Search My Blog

Friday, September 4, 2020

ပြန်မဆုံချင်တဲ့သူ

စတုဂံလွင်ပြင် - ၃၅ -

ပြန်မဆုံချင်တဲ့သူ


အလွမ်းကျော့
နမ်းသော်လည်း
မထိပြီ...
သို့သော်..ရင်နာနာနှင့် လွမ်းခဲ့မိ။

စိတ်တစ္ဆေ
မြူထအောင်
ညသို့နမ်း....သည်
သို့သော် ပြန်ဆုံချင်ခဲ့သောသူ မဟုတ်ပြီ။

စိတ်စားကျက်
အိပ်တစ်ဝက်
ရူးချင်သူ
သို့သော် ပြန်မဆုံချင်သူအား တမ်းတမိ။

သို့နှင့်ပင်
ညသည်လည်း အလွမ်းပူသည်
အနမ်းသည်လည်း သံယောဇဉ်ငင်သည်
ဘယ်အခါသည် အဆုံးမရှိ
သံသရာလည်သူ ဤအချစ်မီး
မဆုံချင်သူနှင့်သာ တောက်လောင်သည်။

(1:50Am
Aug21.2017
Minsetwai)

ကဗျာဟူသည်

ကဗျာဖြင်မွေ့လျော်ခြင်း

ကဗျာဟူသည်


ကဗျာအတတ်သည် ပရိယာရ်ဖြစ်သည်။
(ဇော်ဂျီ)

ကဗျာကောင်းတို့မည်သည် နှလုံးသားမှ ယိုစီးလာသော စေတနာ ၊ နှလုံးသားမှ စီမံဖန်တီးပေးလိုက်သော စိတ်ကူး၊ နှလုံးသားမှ မြည်လာသော အသံတို့ ကိန်းဝပ်ရာ စာမျိုးဖြစ်သည်။
(ဇော်ဂျီ)

ကဗျာဟူသည် ကဗျာဆရာက သူ တွေ့ကြုံခံစားမိသောအရာကို အကောင်းဆုံးစကားလုံး၊ အထိရောက်ဆုံး သံစဉ်များ သုံးပြီး အလှပဆုံး ပုံသဏ္ဍာန်တစ်ခုတွင် ထည့်သွင်းဖော်ပြထားသော နိမိတ်ပုံ တစ်ခုဖြစ်သည်။

(မောင်စွမ်းရည်)


ကဗျာဆိုသည်မှာ မိမိရောက်နေသောခေတ်
အသက်ရှင်နေသောခေတ်၏အတွေးအခေါ်များကို အခြေခံ၍
သက်ရောက်မှုအများဆုံးရှိသော ခံစားမှုကို ဖန်တီးပေးရန်ဖြစ်သည်။
(မြန်မာကဗျာစာတမ်း ဒုတိယတွဲ)


အကောင်းဆုံးအစီအစဉ်နှင့် အကောင်းဆုံးစကားလုံးများကို ရေးသားထားခြင်းသည် ကဗျာပင် ဖြစ်သည်။
(S.T Coleridge)

ကဗျာများကိုလေ့လာခြင်း
******************
ကျွန်တော်တို့ဟာ ကဗျာများကို လေ့လာတဲ့နေရာမှာ နန်းတော်၊ အိမ်တော်မှာ သီးကျူးကြတဲ့ ပျို့ကဗျာကြီးတွေကိုပါ လေ့လာရုံမက၊ ရပ်ထဲ၊ရွာထဲမှာ အဖူးအညွန့်တဝေဝေဖြင့် လှုပ်ရှားနေသော တေးကဗျာများကိုပါ စုဆောင်းလေ့လာသွားရမည် ဖြစ်သည်။ ထိုကဗျာများကသာလျှင် မူလဘူတ အပီပြင်ဆုံး ကဗျာစု ဖြစ်လိမ့်မည် မည်၏။

Ref::
၁။မောင်သာနိူး၏ မာ့က်ခ်ဝါဒနှင့် ကဗျာသဘောတရား

ဆူမာရီယာန်လူမျိုးများ(Sumerians)

ဆူမာရီယာန်လူမျိုးများ(Sumerians)


ဆူမားရီးယန်းများသည် မက်ဆိုပိုတေးမီးယားတောင်ပိုင်းတွင် ဘီစီ ၆၀၀၀ မှ ၄၀၀၀ အတွင်း နေထိုင်ခဲ့ကြသော လူမျိုးများဖြစ်သည်။ ထိုနောက်ပိုင်းတွင်က ဆူမာရီယာန်လူမျိုးတို့၏ မင်းနေပြည်တော်(Sumerian Kingdom)ကို ဆီမိုက်လူမျိုးတို့က သိမ်းပိုက်ခဲ့ကြပြီး ထိုဆီမိုက်တို့ဆီမှ ပါသျန်းတို့က ထပ်မံ သိမ်းယူခဲ့ကြသည်။ ထိုနောက် လူမျိုးများပေါ်င်းစုသွားကြရာ ယင်းတို့အစိုးရ၏ အုပ်ချုပ်ရေးအာဏာသည် နတ်ဘုရားနှင်ပြတ်သက်သူများကသာ လွှမ်းမိုးခဲ့ရာ ထိုသူတို့သည် နတ်ဘရားအားလုံးအတွက် ကိုးကွယ်ရာဗိမ္ဗာန်တော်ကြီးတစ်ခုတည်ဆောက်ကာ လူမျိုးအားလုံးကို စုပေါ်င်းခဲ့သည်။ သို့သော်လည်းပဲ ဆူမာရီယန်တို့သည်က နတ်အမျိုးမျိုးကို ကိုးကွယ်သော စုပေါ်င်းဗိမ္ဗာန်တော်ကြီးက ယခင်ကတည်းက ပထမဦးဆုံး ဆောက်လုပ်ခဲ့ကြပြီး ဖြစ်သည်။ ဆူမာရီယာန်တို့၏ ထိုဗိမ္ဗာန်ထဲတွင် နတ်ဘုရားပေါ်င်း ၄၀၀၀ခန့်ရှိသည်ဟု ဆိုကြသည်။ ထိုနတ်ဘုရားများထဲတွင် မူလရင်းမြစ်ဖြစ်သော Nammuဆိုသော နတ်သည် Ki(မြေနတ်ဘုရား) နှင့် An(ကောင်းကင်နတ်ဘုရား)တို့ကို မွေးဖွားခဲ့ပြီး ထိုနတ်ဘုးရားနှစ်ပါး အတူပေါ်င်းစည်းနေထိုင်မူမှတဆင့် Enlil အမည်ရှိသော သားတော်ကို မွေးဖွားလေသည်။ ထို Enlilအမည်ရှိ နတ်ဘုရားသည် ကောင်းကင်နှင့်မြေကြီးကို ခွဲခြားကာ ကမ္ဘာကြီးကို သူ၏နယ်မြေအဖြစ် သတ်မှတ်ခဲ့သည်။ သူ့ကို အချို့မှတ်တမ်းများတွင် စစ်သူကြီးနတ်ဘုရားဟု ပြဆိုပြီး သူသည် နိပုရ်မြို့တွင် ကိုးကွယ်သောနတ်များထဲမှာ အကြီးဆုံးနတ်ဘုရားဖြစ်သည်ဟူ၏။ ဆူမာရီယာန်တို့က ထိုEnlilဆိုသော နတ်ဘုရားကြီးအတွက် မျှော်စင်ကြီးတစ်ခုကိုလည်း ဆောက်လုပ်ပေးထားကြသည်။ ထိုမျှော်စင်တွင် ဆိတ်များ၊ သိုးများဖြင့် မြေစောင့်နတ်၊ လေစောင့်နတ်၊ ကောင်းကင်စောင့်နတ် စသဖြင့်နတ်အပေါ်င်းတို့ကို ယဇ်ပူဇော်ပသခဲ့ကြသည်။

အခြားရှေးကျသော ဆူမာရီယန်တို့၏ ဒဏ္ဍာရီပုံပြင်များတွင် ဖော်ပြထားချက်အရကမူ ယခုမျက်မှောက် ဖြစ်တည်လျှက်ရှိသော ကမ္ဘာလောကကြီးသည် အမှောင်ကို အစိုးရသော နဂါးနတ်နှင့် လဟာပြင် လွင်တီးခေါ်င်တို့၏အရှင်သခင် ဂဠုန်ဌက် ခေါ် Zu(အချို့မှတ်တမ်းများတွင် Tiametဟုလည်း ဖော်ပြထားသည်။)တို့သည် အချင်းချင်းပဋီပက္ခဖြစ်ကြရာမှ ကမ္ဘာပေါ်ပေါ်က်လာရသည်ဟူ၏။ ထိုအတူ လင်ယုန်ဌက်ကို ဌက်ကောင်းဌက်မြတ်အဖြစ် တန်ဖိုးထားပြီး လင်းယုန်ဌက်သည် မကောင်းဆိုးဝါးများကို နှင်ထုတ်ပေးသော သတ္တဝါဖြစ်သည်ဟု ယူဆပြန်၏။

ထိုသို့သော ဆူမာရီယာန်တို့၏ ယုံကြည်မူများအရ ကောင်းကင်ဘုံဟူသည်မှာလည်း နတ်ဘုရားများအတွက်သာလျှင် ဖြစ်သည်။ လူသားတို့မှာက သေဆုံးသည့်အခါ အသက်ရှင်စဉ်က ထိုသူတို့ပြုလုပ်ခဲ့သော ကုသိုလ်၊ အကုသိုလ်တို့မှာ မည်သို့ပင်ဖြစ်ဖြစ် သေဆုံးပြီးဝိညာဉ်မှာက Ereshkigalဟု အမည်ရသော နတ်ဘုရားမမှအုပ်ချုပ်သည့် ကမ္ဘာမြေအောက်ရှိ အလွန်မှောင်မိုက်သော လိုဏ်ဂူကြီးဆီကိုသာ သွားရသည်ဟူ၏။ ဆူမာရီယာန် နတ်ဆရာတို့သည်က နတ်ဗိမ္ဗာန်၏ အရှင်သခင်များဖြစ်ကြသည့်အလျှောတ် နတ်ဗိမ္ဗာန်ကြီးထဲတွင် နတ်ပူဇော်ပွဲများ ပြုလုပ်တတ်ကြသလို ဆူမာရီယာန်စာပေအတွက် အရေးအဖတ်ဆိုင်ရာများကိုလည်း သင်ကြားပေးကြသည်။ ထိုနည်းတူ ဗေဒင်ပညာကိုလည်း သင်ကြားပေးကြသည်။

#ဗေဒင်ပညာနှင့် ေ့ရှဖြစ်ဟောသော အတိတ်နိမိတ်ဆိုင်ရာ ပညာရပ်များသည် ဆူမာရီယာန်တို့၏ အစကနဦးခေတ်ကတည်းက ပေါ်ပေါ်က်ခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ ယင်းတို့၏ နတ်ဆရာများသည် ေ့ရှဖြစ်ဟောခြင်းများကို ပြုလုပ်ရာတွင် ေ့ရှဖြစ်ဟောခံချင်သူမှာ သိုးများကို ယူလာခဲ့ရသည်။ ထိုနောက် ထိုသိုးများကို နတ်စင်ေ့ရှတွင် ပူဇော်သတ်ဖြတ်ကြပြီး သေဆုံးသွားသော သိုး၏အသည်းတွင် ပေါ်နေသော အမှတ်အသားများကို ကြည့်ကာ ေ့ရှဖြစ်ဟောကြခြင်းဖြစ်သည်။

ဗေဒင်နှင့် နက္ခတ်ဆိုင်ရာများတွင်မူ ရာသီခွင်တစ်ခုချင်းစီတွင် နတ်ဘုရားတစ်ပါးစီ ရှိကြပြီး ထိုနတ်ဘုရားများမှ ကံကြမ္မာကို ဖော်ပြပေးသည်ဟု ယုံကြည်ကြသည်။ သူတို့၏ နေနက္ခတ်တာရာများနှင့်ပက်သတ်ပြီး ထိုသို့သော ယုံကြည်မူမှတဆင့် သိပ္ပံနည်းကျ လေ့လာမူများဖြစ်ပေါ်လာရန်အတွက် ပထမဦးဆုံး အုတ်မြစ်ချပေးခဲ့သူများဆိုလျှင် မမှားပေ။

အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော သူတို့သည် အလွန်တရာမှ မြင့်မားသော မျှော်စင်များကို တည်ဆောက်ခဲ့ကြပြီး တချို့မျော်စင်များမှာ ပေ ၇၀၀အထိ မြင့်မားနေသည်။ ထိုမျှော်စင်များကို ဆူမာရီယာန် ပုရောဟိတ်များက အကြောင်းအရာ ၂ခုအတွက် ၂၄နာရီလုံး အသုံးပြုခဲ့ကြသည်။ အကြောင်းအရာတစ်ခုမှာ လူ့လောကတွင် ဖြစ်ပျက်နေသော မူလအကြောင်းရင်းများသည် နေနက္ခတ်တာရာများနှင့် တစ်နည်းမဟုတ်တစ်နည်း ပတ်သတ်နေသည်ကို သတိပြုမိခဲ့ပြီးနောက် နေနက္ခတ်တာရာများကို လေ့လာရန်ဖြစ်သည်။ အထူးသဖြင့် ကပ်ရောဂါများနှင့်ရင်ဆိုင်ရခြင်းများမှာ နက္ခတ်တာရာများနှင့် ပက်သတ်သည်ဟုလည်း သူတို့ကတွေးတောကြသောကြောင့် နက္ခတ်များကို အထူး လေ့လာလိုက်စားခဲ့ကြခြင်းဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် အချို့သိပ္ပံပညာရှင်များက သိပ္ပံပညာကို စတင်ခဲ့သူများမှာ ဆူမာရီယာန်များဖြစ်သည်ဟု ဆိုကြခြင်းပင်ဖြစ်သည်။

ဆူမာရီယာန်တို့၏ အကောင်းဆုံးသော လုပ်ဆောင်ချက်ကမူ သူတို့၏ ဆူမာရီယာန်စာပေသည် အစောဆုံးလူသိများခဲ့သော စာပေတစ်ခု ဖြစ်ခဲ့ခြင်းပင် ဖြစ်သည်။ သူတို့၏စာပေထဲတွင် သူတို့၏ဘာသာရေးနှင့် ယဉ်ကျေးမူဆိုင်ရာများကို ရေးသားမှတ်တမ်းတင်ထားကြသည်။ နောက်ပိုင်းကာလများတွင်မူ ဆူမာရီယာန်တို့၏ ထိုစာပေများကို အကာဒီယန် နှင့် ဘေဘီလုံ အင်ပါယာတို့က ဆက်လတ်ထိန်းသိမ်းခဲ့ကြသည်။ ထိုစာပေမှတ်တမ်းများကို ဆူမာရီယာန်တို့က ကြေးဝါခေတ် ဆူမာရီယာန်ဘာသာစကားဖြင့် ရေးထိုးထားခဲ့ကြ၏။

ဆူမာရီယာန်တို့တီထွင်ခဲ့သော အခြားသောနည်းပညာများမှာမူ ဘီး၊ ကျူနီဖောင်း၊ အက္ခရာ၊ ဂဏာန်းသင်္ချာနှင့် ဂျီသြမေတြီ၊ ကြေးဝါ ၊ ဓား နှင့် အခြားလက်နတ်ပေါ်င်းများစွာပင်ဖြစ်သည်။ အဆုံးသတ်ကိုဆိုရလျှင်မူ ဆူမာရီယာန်လူမျိုးတို့သည်မှာလည်း အခြားလူမျိုးများနည်းတူ နတ်အမျိုးမျိုးကို ပူဇော်ပသရာမှတဆင့် မှော်ပညာများလည်း ပေါ်င်းစပ်ပါဝင်ခဲ့ကြသည်ကို တွေ့ရှိကြရသည်။ ယင်းတို့က မှော်ပညာကို ဝေဒနာခံစားနေရသောသူများအပေါ်၌ ကူညီရာတွင် အသုံးပြုနိူင်ကြောင်း ခွင့်ပြုပေးထားကြလေသည်။

ref:
#ဦးနု၏ ယဉ်ကျေးမူအစ ရုပ်စုံသမိုင်း
ဝီကီပီဒီယာ
#ဆရာဆန်းလွင် လူတို့ကိုးကွယ်ရာဘာသာတရားများ

Dec6.2019
Minsetwai

ခရိုမဂ္ဂနွန်လူမျိုးများ(Cro-Magnon)

ခရိုမဂ္ဂနွန်(Cro-Magnon)လူမျိုးများ


ခရိုမဂ္ဂနွန်(Cro-Magnon)လူမျိုးများ
သည် ရှေးအကျဆုံးသော လူမျိုးများဖြစ်ပြီး
လွန်ခဲ့သော နှစ်ပေါ်င်း ၄၅၀၀၀ကတည်းက
ယင်းတို့ရှိနေခဲ့သည်ဟု ပညာရှင်များက
ကျောက်ဖြစ်ရုပ်ကြွင်းများကို သုတေသနပြုပြီး ဖော်ပြထားကြသည်။

ယင်းလူမျိုးများသည် လူသေအလောင်းကို
မြေတွင်မြှပ်သောအခါ လူသေကောင်ကို
ပက်ဝိုင်းပြီး လက်ဝတ်ရတနာများ၊
လက်နတ်ပစ္စည်းများနှင့် အစားအစာများကို
ထည့်သွင်းမြှပ်နှံတတ်ကြသည်။ ယင်းတွင်
စိတ်ဝင်စားစရာ အကောင်းဆုံးအချက်ကမူ လူသေအလောင်းပေါ်သို့ ဆေးအနီများ
သွန်းလောင်းချသောဓလေ့ရှိခြင်းပင်ဖြစ်သည်။ ထိုသို့ လောင်းချခြင်းမှာ တမလွန်ဘဝ၌
သူသည် တစ်ဖန်ပြန်၍ အသက်ရှင်နေဦး
မည်ဆိုသော ဘာသာရေးယုံကြည်ချက်ကို
ဖော်ဆောင်ခြင်း ဖြစ်သည်။ ထိုအနီရောင်ဆေးရည်မှာ အသက်သွေးကို ကိုယ်စားပြုလေသည်။

ယင်းတို့၏ မှတ်သားဖွယ်ရာ ယဉ်ကျေးမူမှာ
ပန်းချီပညာနှင့် ရုပ်တုပညာဖြစ်သည်။ သူတို့သည် နံရံဆေးရေးပန်းချီများကို ရေးဆွဲခဲ့ကြသည်။ ယင်းတို့၏ ထိုအလေ့အထသည် မှော်အတတ်နှင့် ဆက်စပ်မူ ရှိသည်ဟု ဆိုကြသည်။

ယင်းတို့ရေးဆွဲခဲ့သော ပန်းချီပုံများ၊ အင်းကွက်ပုံများမှာ မှော်ဝိဇ္ဇာလုပ်ငန်းများအတွက် အသုံးချခဲ့ကြခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုအတူ ခရိုမဂ္ဂနွန်များသည် တောလိုက်မထွက်မီ စုဝေးကြပြီး ခေါ်င်ဆောင်ဖြစ်သူက နတ်ဆရာနှင့်အတူ
နတ်ပူဇော်ပသမူကို လုပ်တတ်ကြသည်။

နတ်ဆရာက သူတို့အမဲလိုက်ရန် ရည်ရွယ်ထားသည့် သားကောင်၏ရုပ်ပုံတွင် ပန်းချီဆေးများ ရေးဆွဲသုတ်လိမ်းသည်။ ထိုသို့ ပန်းချီဆွဲကြရာတွင် လူကို ကိုယ်စားပြုဖော်ပြထားသော
အမှတ်အသားများကိုလည်း တွေ့ရှိခဲ့ကြသည်။
ယင်းမှာ လူသားအမျိုးသမီးများပုံပင် ဖြစ်သည်။ ထိုပုံများသည် သားသမီးအောင်မြင့်စွာ မွေးဖွားနိူင်ခြင်းအတွက် သရုပ်ဖော်ထားသော
သင်္ကေတများပင် ဖြစ်သည်။ ယင်းတို့အနေဖြင့် ထိုကဲ့သို့ ရုပ်ပုံများ သုံးခြင်းမှာ အသီးအနှံပေါများရေး၊ သားသမီးရရေး၊ အမဲလိုက်ရာတွင် သားကောင်ရရှိရေးအတွက် ပြုလုပ်မူတစ်ရပ်ဟု ဆိုနိူင်သည်။

Ref: :
ဆရာဆန်းလွင်၏ လူတို့ကိုးကွယ်ရာ
ဘာသာကြီးများ

Thursday, September 3, 2020

တရုတ်ပြည်မှမှော်

#တရုတ်ပြည်မှမှော်

တရုတ်နိူင်ငံသည် အီဂျစ်ကဲ့သို့ပင် မှော်ပညာအမြောက်အမြား တိုးတတ်ဖွံဖြိုးလှသောနိူင်ငံတစ်နိူင်ငံဖြစ်သည်။ ရှေးဟောင်းတရုတ်လောကီပညာတွင် မိုးကြိုးသွားစာရေးခြင်း (သို့မဟုတ်) နတ်ချစာရေးခြင်း၊ ဝိဇ္ဇာပညာနှင့်ဂမ္ဘီရကြေးမုံ(Magic Mirror)စသသည့်တို့မှာ မှတ်တမ်းများဝင်သည့်အထိ ကျော်ကြားခဲ့သည်။ ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ပြီးနောက်တွင် တရုတ်ပြည်တွင်တောက်နှင့် ဇင်တို့ခေတ်စားလာသောကြောင့် တရုတ်တို့၏ ယုံကြည်မူမှာ ဘာသာရေးနှင့်ဂန္ဓာရီပညာဆိုင်ရာ စာအုပ်စာတမ်းများ အစီအရီပေါ်ထွက်လာခဲ့သည်။ယင်းတို့၏ မှော်ပညာအကြောင်းကိုမူ ရွှင်းယွီချီ(Shun yu cai -AD400)၏ကျင်မင်းဆက်ဆိုင်ရာ စံချိန်မီသမိုင်း(The standard History of Tsin Dynasty)စာအုပ်တွင် အကျယ်တစ်ဝင့်ဖော်ပြထားခဲ့သည်။

ထိုမိုးကြိုးသွားစာရေးခြင်းတွင် တရုတ်လောကီပညာရှင်များသည် ထိုအစီအရင်ကို ညအချိန်ကျမှသာ ပြုလုပ်ဆောင်ရွက်ကြသည်။ ထိုအစီအရင်ပြုလုပ်ချိန်တွင် ပါဝင်သူများမှ ရေမိုးချိုးပြီး သန့်ပြန့်သော အဝတ်အစားများကို ဝတ်ဆင်ကြရသည်။ ပြီးနောက် ညစာစားခြင်းကို ရှောင်ကြရသည်။ အကြောင်းမှာ ထိုအစီအရင်ဆိုင်ရာ နတ်များမှ အလွန်မှအသန့်ကြိုက်သော နတ်များဖြစ်သောကြောင့် ဟူ၏။ အခမ်းအနားတွင် စားပွဲနှစ်ခုခင်းထားရပြီး တစ်ခုပေါ်တွင် နတ်စင်ငယ်ကိုထားကာ ဝိုင်အရက်များ၊ သစ်သီးဝလံများ၊ မုန့်ချိုများကိုပါ တင်ထားကြသည်။ အခြားစားပွဲတစ်ခုတွင်မူ အနီရောင်ရှိသော သဲ များကို ညီညာပြန့်ပြူးစွာ ခင်ထားကြသည်။ ထိုသဲခင်းထားသော စားပွဲေ့ရှတွင် ကုလားထိုင်အလွတ်တလုံးကို ထားထားပေးကြသည်။ ထိုအပြင် စာချရေးမည့်ပညာရှင်သည် နတ်ပင့်မည့်သူအားလုံး၏ အမည်ကို ကတ်ပြားတစ်ချပ်မှာ ကြိုတင်ရေးသားထားပြီး ထိုအခန်းထဲမှာ ချိတ်ဆွဲထားကြသည်။ ထိုနောက်တွင်မူ ရွှေစက္ကူများကို မီးရှို့ပြီး နတ်များဆီသို့ မေတ္တာပို့၍ ပင့်ဖိတ်ကြရသည်။

ထိုနတ်ရောက်လာခဲ့ပြီးနောက်တွင်မူ တစ်စုံတစ်ရာသော အကြောင်းကြောင့် သဲပေါ်တွင် ထင်ကျန်လျှက်ရှိသော စာ၏အဓိပ္ပါယ်ကို ပညာရှင်က အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုပေးရသည်။ ထိုစာကို အချို့ပညာရှင်များက မန္တရားဟု ခေါ်ကြပြီး ယင်းမှာ ကပ်ရောဂါအပေါ်င်းမှာ လွတ်မြောက်စေသည်ဟု ဆိုကြသည်။ အခြားသော တရုတ်ပညာရပ်ဆိုင်ရာများနှင့် ပတ်သတ်၍မူ တရုတ်စာပေများ၏ဖော်ပြချက်များတွင် တရုတ်မှော်ဂန္ဓာရီဆိုင်ရာ ထွက်ရပ်ပေါ်က်ပုဂ္ဂိုလ်ရှစ်ပါးမှာ အလွန်မှနာမည်ကြီးကြောင်းကို တွေ့ရှိကြရသည်။ ထိုထွက်ရပ်ပေါ်က်ပုဂ္ဂိုလ်ရှစ်ပါးမှာ လိတိကွေး၊ ချုံလိချွန်၊ လန်ဆေဟို၊ ချန်ကော၊ ဟိုဆင်ကူ၊ လူတုံပင်၊ ဟန်ဆိုင်းဇူ၊ စောကိုချင်တို့ပင်ဖြစ်သည်။

ထိုအထဲမှ ချန်ကောဆိုသော ပုဂ္ဂိုလ်သည် အေဒီ၈ရာစုတွင် ထွက်ရပ်ပေါ်က်သွားသော တရုတ်မှော်ဂန္ဓာရီပညာရှင်ရ ရသေ့ တစ်ဦးဖြစ်သည်။ ချန်ကောကို ဘုရင်က နန်းတွင်းသို့ ကြွရန်အတန်တန်ပင့်ခေါ်သော်လည်း သူသည်မသွားခဲ့ချေ။ သို့သော်လည်း အေဒီ၇၀၅တွင် သူကို ဝူဘုရင်မကြီးက ဖိတ်ခေါ်ပြန်ရာ နန်းတွင်းသို့အသွားတွင်လမ်းမှာ အသတ်ခံရလေသည်ဟူ၏။ သို့သော် ချန်ကောမှာ အသတ်ခံရသော်လည်း သေဆုံးသွားခြင်းမရှိဘဲ ကျန်းမာစွာဖြင့် ဂန္ဓာရီခရီးလှည့်လည်သွားလာခဲ့သည်။

အချို့ရာဇဝင်များအရ သူသည် စက္ကူကို ပါးစပ်ထဲမှ ရေဖြင့်မန်းမှုတ်ပြီး မြင်းဖြူဖြစ်အောင်ဖန်ဆင်းကာ ထိုမြင်းဖြူကိုစီးလျှက် မိုင်ပေါ်င်းများစွာခရီးသွားခဲ့သည်။ လိုရာခရီးသို့ရောက်လျှင်မြင်းဖြူကို စက္ကူကဲ့သို့ပြန်ခေါ်က်သိမ်းဆည်းထားတတ်သည်ဟူ၏။ ထိုသို့အစွမ်းထက်သော ချန်ကောသည် အေဒီ၇၂၃၊ မင်းဟန်ဘုရင်လက်ထပ်တွင် ပရိတ်သတ်ဗိုလ်ပုံအလယ်၌ ကိုယ်ယောင်ဖျောက်ပြခြင်း၊ အဆိပ်သောက်ပြခြင်း၊ လက်ဖြင့်ညွှန်ရုံဖြင့် ပန်းများကို ကြွေကျစေခြင်းများကို ပြုလုပ်ပြခဲ့သည်ဟုလည်းဆိုကြသည်။

#Minsetwai

Sunday, August 23, 2020

The Fool's Paradise


The Fool's Paradise

Cynthia
She stand still
By tranquility.

Azure meteorite,
my childhood buddy
Give my deciduous teeth
With new behaviours.

According to my heart's desire,
My subjective's willingness
Is uncompetitive.

I need to open
My hidden agenda
For dark gate.

My culture environment is
With a Devdaru tree
With a statue
With a prideless smile
With a natural rightness
And with my freedom intellectual.

Aug 20.2020
Minsetwai

Saturday, August 22, 2020

ဂျင်ပေါ်ကထုံးများ

ကျွန်တော်အက်ဆေးများ(၂၀)
ဂျင်ပေါ်ကထုံးများ
************

အခုတလော ကြုံတွေရတဲ့ အဖြစ်အပျက်တွေကြောင့် တာရာမင်းဝေရဲ့စကားတစ်ခွန်းကို သွားသတိရမိပါတယ်။ တာရာမင်းဝေက ငါ့နှာခေါ်င်းပေါ်တတ်ပြီး ဘယ်သူ အသက်လာလာရှုနေတာလဲလို့ ရေးဖူးပါတယ်။ ဟုတ်ပါတယ် သူများနှာခေါင်းပေါ်က်ကြီးနဲ့ အသက်ရှုနေတာတော့ မကောင်းပါဘူး။ တစ်နေ့က ခင်မင်ရတဲ့ကဗျာသူငယ်ချင်း ညီမလေးတစ်ယောက်က သူ့ကဗျာတွေကို တခြားလူတွေက ခိုးယူသုံးစွဲတာ ခံရကြောင်းပြောပြပါတယ်။ ယူတဲ့လူက သူ့အထင်ကြီးနေတဲ့ ကဗျာဆရာတစ်ယောက်ဖြစ်နေတော့ သူ့အနေနဲ့က စွပ်စွဲရမှာလည်း ခက်နေပြန်ပါတယ်။ အဲဒီကဗျာနှစ်ပုဒ်ကို ကျွန်တော်ဆန်းစစ်ကြည့်တော့လည်း စကားလုံးအားလုံးနီးပါးဟာ တူညီနေပြီး နာမ်စားသုံးစွဲမူ ကွဲပြားတာလေးပဲရှိတာကို တွေ့ရပါတယ်။ အဲဒီကဗျာလေးကို ကျွန်တော်အတော်မှတ်မိနေတာပါ။ ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ အဲဒီကဗျာဟာ ကျွန်တော်နဲ့လည်း တစ်စိတ်တစ်ဒေသ ဆက်စပ်မူ ရှိလို့ပါ။ ဘာကြောင့်လဲ ဆိုတော့ ကျွန်တော့်သူငယ်ချင်း ကဗျာဆရာမလေးက ကျွန်တော်ရေးခဲ့တဲ့ အလွမ်းတွေနဲ့သေနေတဲ့သစ်ပင်ဆိုတဲ့ ဝထ္ထူလေးကို ဖတ်ပြီးနောက် ဒီကဗျာကိုရေးဖို့ စိတ်ကူးရလာလို့ပါ။ ဒီတော့ ဒီကဗျာကို သူအရင်ရေးတယ်ဆိုတော့ အရမ်းထင်ရှားပါတယ်။ ဒါနဲ့တောင် facebookမှာ နာမည်အတော်အသင့်ရနေတဲ့ ကဗျာဆရာတစ်ယောက်က နာမ်စားလေးပဲပြောင်းပြီး သူ့ကဗျာလုပ်လိုက်တာကတော့ လွန်းလွန်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကတောင် သူ့ကို နှစ်သိမ့်ပေးလိုက်သေးတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင်အဲလို အဖြစ်မို့ မကြုံဘူးပေမယ့်လို့ ကိုယ်အမြတ်တနိူးထားတဲ့အရာတစ်ခုကို ခိုးယူခံရတာဟာ အလွန်ကြေကွဲဖို့ကောင်းကြောင်း၊ ဒါပေမယ့်နောက်ဆိုရင် ဆင်ခြင်ဖို့လိုကြောင်း သူ့ကိုပြောပြပေးခဲ့ပါတယ်။ ဟော့... နောက်နေ့မနက် ရောက်တော့ အဲလိုအဖြစ်မျိုး ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် ကြုံရတာပါပဲ။ ကျွန်တော်ရေးတဲ့ကကြိုးဆိုတဲ့ ကဗျာစီးရီးထဲက တစ်ပုဒ်ပါ။ တင်မယ့်လူက ကျွန်တော်ဆီမှာ ကော်ပီလာတောင်းပါတယ်။ လေးစားသမူနဲ့ ကျွန်တော်ပေးလိုက်ပါတယ်။ သူ တကယ်တင်တော့ ကျွန်တော်ရဲ့ကဗျာခေါ်င်းစဉ်တွေရော၊ ကျွန်တော်ရဲ့ နာမည် ကိုပါ ဖြုတ်ခဲ့ပါတယ်။ ပြီးတော့ သူ့ကော်မန့်တွေမှာလည်း သူရေးထားသလိုလိုပုံစံမျိုး ဖြေကြားထားပါတယ်။ ဒီလုပ်ရပ်တွေဟာ အသေအချာဆန်းစစ်ရင် စာရေးတဲ့သူ၊ ကဗျာရေးတဲ့သူတွေအပေါ် ကျော်ခွတဲ့ သဘောပါပဲ။ ပြီးတော့ ရှိပါသေးတယ်။ တစ်ဆက်တည်း ပြောပါစေဦး။ ဆိုကြပါစို့ ကျွန်တော်က စာအုပ်တစ်အုပ်ကို ဖတ်တယ်။ အဲဒီစာအုပ်ထဲက စကားလုံးတစ်ခုကို ကြိုက်လို့ facebookပေါ်တင်တယ်။ တင်တဲ့အခါ ကျွန်တော်နာမည်တပ်တာမျိုး ကျွန်တော်မလုပ်ဘူး။ မူရင်း စာအုပ်ရေးတဲ့သူနာ မည်ပဲ ကျွန်တော်တပ်တယ်။ ဒါက ကျွန်တော်ရေးတာလည်းမဟုတ်၊ ကျွန်တော်တွေးတာလည်းမဟုတ်လို့ပါ။ ဒါပေမယ့် အဲဒီစာရေးဆရာရဲ့ အဲဒီစကားလုံးကို ကျွန်တော်ရှာဖွေဖော်ထုတ်တာပါ။



 ဒီတော့ ကျွန်တော်ရေးတာ မဟုတ်သော်လည်း ၊ ကျွန်တော်ရှာဖွေဖော်ထုတ်ခြင်း ဖြစ်တာကြောင့် copyယူမယ်ဆိုရင် ကျွန်တော်ရဲ့ဖော်ထုတ်ပြမူကို အသိအမှတ်ပြုရပါမယ်။ ဘာကြောင့်ဆို တခြားလူဆီက ကျွန်တော်ကော်ပီ ယူတင်ထားတာ မဟုတ်လို့ပါ။ ကော်ပီ ယူတင်တဲ့ အကျင့်လည်း ကျွန်တော်ဘယ်တုန်းကမှ မလုပ်ခဲ့ပါဘူး။ ကြိုက်ရင်Shareပါတယ်။ ဒါက မူရင်းတင်တဲ့သူအပေါ် လေးစားရာရောက်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် သေချာတွေးကြည့်တော့လည်း ဒီလူတွေဟာ တကယ့်စာပေသမားစစ်စစ်မဟုတ်လို့သာ ဒီလိုတွေလုပ်နေကြခြင်းဖြစ်တယ်ဆိုတာ အဖြေထွက်ပါတယ်။ ဘာပဲဖြစ်ဖြစ် တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက် လေးစားမူရှိဖို့က အတော်လိုအပ်ပါတယ်။ စာပေမိတ်ဆွေများ ဆင်ခြင်နိူင်ကြပါစေလို့ ဆန္ဒပြုမိပါတယ်ခင်ဗျ။
Sep23.2017
Minsetwai

၂၇ ဂဏန်း

နျူမယိုလောဂျီအားလေ့လာခြင်း
၂၇

၂၇နှင့် ပတ်သက်သော ၂၇ရက်နေ့မွေးဖွားသူများ၊ ပေါ်င်းခြင်းနံပါတ် ၂၇ရသူများ၊ အကြောင်းတနည်းနည်းကြောင့် ၂၇နှင့် ကြုံရသူများအတွက် အကုန်လုံးကို တစုတစည်းတည်း ဖော်ပြပေးပါမည်။ သို့သော် ၂၇ရက်နေ့မွေးဖွားသူများကမူ ၉ကိုပါ ဖတ်ရှုလေ့လာရမည် ဖြစ်သည်။
၂၇၏ ကိုယ်စားပြုသင်္ကေတ အမှတ်အသားမှာ ရာဇလှံတံသင်္ကေတပင် ဖြစ်သည်ဟု ဆိုကြသည်။
ယင်းသည် ထူးခြားမူရှိသောဂဏန်းဖြစ်ပြီး ယင်း၏ ဂုဏ်မှာ အုပ်စိုးမူ၊ ဘုန်းသမ္ဘာကို ပြသည်။
အဓိပ္ပါယ်မှာ မိမိ၏ ကြိုးစားမူကြောင့်၊ မိမိ၏တီထွင်မူကြောင့် အကျိုးခံစားရပြီး အရှိန်အဝါ မြင့်မားလာရခြင်းကို ညွှန်းသည်။ တန်ခိုးသြဇာရရှိခြင်း၊ အမိန့်ပေးနိူင်ခြင်းတို့အတွက် ဆုတောင်းပြည့်ဝစေသော ဂဏန်းပင်ဖြစ်သည်။ ညဏ်ကောင်းခြင်းကိုလည်း ပြသသည်။
ယင်းဂဏန်းရရှိချိန်တွင် ထီပေါ်က်တတ်ခြင်း၊ အမွေရရှိတတ်ခြင်း စသဖြင့် ငွေအစုလိုက်အပုံလိုက် ဝင်တတ်လေသည်။
ထိုအတူ အခက်အခဲများမှာလည်း မိမိမှ မဖြေရှင်းရပါဘဲနှင့် သူအလိုလို ပြေလည်သွားတတ်သည်။ ဆိုရလျှင် ထိုနံပါတ်ရရှိချိန်၌ အလုပ်ကိစ္စ၊ နေရာထိုင်ခင်းကိစ္စ၊ မိသားစုကိစ္စ အားလုံးအကောင်းဖြစ်ပေါ်စေနိူင်ပါသည်။

 ၂၇ ၏အဓိပ္ပါယ်သည် လူသား၏အကျိုးကို ချစ်မြတ်နိုးကြောင်း၊ သံတမန်ရေးရာနှင့် ပညာရှိမူကို
ဖော်ပြသည်။ သနားခြင်း၊ ကြင်နာခြင်း၊ သည်းခံခြင်း စသော စရိုက်သွင်ပြင်များရှိကြသည်။ ထိုသူတို့သည် လူသားတို့ကိုကူညီရန်အတွက် သူတို့၏စံပြအမြင်များ၊ လူသားချင်းစာနာမှုဆိုင်ရာသဘောသဘာဝများ၊ လူစွမ်းရည်နှင့်
ဗဟုသုတများစွာကို အသုံးပြုတတ်ကြသူများလည်း ဖြစ်သည်။ ထိုကြောင့် ထိုသူတို့သည် အခြားသူများကို ကူညီပေးရန် အသင့်ရှိနေတတ်ကြသည်။ သို့သော် ၂၇ရက်မှာ မွေးဖွားလာသူများကမူ ၉ဂဏန်းသမားများ ဖြစ်ကြသည်နှင့်အညီ ၉၏စရိုက်များကိုလည်း ပိုင်ဆိုင်ထားတတ်ကြသည်။ ယင်နေ့မွေးဖွားသူတို့သည် မြင့်မားသော ကြံရည်ဖန်ရည်နှင့် ခိုင်မာသော ဆုံးဖြတ်ချက်များကို ပိုင်ဆိုင်ထားကြသည်။ အများထဲတွင် ခေါ်င်းဆောင်ဖြစ်တတ်ကြသည်။ သို့သော် ထိုမြင့်မားသော နေရာများကို ရောက်ရှိနိူင်ရန်အတွက် ဘဝမှာ ရုန်းကန်လှုပ်ရှားကြရလိမ့်မည်။ အထူးသဖြင့် ၂၇ရက်နေ့ဖွားမြင်သူများသည် အများသူငါ၏ လက်အောက်ခံအဖြစ် အလုပ်မလုပ်ချင်ကြကာ မိမိစွမ်းရည်ကို ယုံကြည်နေပြီး အမြဲတစေ ထိပ်ဆုံးသို့ရောက်အောင် ကြိုးပမ်းနေတတ်ကြသည်။ အရာရာကို ကျွမ်းကျင် ပိုင်နိူင်စွာ ပြုလုပ်တတ်ကြပြီး ပြန်မပြော၊ နားမထောင် ၊ မထုံတတ်သေး လုပ်တတ်ကြသည့် အကျင့်မျိုးလည်း ရှိတတ်ကြသည်။

၂၇တွင်ပါဝင်သော ၂ နှင့် ၇ တို့မှာလည်း ၂၇၏ အဓိပ္ပါယ်ကို အထောက်အကူပြုပေးသော နံပါတ်များဖြစ်သည်။ ၂သည် သံတမန်ရေးရာနှင့် သက်ဆိုင်ပြီး ၇ သည်
သနားကြင်နားတတ်သော သဘောကိုဆောင်သည်။ ထိုစွမ်းရည်များကို ပေါ်င်းစည်ပြီး ၂၇သည် ကိုယ်ပိုင်လိမ္မာပါး
နပ်မှုနှင့်အတူ ရှေးခေတ်ဉာဏ်ပညာအသိတို့ကို ပေါင်းစပ်၍ ဘဝကိုတည်ဆောက်သည်။ သို့သော်လည်း ချွင်းချက်တစ်ခုရှိသည်မှာ ၂၇ရက်နေ့ မွေးဖွားသူများသည် လူအများဆီမှ မိမိလုပ်ရပ်မှန်ကန်ကြောင်း ထောက်ခံပေးခြင်းကို အလွန်းအမင်းအာရုံစိုက်တတ်သော အလေ့အထရှိခြင်းကြောင့် တခါတရံမှာ မိမိကိုယ်မိမိ ယုံကြည်မူအားနည်းသွားတတ်ကြသည်။ မည်သို့ပင်ဖြစ်ဖြစ်
 ၂၇နှင့် သက်ဆိုင်သူ၏ကံကြမ္မာသည် အခြားသူများကို
 ကူညီရန်ဖြစ်သည်။ ယင်းတို့သည် ကိုယ့်ကိုယ်ကို
 လျစ်လျူရှုခြင်းထားပြီး သူတို့၏အဓိကစိုးရိမ်မှုမှာ အခြားသူများ၏သုခချမ်းသာရှိရေးပင် ဖြစ်သည်။ အခြားသူများအား ကိစ္စတစ်ခုအတွက်ငွေကြေးလှူဒါန်းရုံထက်မက အများကြီးကူညီပေးနိုင်ကြသည်။

 ၂၇ သည်စိတ်ကူးယဉ်ဆန်သော၊ စာနာစိတ်ရှိသော သူများဖြစ်ပြီးလျှင် အခြားသူများ၏ရည်ရွယ်ချက်နှင့် အသင်းအဖွဲ့စိတ်ဓာတ်အပေါ် ဦးစားပေးတတ်ကြပြီး ထိုမှတဆင့်
 ကူညီရန်နည်းလမ်းများကို ရှာဖွေတတ်ကြသေးသည်။
 ထိုမှတဆင့်၂၇၏ ပေါ်င်းလဒ်ဖြစ်သော ၉ နှင့် ၇ တို့က
 ပြည့်ဝစုံလင်သော လူသားချင်းစာနာထောက်ထားမှုနှင့်
 ငြိမ်းချမ်းရေးကိုဖန်တီးပေးသည်။ ဤသည် အကောင်းဆုံးသော နံပါတ်ပေါင်းစပ်မှုတစ်ခုဖြစ်သည်။
 အဘယ့်ကြောင့်ဆိုသော် ၂၇ သည် သူတစ်ပါးအားကူညီရန် လုံလောက်သောပညာများကို ရှာဖွေတွေ့ရှိနိူင်သောကြောင့်ဖြစ်သည်။ သို့သော်လည်း ထိုလူများသည် ကိုယ်ကျိုးစွန့်သူများဖြစ်သော်လည်း ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကိုတော့ ပို၍နှစ်သက်ကြသည်။ ယေဘုယျအားဖြင့်တော့ သူတို့ဟာ အလွန်သနားကြင်နာတတ်ပြီး သည်းခံစိတ်ရှိသူများလည်း ဖြစ်သည်။ သို့သော် အချစ်ရေး အိမ်ထောင်ရေးတွင်မူ မိမိမှ နားလည်မူထားတတ်ဖို့ အထူးလိုအပ်၏။

အဘယ်ကြောင့်ဆိုလျှင် အချစ်ရေးနှင့်ပတ်သက်ပြီး ၂၇ရက်၌ မွေးဖွားသူတို့ကို The Dogmatic Loverအဖြစ် သတ်မှတ်ထားကြသောကြောင့် ဖြစ်သည်။ သူတို့သည် အချစ်ရေးရာကိစ္စတွင် သူတို့သာလျှင် အချစ်ပိုကြပြီး အချစ်တတ်ဆုံးသူများဖြစ်သည်ဟု စိတ်တွင်ယူမှတ်ပြီး သူတို့၏ အချစ်သည်သာ အနိူင်းမဲ့ဖြစ်သည်။ ချစ်ခြင်းတရားနှင့်ပတ်သက်၍ ဆွေမျိုးသားချင်းများအကြံပေးချက်ကိုလည်း လက်မခံ။ သူတို့၏ အချစ်စိတ်ကြောင့် သူတို့ထက်ချစ်တတ်သောသူ မရှိပြီဟု ထင်ရလောက်အောင် အစွဲအလမ်းကြီးတတ်ကြသည်။ ထိုအစွဲအလမ်းကြောင့်ပင် အငြင်းသန်ခြင်း ၊ တစ်ဘက်သတ်ပြောဆိုခြင်းများကို ပြုလုပ်လာကြရာမှ ချစ်သူနှင့် ပဋိပက္ခဖြစ်ကြရသည်။ ထိုကြောင့် ၂၇ရက်မွေးဖွားသူ အများစုမှာ အကြိမ်ကြိမ် အခါခါ အသဲကွဲပြီးမှ အိမ်ထောင်ရေး အဆင်ပြေသွားတတ်ကြသည်လည်း ရှိသလို့ အချို့ကြပြန်သော အဆင်ပြေနေသော အခြေအနေမှာရှိနေကြရာမှ ရုတ်တရတ် ချစ်ရသူနှင့် ဝေးကွာသွားရခြင်း၊ ချစ်သူမှ မိမိကို ပစ်ပယ်သွားခြင်းမျိုးကိုလည်း ကြုံတွေ့တတ်ကြလေသည်။
အားလုံးကို ခြုံငုံသုံးသပ်ကြည့်လျှင်မူ ၂၇ သည် အတွေးအခေါ်များပါ ၀ င်သည့် ပေါင်းစပ်စွမ်းအင်ကိုကိုယ်စားပြုသည်ကို တွေ့ရသည်။ ယင်းစွမ်းအင်များမှာ လူသားဝါဒ၊ သနားကြင်နာမှု၊ ပရဟိတလုပ်ငန်း ၊ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှု ၊ သည်းခံစိတ် စသည့်တို့ ဖြစ်သည်။ သို့သော်ငြားလည်း ၂၇ရက်မွေးဖွားသောသူများသည် ဆိုခဲ့ပြီးအတိုင်း ၎င်းတို့၏ ပင်ကိုယ်စရိုက်အရ တည်ငြိမ်အေးချမ်းမူကို လိုလားသည်မှာမှန်သော်လည်း ၎င်းတို့၏ ငြိမ်းချမ်းမူကို လာနှောင့်ယှတ်တတ်သောသူများကိုမူ လွန်စွာမုန်းတီးတတ်ကြသည်။

မိမိဘက်မှ ထိခိုက်နာကျင်စရာ ဖြစ်စေမည့်အရာဟူသမျှကို အတတ်နိူင်ဆုံး ရှောင်ရှားကြပါသော်လည်း စိတ်အတွင်းထဲက နာကျင်မူကိုတော့ ဖြေဖျောက်နိူင်စွမ်း မရှိတတ်ကြပေ။ သာမန်အခြေအနေအရ တည်ငြိမ်အေးချမ်းစွာ ရှင်သန်ရပ်တည်နိူင်စွမ်း ရှိကြသော်လည်း တခါတရံ အကျဉ်းအကြပ်ထဲ ကျရောက်သွားခဲ့လျှင်မူ ၎င်းတို့၏စိတ်ကို ကိုယ်တိုင်ထိန်းချုပ်နိူင်စွမ်း နည်းပါးသွားတတ်ကြသည်။ ထိုအခြေအနေများတွင်း စိတ်ခံစားမူ လွယ်သူများဖြစ်သောကြောင့် လူကြားသူကြားထဲ၌လည်း မျက်ရည်ကျတတ်ကြသည်။ အလွန်အမင်း စိတ်ဖိစီးလာသောအခါမျိုးတွင် ထင်ရာစိုင်းချင်ကြသည်။ ကျန်းမာရေးဆိုင်ရာတွင်မူ ထိုသူများသည် အရေပြားပေါ်တွင် အဖုအပိမ့်များထွက်တတ်ခြင်း၊ အလာဂျစ်ဖြစ်ခြင်း၊ ဝက်ခြံ၊ တင်းတိမ်၊ ခေါ်င်းကိုက်၊ ဗိုက်နာ၊ ရင်ဘတ်အောင့်၊ ပန်းနာရင်ကြပ်၊ သွေးချို၊ဆီးချိုနှင့် ဟော်မုန်းဓာတ် မမျှတမူကြောင့် ဖြစ်ပေါ်တတ်သော ရောဂါများကို ကြုံတွေ့တတ်ကြသည်။ အခြားသော ဆောင်ရန်၊ ရှောင်ရန်များမှာမူ ၉နှင့်အတူတူပင် ဖြစ်သောကြောင့် နံပါတ်၉အကြောင်းကို ဖတ်ရှုလေ့လာရမည်ဖြစ်သည်။

Ref:
thesecretofthetarot.com
affnitynumerology.com
ဆရာမင်းသိင်္ခ၏ နျူမရော်လောဂျီ ဂျစ်ပစီဟောကိန်း
ဆရာစံဇာဏီဘို၏ သင့်မွေးရက်နှင့် အချစ်ရေးကံကြမ္မာ
Aug19.2020
Minsettwai

Tuesday, August 18, 2020

အနောက်တိုင်းမှမှော်

အနောက်တိုင်းမှမှော်

အနောက်တိုင်းမှ မှော်ပညာနှင့် ပတ်သက်ပြီးပြောရလျှင် ယင်းတို့၏ မှော်ပညာသည် သာသာရေးအမြင်များနှင့် အတိုက်အခိုက်ဖြစ်ခဲ့ကြပြီး အဖြစ်အပျက်တို့မှာ များပြားလွန်းလှသောကြောင့် အရှုပ်ထုပ်ကြီးတစ်ခုကို အစကပြန်ဖြေရသည့်ပုံမျိုးနှင့်ပင် တူတော့သည်။ သို့ပါသော်လည်း စာဖတ်သူများ အလွယ်တကူနားလည်စေရန်အတွက် ကျွန်တော်နားလည်ထားသလောက် ဖော်ပြပါမည်။ အထူးသဖြင့် အနောက်တိုင်းသားအများစုသည် ဥရောပတိုက်၏ အလယ်ခေတ်လောက်မှာ စတင်ပြီ်း မှော်ပညာကို အလွန်စိတ်ဝင်စားလာခဲ့ကြခြင်း ဖြစ်သည်။ ထိုသူတို့ စိတ်ဝင်စားရခြင်း၏ အကြောင်းရင်းကို တွေးခေါ်ရှင်လည်းဖြစ်၊ ဂန္ဓရီပညာရှင်လည်းဖြစ်သော ပါရာဆဲဆပ်စ်(paracelSus1948-1541)က လူသားတို့၏ကျိုးကြောင်း ဆင်ခြင်တုံညဏ်ဖြင့် ချဉ်းကပ်ခြင်းမပြုနိူင်သော အရာများကို မှော်ပညာတွင်
တွေ့ကြုံခံစားနိူင်ပြီး ထိုအရာများအပေါ်တွင်လည်း တိုင်းတာနိူင်သော စွမ်းရည်ရှိသောကြောင့် ထိုသူတို့သည် မှော်ပညာရပ်များကို စိတ်ဝင်စားကြခြင်းဖြစ်သည်ဟု ဆိုခဲ့သည်။

#ဂန္ဓရီလောကတွင် နာမည်ကြီးသော
အယ်လီဖော့ လယ်ဝီ(Eliphos levi 1810-1875) ကလည်း မှော်ပညာဟူသည် ပညာရှင်များထံမှ လက်ဆင့်ကမ်းရောက်ရှိလာသော လျို့ဝှတ်ပညာရပ်ဖြစ်ပြီး ယင်းမှာ သဘာဝ၏လျိုဝှတ်ချက်များနှင့် ပတ်သတ်သော အစဉ်အလာတစ်မျိုး ဖြစ်သည်ဟု ဆိုခဲ့သည်။
ယင်းမတိုင်ခင်က အနောက်တိုင်းသားတို့မှာ သိပ္ပံပညာများ ထွန်းကားသောကာလတွင် ရှင်သန်လာကြသူများပီပီ ထိုပညာရပ်အပေါ် အထင်သေးရှုပ်ချခဲ့ကြသည်။ မှော်ပညာနှင့်ပတ်သတ်ပြီး သဘောထား ကျဉ်းမြောင်းကာ မှော်အတတ်ကို စိတ်ကူးယဉ်ဖန်တီးထားသော အရာတစ်ခုဟု စွပ်စွဲခဲ့ကြသည်။ သို့သော် မှော်ပညာရပ်တွင် ပါဝင်သော တစ္ဆေသရဲများကိုစေခိုင်းခြင်း၊ ပယောဂထုတ်ခြင်း၊ အရာဝထ္ထူများကို ရွေ့လျားပြခြင်း၊ တမလွန်ဘဝမှ ဝိညာဉ်များနှင့် စကားပြောဆိုခြင်း ၊
မိုင်ထောင်ပေါင်းများစွာကွာဝေးသောနေရာတွင် ဖြစ်ပျက်နေသော
အရာများကိုကြိုသိနေခြင်းတို့ကိုမူ မှော်ပညာအပေါ် ထိုသဘောထားကျဉ်းမြောင်းနေသူများကိုယ်တိုင် စိတ်ဝင်တစားနှင့် အံသြတသင့်ဖြစ်နေကြရဆဲပါပင်။ ယင်းတို့စိတ်ဝင်စားလာခဲ့သော ထိုအနောက်တိုင်းမှ မှော်ပညာတွင်လည်း အေ့ရှတိုင်းမှာ အောက်လမ်းမှော်ပညာ၊ အထက်လမ်းမှော်ပညာဟု နှစ်မျိုးခွဲထားသကဲ့သို့ပင် အနောက်တိုင်းသားတို့ကလည်း ယင်းတို့၏မှော်ပညာကို Black magicနှင့် White magic ဟူ၍ နှစ်မျိုးနှစ်စား ခွဲခြားထားပါသည်။ ထိုခွဲခြာချက်ကို ယျေဘုယ သုံးသပ်ကြည့်လျှင်မူ Black magicတွင် စုန်းများပါဝင်ပြီး White Magicတွင် သူတော်စင်များ၊ တမန်တော်များပါဝင်ပါလိမ့်မည်။

အနောက်တိုင်းမှော်ပညာတွင် မှော်ဆိုသည့် စကားလုံးမှာ ဂရိအခေါ်megeia လက်တင်အခေါ် magiaမှ ဆင်းသက်လာခြင်း ဖြစ်သည်။ ထိုကြောင့် အနောက်တိုင်းသား တစ်ချို့ကလည်း ဂရိတို့၏ မှော်ပညာအပေါ် ထားရှိသည့်အမြင်အတိုင်း လိုက်လံစဉ်းစားကြသည်။ ဂရိနှင့် ရောမတို့၏ အစဉ်အလာတွင် မှော်အတတ်ပညာကိုတတ်သော နတ်ဝိဇ္ဇာကဲ့သို့သော ပညာရှင်များသည်ထိုလျိုဝှတ်နတ်နဲသော မှော်ပညာများကို ရှေးခေတ် pantheonsတို့၏ နတ်ဘုရားများမှတဆင့် ဆင်းသက်လာခြင်းဖြစ်သည်ဟု ယုံကြည်ထားကြသည်။ အေဒီ ၁ရာစု မှ ၄ရာစုအတွင်းရှိ အီဂျစ်တို့၏ ကျူစာများထဲတွင် နတ်ဝိဇ္ဇာပညာရှင်များသည် တိုင်းပြည်အုပ်ချုပ်သူကို နိူင်ငံရေးဆိုင်ရာဆုံးဖြတ်ချက်များကို အောင်အောင်မြင်မြင်နှင့် ကျယ်ပြန့်စွာ လုပ်ကိုင်ဆောင်ရွက်နိူင်ဖို့အတွက် တိရိစ္ဆာန်များဖြင့် နတ်များကို ယဇ်ပူဇော်ကြသည်ဟု ဖော်ပြပါရှိလေရာ မှော်ပညာမှာ နတ်ဘုရားများမှ ဆင်းသက်လာခြင်းဖြစ်ကြောင်းကို ဖော်ပြချင်တာလည်း ဖြစ်ကောင်းဖြစ်နိူင်ပါသည်။

သို့သော် အနောက်တိုင်းသား အများစုမှာ အစကတည်းက မှော် ကို စိတ်ကူးယဉ်ထားသောအရာတစ်ခုဟု မြင်ခဲ့ထားကြသူများဖြစ်လေရာ အေဒီ၉၀၀-အေဒီ၁၀၅၀အကြားတွင် ခရစ်ယာန်ဘာသာရေးဆရာများက စုပေါ်င်းပြီး မှော်ပညာအပေါ် ရှုပ်ချမူများ ပြုလုပ်ခဲ့ကြပြီး ထိုနောက်ပိုင်းကာလတွင်လည်း ဆမှာ်ပညာရှင်များကို မှားယွင်းသောအယူဝါဒရှိသူများအဖြစ် သဘောထားပြီး တိုက်ဖျတ်မူများကို ပြုလုပ်ခဲ့ကြသည်။ ထိုဘာသာရေးဆရာများသည် မှော်ပညာရှင်တို့မှာ အယူမှား၍ မာန်နတ်ကို ကိုးကွယ်ကာ ထိုမာန်နတ်၏ အလုပ်များတွင် ပါဝင်ပတ်သက်နေကြသည်ဟု ယုံကြည်ထားကြသည်။

၁၅ရာစုတွင်မူ မှော်ပညာဆိုင်ရာ အယူအဆတစ်ခုဖြစ်သော စာတန်နတ်နှင့်လူ့ဝိညာဉ်တို့၏ ပေါ်င်းစည်းမူမှတဆင့် မှော်စွမ်းအင်များ ရရှိလိမ့်မည်ဆိုသော မှော်ဆရာတို့၏ ယုံကြည်မူဟာ အခြားသောသူများကို ထိခိုက်နစ်နာမူများ ခံစားစေသည့်အပြင် ဘာသာရေးတန်ဖိုးကျဆင်းအောင် လုပ်ဆောင်ခြင်းဖြစ်သည်ဟု စွပ်စွဲပြီး ဖမ်းဆီးညှင်းပန်းခဲ့ကြသည်။ ထိုအပြင် မူဆလင်နှင့် ဂျူးလူမျိုးတစ်ချို့ကိုလည်း နတ်ဆိုးကိုးကွယ်သူများအဖြစ် သံသယဝင်ကြပြန်သည်။ ထိုနောက် ထိုလူမျိုးတို့ ဓလေ့အရပြုလုပ်သော ဘာသာရေးပွဲတစ်ခုတွင် ယင်းတို့သည် ကလေးငယ်များအား စတေးခြင်းပြုလုပ်နေပြီး ထိုဂျူးလူမျိုးတို့မှာ စတေးရန်အတွက် ခရစ်ယာန်ဘာသာဝင် ကလေးငယ်များအား ခိုးယူခဲ့ကြသည်ဟု ပြောဆိုခဲ့ကြသည်။ ထိုကြောင့် ဆိုခဲ့ပြီးအတိုင်း အနောက်တိုင်းမှ မှော်ပညာသည် ဖွံဖြိုးလာနိူင်ရန်အတွက် ဘာသာရေးနှင့် စစ်ပွဲနွဲခဲ့ရသည်မှာ အကြိမ်ကြိမ်အခါခါပါပင်။ သို့သော်လည်း မည်သို့သော်အကြောင်းကြောင့်မှန်းမသိ။ ထိုခေတ်ကာလရှိ မှော်ပညာလိုက်စားကြသူများအပေါ် ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့်ရှုပ်ချနေသည့်တိုင်အောင် မှော်ပညာနှင့် ဆက်စပ်သော စာအုပ်များသည်က ပလူပျံအောင် ထွက်ပေါ်လျှက် ရှိပြန်။။ ထိုအထဲတွင်
ဘာသာရေး၌ ယုံကြည်သက်သော စာရေးဆရာတော်တော်များများက မှော်ဟူသည်မှာ လိမ်လည်လှည့်ဖျားထားသော ပညာရပ်ဖြစ်ပြီး ဘာသာရေးနှင့် ရိုးရာဓလေ့ထုံးစံများ၏ ဆန်ကျင်ဘက်ဖြစ်သည်ဟု ဖော်ပြရေးသားခဲ့ကြသည်။ ထိုအပြင် မှော် ပညာမှာ ရိုးရာဓလေ့တွင်သာမက နတ်ဆိုးများ၏ လက်အောက်ခံအဖြစ် ပူးပေါ်င်းပါဝင်လျှက်ရှိသောကြောင့် ဘာသာရေးနှင့်လည်း ဆန့်ကျင်ဘက်ဖြစ်နေသည်ဟု ဆိုခဲ့ကြပြန်ပါသည်။ သို့သော် မည်သို့ဆိုစေကာမူ ဘာသာရေးသင်ကြားမူများစွာတိုင်းတွင် ခြားနားသောနည်းလမ်းများဖြင့် မှော်ဆန်သော အရာများရှိကြသည်ကို ပညာရှင်တို့ ရှာဖွေတွေ့ရှိခဲ့ကြပြီးဖြစ်သည်။ 

ချဉ်းကပ်မူတစ်ခုအနေဖြင့် ယင်းနှင့်ပတ်သတ်ပြီး မနုဿဗေဒပညာရှင်
 Edward Tylor နှင့် James G. Frazerတို့က ဆွေးနွေးခဲ့ကြသည်။ ထိုဆွေးနွေးချက်အရ မှော်နှင့်ဘာသာတရား ဟူသည်မှာ ဆန့်ကျင်ဘက်ပင် ဖြစ်သည်ဟု အဖြေထုတ်ခဲ့ကြသည်။
 Marcel Mauss နှင့် Emile Durkheim ဆွေးနွေးမူတွင်မူ လူများသည် ဘာသာရေးထဲသို့ မှော်ပညာကို သယ်ဆောင်လာကြခြင်းသာ ဖြစ်သည်ဟု အဖြေထုတ်ကြသည်။ မည်သို့ပင်ဖြစ်ဖြစ် လေ့လာခက်များအရ
သမိုင်းတောက်လျှောတ်တွင်မူ မှော်ပညာမှာ ဘသာရေးနှင့် မပက်သတ်ဘဲ သို့မဟုတ် ပက်သတ်ခဲ့ပါလျှင်လည်း မှော်ပညာသည် ဘာသာရေးတစ်ခုမဟုတ်၍ သူ့ဟာသူ တသီးတသန့်ရှိနေကြောင်းကို ရှေးခေတ်မှော်ပညာရှင်များ၏ လုပ်ဆောင်မူများ၊နှင့် ရည်ညွှန်းမူများက ဥပမာပြလျှက်ရှိနေသည်။

ခေတ်အဆက်ဆက် ပြောင်းလဲတိုက်ပွဲဝင်ခဲ့ကြပြီးနောက် ရလဒ်ထွက်ပေါ်လာသည်မှာ မှော်သည် စာပေဆိုင်ရာ ဘာသာတစ်ရပ်တစ်ခု ဖြစ်လာရသည့်အထိ အနောက်တိုင်းသားတို့၏ စိတ်ဝင်စားမူများကို မြင့်တတ်လာစေခဲ့ပါတယ်။
ယင်းတို့အတွက် စိတ်ဝင်စားစရာအကောင်းဆုံး ဖြစ်ရပ်ကမူ အလယ်ခေတ် ဥရောပမှော်ပညာရှင်များသည်
ဂျူးတို့၏ဓလေ့ထုံးတမ်းများနှင့်အာရပ်သိပ္ပံအရင်းအမြစ်များဖြစ်သော နက္ခတ်မှော်လက်စွဲမှာ အခြားဆန်းကြယ်သောအရာများပါ ပါဝင်ပတ်သက်နေခဲ့ပြီး ထိုပညာရပ်တို့မှာ ခရစ်ယာန်ဘာသာ၏
ပင်မဓလေ့ထုံးထမ်းစဉ်လာမှ ပြန်လည်ဆန်းသစ်ခဲ့သောအရာဖြစ်သည်။ ထိုအထဲမှ Necromancy ဆိုသော မှော်ပညာသည် လက်တင်ခရစ်ယာန်ဘာသာရေး ထုံးတမ်းစဉ်လာများကို အသုံးပြု၍ လူသေတို့၏ဝိညာဉ်ကို နာခံရန်လှုံ့ဆော်ခြင်းပင် ဖြစ်သည်။ တစ်နည်းအားဖြင့် ပယောဂထုတ်ခြင်း၊ မကောင်းဆိုးဝါးများအား ခိုင်းစေခြင်းကဲ့သို့ ဖြစ်သည်။

ထိုသိုနှင့် ၁၇ရာစုသို့ ရောက်လျှင် စကော့လူမျိုး ၊မနုဿဗေဒပညာရှင် ဆာဂျိမ်းဖရေ
ဇာ(Sir James Frazer)က သူ၏ဂန္တဝင်မြောက် ကျမ်းတစ်ဆူ ဖြစ်သော ရွှေသစ်ကိုင်း(The golden bough)တွင် မှော်ပညာအသုံးပြုပုံတွေကို ရှင်းလင်းပြသခဲ့သည်။
သူရှင်းပြထားသော မှော်ပညာအသုံးပြုမူပုံစံမှာ နှစ်မျိုးရှိပြီး ထိုနှစ်မျိုးမှာ ဆင်တူမှော်ပညာနှင့် ဓာတ်ကူးမှော်ပညာဟူ၍ဖြစ်သည်။
ဆင်တူမှော်ပညာတွင် သဏ္ဍန်လုပ်သရုပ်တူစေဆိုသကဲ့သို့ ဆင်တူပြုလုပ်ခြင်းဖြင့် တူညီသောအကျိုးကိုဖြစ်ပေါ်စေသည်။
ဥပမာပြရလျှင် voodooလုပ်ဆောင်ချက်များကဲ့သို့ ဓာတ်ပုံထဲမှ လူတစ်ဦးအား အပြင်တွင် နာကျင်ခံစားရအောင် ဓာတ်ပုံမှတဆင့် ပြု လုပ်ဆောင်ခြင်းမျိုးဖြစ်သည်။
ဓာတ်ကူးမှော်ပညာမှာမူ ထိတွေ့မူ ကြာရှည်ရှိနေသော အရာဝထ္ထူတစ်ခုသည် ထိတွေ့သူနှင့် ကွဲကွာသွားသောလည်း ထိုအရာဝထ္ထူသည် ထိတွေ့သူနှင့် တစ်ထပ်တည်းကျနေလျှက် ရှိနေဆဲပင်ဖြစ်သည်။ ဥပမာပြရလျှင် ကျွန်တော်တို့မြန်မာအယူအဆတစ်ခုတွင် ရေနစ်သေသော အလောင်းကိုရှာမတွေ့ပါက ထိုရေနစ်သေသူ အုံးခဲ့သော ခေါ်င်းအုံးကို ရေထဲသို့ ပစ်ချရသည်။ ထိုအခါ ခေါ်င်းအုံးမှာ
အလောင်းရှိသောနေရာတည့်တည့်တွင် တဝဲလည်လည် ဖြစ်နေတတ်သည်။ ထိုသို့ဖြစ်ရခြင်းသည် ခေါ်င်းအုံးမှာသေဆုံးသူနှင့် ထိတွေ့မူများသဖြင့် ကိုယ်ဟွးဖြစ်လာရ
ခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုအတိုင်းပင် ခြေရာကောက်ပြုစားခြင်း ဆိုသည် မှာလည်း ကိုယ်ဟွးသဖွယ်ယူဆပြီး စီရင်ခြင်းဖြစ်ရာ ထိုစီရင်ခြင်း
သည်လည်း ဓာတ်ကူးမှော်ပညာပင်ဖြစ်ပါသည်။

၁၉ရာစုနှစ်သို့ ကူးပြောင်းပြီးနောက်မှာတော့ မှော်အတတ်ပညာတစ်ခုအဖြစ် လူသိများလာသည့် esoteric အတွေးအခေါ်သစ်များ ပေါ်ပေါက်လာခဲ့သည်။ ဤရာစုအတွင်းထင်ရှားသောအဖွဲ့များတွင် Theosophical Society နှင့်ရွှေအရုဏ်၏ Hermetic Orderတို့ ပါဝင်သည်။ ခေတ်သစ်ရောက်လာချိန်တွင် မှော်အတတ်ပညာသည် ပိုမိုဖွံ့ဖြိုးပြီး Wicca ကဲ့သို့သောဘာသာရေးလှုပ်ရှားမှုများလည်း ပါဝင်လာခဲ့ပြီဖြစ်သည်။ esotericကိုအကြောင်းပြု၍ esotericismများလည်း ပေါ်ပေါ်က်လာသည်။

#Esotericနှင့် esotericism ဟူသော ဝေါဟာရအဓိပ္ပါယ်များသည် ယခုရေးလျှက်ရှိသော အနောက်တိုင်းမှော်ပညာသမိုင်းကဲ့သို့ အလွန့်အလွန်မှ ရှုပ်ထွေးစရာကောင်းသော ဝေါဟာရပင်ဖြစ်သည်။ သို့သော် လွယ်ကူသော အဓိပ္ပါယ်အချို့ကို ဖော်ပြရလျှင်မူ အချို့သော esotericist ကျောင်းများ၏အတွေးအမြင်များတွင် "esotericism" ကို နှစ်ပေါင်းများစွာ ဝှက်ထားသော အတွင်းပိုင်းဓလေ့ထုံးစံအဖြစ် သတ်မှတ်သည်။ ဘာသာရေးဆရာတစ်ယောက်ဖြစ်သော Versluis ကမူ "အနောက်တိုင်း esotericism" ကို "အနောက်ဥရောပသမိုင်းဝင်ရေစီးကြောင်းများမှတဆင့် အတွင်းပိုင်းထိ လျှို့ဝှက်ထားသောဝိညာဏအသိပညာ" ဟုအဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုထားသည်။

ထိုသို့ဖြင့် မှော်စာအုပ်များ ၊ မှော်ပညာရှင်များ ပြန်လည် ပေါ်ထွန်းလာခြင်းကြောင့် ၂၀ရာစုသို့ ရောက်ရှိကြသောအခါ အနောက်တိုင်းသားတို့သည် မှော်ပညာရပ်များ ပြန်လည်ဆန်းသစ်စေလာဖို့အတွက် ရှေးဟောင်းမှော်ပညာတွေကို ပြည်လည်ရှာဖွေဖော်ထုတ်ပြီး လေ့လာခဲ့ကြသည်။ အထူးသဖြင့် ရှေးခေတ်ဂရိတို့၏ ပညာရပ်များကို ပိုမို၍ လေ့လာကြသည်။ ဤတွင် ရှေးခေတ် ဂရိတို့သည် အေ့ရှတိုင်းလူမျိုးများ၏ယဉ်ကျေးမူကိုခံခံထားပြီး ဂရိယဉ်ကျေးမူကို တည်ဆောက်ကြရန် ဆန္ဒရှိခဲ့ကြသည်ကို တွေ့ရှိခဲ့ကြသည်။ ထိုသို့ ရှေးဂရိတို့၏ ယဉ်ကျေးမူနှင့် ဓလေ့ထုံးထမ်းများကို
ကို ရှာဖွေဖော်ထုတ်ရာမှ အစပြုပြီး ဂရိတို့၏ ရှေးကျသော ပန်းချီကားများနှင့် အခြားသော အသေးအဖွဲ့လေးများပစ္စည်းလေးများအထိ မှေိာပညာကို ရှာဖွေဖော်ထုတ်ရာမှ ရှေးကျသော ဂရိတို့၏ မှော်ပညာဆိုင်ရာ သီဝရီများကို ပြန်လည်တည်ဆောက်နိူင်ခဲ့ကြသည်။

တစ်ချိန်တုန်းက လူနေမူအသိုင်းထဲတွင် လက်မခံငြင်းပယ်ခဲ့သော ဂရိတို့၏ ကျိန်စာတိုက်ခြင်း အကြောင်းများလည်း ပြန်လည်အသစ်ဖြစ်လာရသည်။ တစ်ချိန်က ထိုကျိန်စာတိုက်ခြင်းအမူ၌ တစ်ဦးပိုင် ကျန်စာတိုက်ခြင်းသာရှိခဲ့ပြီး ယထုအခါမှာသော အများနှင့်သက်ဆိုင်သော ကျိန်စာတိုက်ခြင်းတို့ကိုပါ ဖော်ပြနိူင်ခဲ့ကြသည်။ ထိုသို့ များလှစွာသောသော မှော်ပညာများကို ပြန်လည်ဖော်ထုတ်မူထဲတွင် မှော်ဆန်သော သင်္ကေတများအား အသုံးပြုပုံများလည်း ပါဝင်ခဲ့လေသည်။

Ref:
ဝီကီပီဒီယာနှင့်ဂူဂဲလ်

Aug10.2020
#Minsetwai

Featured Post

ကဗျာဟူသည်

poetry ကဗျာဟူသည် ကဗျာဆိုသည်မှာ မိမိရောက်နေသောခေတ် အသက်ရှင်နေသောခေတ်၏အတွေးအခေါ်များကို အခြေခံ၍ သက်ရောက်မှုအများဆုံးရှိသော ခံစားမှုကို ဖန်တီးပ...