန်နည်းလမ်းများကို ရှာဖွေတတ်ကြသေးသည်။
 ထိုမှတဆင့်၂၇၏ ပေါ်င်းလဒ်ဖြစ်သော ၉ နှင့် ၇ တို့က
 ပြည့်ဝစုံလင်သော လူသားချင်းစာနာထောက်ထားမှုနှင့်
 ငြိမ်းချမ်းရေးကိုဖန်တီးပေးသည်။ ဤသည် အကောင်းဆုံးသော နံပါတ်ပေါင်းစပ်မှုတစ်ခုဖြစ်သည်။
 အဘယ့်ကြောင့်ဆိုသော် ၂၇ သည် သူတစ်ပါးအားကူညီရန် လုံလောက်သောပညာများကို ရှာဖွေတွေ့ရှိနိူင်သောကြောင့်ဖြစ်သည်။ သို့သော်လည်း ထိုလူများသည် ကိုယ်ကျိုးစွန့်သူများဖြစ်သော်လည်း ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကိုတော့ ပို၍နှစ်သက်ကြသည်။ ယေဘုယျအားဖြင့်တော့ သူတို့ဟာ အလွန်သနားကြင်နာတတ်ပြီး သည်းခံစိတ်ရှိသူများလည်း ဖြစ်သည်။ သို့သော် အချစ်ရေး အိမ်ထောင်ရေးတွင်မူ မိမိမှ နားလည်မူထားတတ်ဖို့ အထူးလိုအပ်၏။

အဘယ်ကြောင့်ဆိုလျှင် အချစ်ရေးနှင့်ပတ်သက်ပြီး ၂၇ရက်၌ မွေးဖွားသူတို့ကို The Dogmatic Loverအဖြစ် သတ်မှတ်ထားကြသောကြောင့် ဖြစ်သည်။ သူတို့သည် အချစ်ရေးရာကိစ္စတွင် သူတို့သာလျှင် အချစ်ပိုကြပြီး အချစ်တတ်ဆုံးသူများဖြစ်သည်ဟု စိတ်တွင်ယူမှတ်ပြီး သူတို့၏ အချစ်သည်သာ အနိူင်းမဲ့ဖြစ်သည်။ ချစ်ခြင်းတရားနှင့်ပတ်သက်၍ ဆွေမျိုးသားချင်းများအကြံပေးချက်ကိုလည်း လက်မခံ။ သူတို့၏ အချစ်စိတ်ကြောင့် သူတို့ထက်ချစ်တတ်သောသူ မရှိပြီဟု ထင်ရလောက်အောင် အစွဲအလမ်းကြီးတတ်ကြသည်။ ထိုအစွဲအလမ်းကြောင့်ပင် အငြင်းသန်ခြင်း ၊ တစ်ဘက်သတ်ပြောဆိုခြင်းများကို ပြုလုပ်လာကြရာမှ ချစ်သူနှင့် ပဋိပက္ခဖြစ်ကြရသည်။ ထိုကြောင့် ၂၇ရက်မွေးဖွားသူ အများစုမှာ အကြိမ်ကြိမ် အခါခါ အသဲကွဲပြီးမှ အိမ်ထောင်ရေး အဆင်ပြေသွားတတ်ကြသည်လည်း ရှိသလို့ အချို့ကြပြန်သော အဆင်ပြေနေသော အခြေအနေမှာရှိနေကြရာမှ ရုတ်တရတ် ချစ်ရသူနှင့် ဝေးကွာသွားရခြင်း၊ ချစ်သူမှ မိမိကို ပစ်ပယ်သွားခြင်းမျိုးကိုလည်း ကြုံတွေ့တတ်ကြလေသည်။
အားလုံးကို ခြုံငုံသုံးသပ်ကြည့်လျှင်မူ ၂၇ သည် အတွေးအခေါ်များပါ ၀ င်သည့် ပေါင်းစပ်စွမ်းအင်ကိုကိုယ်စားပြုသည်ကို တွေ့ရသည်။ ယင်းစွမ်းအင်များမှာ လူသားဝါဒ၊ သနားကြင်နာမှု၊ ပရဟိတလုပ်ငန်း ၊ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှု ၊ သည်းခံစိတ် စသည့်တို့ ဖြစ်သည်။ သို့သော်ငြားလည်း ၂၇ရက်မွေးဖွားသောသူများသည် ဆိုခဲ့ပြီးအတိုင်း ၎င်းတို့၏ ပင်ကိုယ်စရိုက်အရ တည်ငြိမ်အေးချမ်းမူကို လိုလားသည်မှာမှန်သော်လည်း ၎င်းတို့၏ ငြိမ်းချမ်းမူကို လာနှောင့်ယှတ်တတ်သောသူများကိုမူ လွန်စွာမုန်းတီးတတ်ကြသည်။

မိမိဘက်မှ ထိခိုက်နာကျင်စရာ ဖြစ်စေမည့်အရာဟူသမျှကို အတတ်နိူင်ဆုံး ရှောင်ရှားကြပါသော်လည်း စိတ်အတွင်းထဲက နာကျင်မူကိုတော့ ဖြေဖျောက်နိူင်စွမ်း မရှိတတ်ကြပေ။ သာမန်အခြေအနေအရ တည်ငြိမ်အေးချမ်းစွာ ရှင်သန်ရပ်တည်နိူင်စွမ်း ရှိကြသော်လည်း တခါတရံ အကျဉ်းအကြပ်ထဲ ကျရောက်သွားခဲ့လျှင်မူ ၎င်းတို့၏စိတ်ကို ကိုယ်တိုင်ထိန်းချုပ်နိူင်စွမ်း နည်းပါးသွားတတ်ကြသည်။ ထိုအခြေအနေများတွင်း စိတ်ခံစားမူ လွယ်သူများဖြစ်သောကြောင့် လူကြားသူကြားထဲ၌လည်း မျက်ရည်ကျတတ်ကြသည်။ အလွန်အမင်း စိတ်ဖိစီးလာသောအခါမျိုးတွင် ထင်ရာစိုင်းချင်ကြသည်။ ကျန်းမာရေးဆိုင်ရာတွင်မူ ထိုသူများသည် အရေပြားပေါ်တွင် အဖုအပိမ့်များထွက်တတ်ခြင်း၊ အလာဂျစ်ဖြစ်ခြင်း၊ ဝက်ခြံ၊ တင်းတိမ်၊ ခေါ်င်းကိုက်၊ ဗိုက်နာ၊ ရင်ဘတ်အောင့်၊ ပန်းနာရင်ကြပ်၊ သွေးချို၊ဆီးချိုနှင့် ဟော်မုန်းဓာတ် မမျှတမူကြောင့် ဖြစ်ပေါ်တတ်သော ရောဂါများကို ကြုံတွေ့တတ်ကြသည်။ အခြားသော ဆောင်ရန်၊ ရှောင်ရန်များမှာမူ ၉နှင့်အတူတူပင် ဖြစ်သောကြောင့် နံပါတ်၉အကြောင်းကို ဖတ်ရှုလေ့လာရမည်ဖြစ်သည်။

Ref:
thesecretofthetarot.com
affnitynumerology.com
ဆရာမင်းသိင်္ခ၏ နျူမရော်လောဂျီ ဂျစ်ပစီဟောကိန်း
ဆရာစံဇာဏီဘို၏ သင့်မွေးရက်နှင့် အချစ်ရေးကံကြမ္မာ
Aug19.2020
Minsettwai

Featured Post

ကဗျာဟူသည်

poetry ကဗျာဟူသည် ကဗျာဆိုသည်မှာ မိမိရောက်နေသောခေတ် အသက်ရှင်နေသောခေတ်၏အတွေးအခေါ်များကို အခြေခံ၍ သက်ရောက်မှုအများဆုံးရှိသော ခံစားမှုကို ဖန်တီးပ...