Search My Blog

Monday, July 6, 2020

[ငါ/ကဗျာ/စိတ်ဝေဒနာများ-၁၉]-Minsetwai

ပင်လယ်တစ်ရာ တောင်တစ်ထောင်

အတိတ်ခြေရာတွေ
ဖျောက်ပစ်လိုက်လည်း ကိစ္စမရှိ
ရင်ထဲ ဆီမီးက ထိန်ထိန်သာဆဲ
မြစ်ကျိုးအင်းတစ်ခုလို
အဆက်ပြတ်စေခဲ့လည်း ကိစ္စမရှိ
ဗေဒါတွေအစား ကြာပန်တွေ လှိုင်လှိုင်ဝေဆဲ
ပိုင်ဆိုင်မှုက နေရာလွှဲပြောင်း
ရယူသွားခဲ့လည်း ကိစ္စမရှိ
တန်ပြန်မူတရားတွေက
ခေတ်အဆက်ဆက် ပဲ့တင်ထပ်ဆဲ။


ပျင်းတိုင်းလည်း
ကဗျာတွေကို အလွမ်းနဲ့ စပ်ဖောက်မယ်
ကိုယ်တိုင်ပုံဖော်ခဲ့မိတဲ့ ရှည်လျားညတွေမှာ
ဗီဒီယိုတွေ ခပ်များများကြည့်မယ်
မွန်းကြပ်ခြင်းတွေတောင်
ရုပ်ဝထ္ထူအပေါ် မတွယ်တာတော့
လွတ်လပ်ခြင်းမရှိတဲ့ နေ့ရက်တွေထဲ
ငါ့ကိုယ်ငါ့လည်း ဖမ်းချုပ်မထည့်တော့
အချစ်ဆိုတာလည်း မမက်မောတော့
မလှပစွာနဲ့ဆိုတော့ အချစ်သည်လည်း
ပင်လယ်တစ်ရာ တောင်တစ်ထောင်။
Jul 5.2020
Minsetwai

Friday, June 26, 2020

ကကြိုး-15

ကကြိုး(၁၅)

ကျွန်တော်က..

သူ့ နားလည်ပေးမူထဲ

အိပ်မောကျနေချိန်မှာ

ရုတ်တရတ် မျိုချခံလိုက်ရတဲ့ ဖားသတ္တဝါ..။

May18.2017

Minsetwai

Until

I'm Not Child-12
Until

Lie
Until you lie yourself again.

Love
Untail you love yourself again.

Hate
Untail you hate yourself again.

When it is over

See
Untail you see yourself again.

4:18AM
June26.2020
Minsetwai

Friday, June 12, 2020

Images Of The Mind

I'm Not Child-11
#Images Of The Mind  
A calm sea He will be intention or hate Because they ignored his emotions. 
 A gentle breeze
He will be the fire of hatred or curses Because they betrayed him. 
An emotionalist
What does he have?
His heart had the fire of ignorance Because he couldn't change the restrictions. 
 An deceitful woman
What does she still want to crack-down
A calm sea?
A gentle breeze?
An emotionalist?
Her eyes have the fire of lust
Because they doubted and raped her.

She.....
By the life of feeling and the mood of expression
Look like the abstract art
Look like a beautiful vase
Look like a poisonous snake And look like an innocent child.

But No one will notice
She could be......
She could be a calm sea
She could be a gentle breeze
She could be an emotionalist.

Jun11.2020
Minsetwai

Sunday, May 24, 2020

သူနှင့်ပြိုင်မြင်းတို့၏ခွာသံ- ၂

#တာရာမင်းဝေအားလေ့လာခြင်း
#သူနှင့်ပြိုင်မြင်းတို့၏ခွာသံ- ၂

(ယနေ့ခေတ်သည် အသိပညာခေတ်၊
အတတ်ပညာခေတ်တို့ကို လွန်မြောက်ပြီးသော နည်းပညာခေတ်ဖြစ်သည်။ သိပ္ပံကမ္ဘာမှာ ယနေ့ခေတ်လူတို့၏ အသိညဏ်မှာ ပိုမြင့်မားလာခဲ့သည်။ အာရုံ၏အချက်အလတ် (sensory data)တွေ များပြားလာသည်။ ထိုကြောင့်အနုပညာတစ်ဦး၏ အနုပညာအာရုံ၀င်စားမူ
(Inspiration) သည်လည်း လျိုဝှတ်ဆန်ပြားလာသည်။ အချို့ကဗျာ၊အချို့၀ထ္ထူများသည် မျဉ်းသဘော၊ အကွတ်သဘောတို့ကိုကျော်လွန်ကာ ပင့်ကူအိမ်သဘောကိုပင် ဆောင်သည်အခါဆောင်လာ၏။pg.8)

ဒါက ပြိုင်မြင်းတို့ရဲ့ခွာသံထဲမှာ ဆရာတာရာမင်းဝေ
ဖော်ပြထားတဲ့ စာပိုဒ်တစ်ခုပါ၊ ခေတ်ကြီးလျှင်မြန်
တိုးတတ်လာသလို စာပေပုံစံတွေဟာ လိုက်ပါစီးဆင်း ပြောင်းလဲသွားကြပါတယ်။ ဒါပေမယ့် အကုန်လုံး ပြောင်းလဲသွားသလာဆိုတော့ မဟုတ်ပါဘူး။
ကျန်ခဲ့တဲ့ အရာတွေက သူ့အဟောင်းအတိုင်းပဲ
လှပသေသပ်စွာကျန်ခဲ့ပါတယ်။








ထပ်မံအားထုတ်တဲ့ အသစ်တွေကသာ
လိုက်ပါစီးမျောပြောင်းလဲ ကုန်ကြတာပါ။ ဆရာတာရာ
မင်းဝေ ဆိုလိုတဲ့သဘောကို နားလည်ဖို့လည်း လိုပါတယ်။ အဟောင်းကို ချစ်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ကျွန်တော်တို့ခေတ်မှာလည်း ထပ်မံပြုလုပ်တဲ့အရာဟာ အဟောင်းဖြစ်နေလို့တော့ မရတော့ပါဘူး။ ခံစားမူကိုပဲ ဆန်းသစ်ချဲ့ထွင်နေဖို့လည်း လိုပါတယ်။ အခုဆို လူတစ်ချို့ဟာလည်း အွန်လိုင်းပေါ်မှာ စာဖတ်လာကြပါပြီ။ ဒီလိုဖတ်တော့ ရေးပုံရေးနည်း အသစ်တွေ အကြောင်းအရာအသစ်တွေကို တွေ့ရှိလာကြပါတယ်။ ဒီလိုတွေ့ရှိမူများစွာထဲမှာ ခုချိန်ထိ အမြင်ဆန်းနေသေးတဲ့ မော်ဒန်ဝထ္ထူတို ဆရာတွေ အကြောင်းကိုလည်း ဒီစာအုပ်ထဲမှာ ပြောပြထားပါသေးတယ်။

(သစ်သားပန်းပုဆရာက သူ၏ အနုပညာ
ကြားခံပစ္စည်းဖြစ်သော သစ်သားကို အမျိုးမျိုး
ထွင်းထုပြုလုပ်သော...သူ၏ပန်းပုပညာကို
ချ့ဲထွင်သည်။ မော်ဒန်ဝထ္ထူတိုကလည်း သူ၏ စကားလုံးကြားခံပစ္စည်း(Verval medium)ကို အမျိုးမျိုးထွင်းထု ပုံဖော်ကာ မော်ဒန်အနုပညာကို အသက်သွင်း၏ ။
ထိုသို့ဖြင့် သူ၏ဝထ္ထူတိုများသည်
ဆန်းသစ်သည်နှင့်အမျှ အသိရခက်သော (Mystification)သဘောကို ဆောင်လာသည်။ pg-9)

ဆရာတာရာမင်းဝေက မော်ဒန်ပနုပညာကို နားလည်လာအောင် တစ်ဆင့်ပြီးတစ်ဆင့် ပြောပြပါတယ်။ မော်ဒန်အနုပညာဖန်တီးမူဟာ သာမန်နယ်ထဲက ဘယ်လိုဖြစ်ပေါ်လာရသလဲဆိုတာကို ကျွန်တော်တို့ မြင်ယောင်ကြည့်လို့ ရနေပါတယ်။ ဒါပေမယ့် မော်ဒန် ေ့ရွလျားမူဟာ လွယ်လွယ်ကူကူတော့ ဖြစ်ပေါ်မလာခဲ့ပါဘူး။ ဝေဖန်မူတွေဟာ မော်ဒန်အနုပညာ စီးကြောင်းထဲမှာ မြစ်ထဲက ဗေဒါများလို စီးမျော်လိုက်ပါရင်းနဲ့ အမှားရှာဖွေခံနေခဲ့ပါတယ်။
ဒီအမှားရှာသူတွေကို သူက သူ့ရဲ့အကြောင်းကို ရိုးသားစွာပဲ ဖွင့်ပြောပြထားပြန်ပါတယ်။

( ကျွန်တော်သည် စာပေလောကထဲသို့
လွတ်လပ်ရှင်းလင်းစွာ ဝင်ရောက်လာသူဖြစ်ပါသည်။ ကျွန်တော်မှာ (ဆရာ၊ တပည့် ၊ အုပ်စု ၊ ဒေသစွဲ ၊ ဝါဒစွဲ၊ လူကိုးကွယ်မူ ..) ဘာတစ်ခုမှ မရှိပါ။ ခေတ်လူငယ်
တို့ ဘာသာဘာဝ မော်ဒန်အနုပညာကို စိတ်ဝင်စားပါသည်။ မော်ဒန်ဝထ္ထူတိုလေးများကို ရေးပါသည်။
သို့သော် နိူင်ငံတကာ မော်ဒန်အနုပညာရှင်များ၏
နည်းနာများကို တိုက်ရိုက်ယူခြင်း၊ မှီငြမ်းယူခြင်း
မဟုတ်ဘဲ၊ မိမ်ဘာသာ ဆန်းသစ်တီထွင်ခြင်းကိုသာ အားပြုခဲ့ပါသည်။ pg-10 )

ဆရာတာရာမင်းဝေအနေနဲ့ ဒီလို ထုတ်ဖော်ပြောကြား
ခဲ့ခြင်းတွေဟာ အကြောင်းရင်းတွေတော့ ရှိခဲ့လိမ့်မယ်ထင်မိပါတယ်။ တစ်ချိန်က ဝေဖန်ရေးဆရာတွေက ဆရာတာရာမင်းဝေရဲ့ ဝထ္ထူတိုတွေက နိူင်ငံခြားကဟာတွေလို စွပ်စွဲခဲ့ဖူး ကြပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ဆရာတာရာမင်းဝေက ဘယ်လိုဝေဖန်ရေးဆရာကြောင့်နဲ့မျှ သူရဲ့ခြေလှမ်းတွေကို မယိမ်းယိုင်ပစ်လိုက်ပါဘူး။ သူရဲ့ဝထ္ထူတိုတွေက ပိုပြီးတော့တောင် အရင်ကထက် လက်ဆက်လို့လာခဲ့ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် ဒီလိုဖြစ်ရပ်တွေကိုလည်း
သူအကောင်းဆုံး ခွန်းတုန့်ပြန်နိုင်ခဲ့ပြန်ပါတယ်။ သူရဲ့ပြန်လည်ချေပချက်ကတော့ လှပနဲ့ ဓားတစ်စင်းလို သေသေသပ်သပ်ဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။

( လေးသည်တော်ကောင်းတစ်ယောက်
ကျော်ကြားခြင်းသည် သူ၏ မြှားကြောင့်မဟုတ်။
သူ၏ ချိန်သားကိုက်မူကြောင့် ဖြစ်သည်ဟူသော
သိုးဆောင်းစကားပုံတစ်ခု ရှိပါသည်။ ကျွန်တော်လည်း ထိုသဘောမျိုးသာ ဖြစ်ပါသည်။ သရုပ်မှန်လော၊ မော်ဒန်လောဟူသည့် မြှားက ကျွန်တော်အတွက်
အဓိကမကျပါ။ ကိုယ့်ဝထ္ထူတိုကို အနုပညာရသမြောက်အောင် ၊ ချိန်သားကိုက်အောင် ပစ်လွှတ်
နိူင်ဖို့သာ ကျွန်တော့်ကြိုးစားပါသည်။ ထိုသို့ အနုပညာရသမြောက်ရန်အတွက်၊ ချိန်သားကိုက်ရန်အတွက်
အထောက်အကူဖြစ်စေမည့် သင့်တော်ရာမြှားကို
သင့်တော်သလို ဆွဲယူတပ်ဆင်သွားပါမည်။ pg-11)

အနုပညာရသမြောက်ဖို့ဆိုသည့်စကားက အရာအားလုံးကို ရှင်းလင်းပြတ်သားသွားစေခဲ့ပါတယ်။ ခံယူချက် ရဲဝံစွာရှိတာကို အထင်းသားပေါ်လွင်စေခဲ့ပါတယ်။ ဒီအတိုင်းပါပဲ။ ကျွန်တော်တို့ အားလုံးဟာ ဝေဖန်မူကို တုန်လှုပ်နေလို့ကတော့ ဘဝရဲ့အောင်မြင်မူတွေ ရပ်တန့်သွားမှာ အမှန်ပါပဲ။

ဘဝရဲ့စာမျတ်နှာထဲမှာ ဝေဖန်မူတွေကို မကြောက်မရွံဘဲ ဆရာတာရာမင်းဝေဟာ ေ့ရှဆက်လျှောတ်လှမ်းနိူင်ခဲ့တာကြောင့် သူဟာ ခုလိုမော်ဒန်စာပေမှာ သူရဲကောင်း တစ်ယောက် ဖြစ်နေရခြင်းလည်း ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလိုဖြစ်ဖို့အတွက် သူကြိုက်နှစ်သက်ရာတွေကို ကိုယ်တိုင် ရွေးခြယ်တပ်ဆင်နိူင်ခဲ့တယ်ဆိုတာ အထင်အရှားဖြစ်ပါကြောင်း။

Jan 30.2019
#Minsetwai

Thursday, April 23, 2020

နတ္ကိုးကြယ္ျခင္း

#ေမွာ္
#နတ္ကိုးကြယ္ျခင္း

နတ္ကိုးကြယ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီး ပါရဂူ၏ စကားအရဆိုရလ်ွင္ မည္သည့္လူမ်ိဳးမွ နတ္မဆင္းရဲဟူ၏။ အဘယ္ေႀကာင့္ မဆင္းရဲရပါသနည္းဟု ဆိုလ်ွင္ ကမာ႓ဦးကာလ၌ လူတို ့သည္ ေဘးရန္အႏၱရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို ့ကို ေႀကာက္ရြံႀကသည္ျဖစ္ရာ ထိုအတြက္ ယင္းတို ့၏ မသိစိတ္၌ ကိုးကြယ္မူကို ရွာေဖြခဲ့ႀကကုန္သည္။ ထိုအခ်ိန္ကာလက လူသားတို ့၏ ေဘးဒုကၡမွာ ယေန ့ေခတ္ လူသားမ်ားထက္ ပိုမိုႀကီးမားမည္ဟု ထင္မိသည္။

ထိုကာလက ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ မိုးေခၚင္ျခင္း ေရႀကီးျခင္း ငလ်ွင္လႈပ္ျခင္း မိုးႀကိဳးပစ္ျခင္း ေတာမီးေလာင္ျခင္း ေရာဂါဘယျဖစ္ဟြးျခင္း စေသာ ေဘးအႏၲရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရင္ဆိုင္ႀကရေသာအခါ လူသားတို ့မွာ အဘယ္ေႀကာင့္ ဤသို ့ျဖစ္ရသနည္းဟု ေတြးေတာႀကကုန္သည္။

လူသားတို ့သည္ မိမိတို ့ညဏ္မီသေလာက္ အေျဖထုတ္မိသည္မွာ တစ္စံုတစ္ဦးသည္ မိမိတို ့ကို မႏွစ္ျမိဳ ့ေသာေႀကာင့္ ဒဏ္ခတ္သည့္အေနႏွင့္ အျပစ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆခဲ ့ႀကသည္။ ထိုယူဆမူေနာက္တြင္ ထိုတစ္စံုတစ္ဦးကို မိမိတို ့ ျပဳမိမွားမိေသာ အျပစ္တို ့မွ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးရန္ ေတာင္းပန္ခယမူမ်ား ျပဳလုပ္ႀကေတာ့သည္။

ထိုမွတဆင့္ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္စိုးႀကေသာ တစ္စံုတစ္ဦးကို တန္ခိုးရွင္ သို ့မဟုတ္ နတ္အျဖစ္ ယူဆလာႀကျပီး မိမိတို ့ဘဝရွိ အျမတ္တႏိူးထားရာတို ့ႏွင့္ ပူေဇာ္ပသျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ႀကျပီး ထိုတန္ခိုးရွင္နတ္မွ မိမိတို ့အေပၚ ေကာင္းခ်ီမဂၤလာ အျဖာျဖာ ယူေဆာင္ေပးလိမ့္မည္ဟု ယံုႀကည္လာခဲ့ႀကသည္။ ထိုမွအစျပဳ၍ လူသားတို ့သည္ မိမိဝန္းက်င္ရွိ ျမင္ျမင္သမ်ွ ေတာ ေတာင္ ေရ ေျမ ေလ မီး ေကာင္းကင္ ျဂိဳလ္ နကၡတ္ စသျဖင့္ ရုပ္ဝထၱဴတို ့အား မိမိတို ့၏ ကံႀကမၼာကို ဖန္တီးေပးေသာ တန္ခိုးရွင္မ်ားကဲ့သို ့ ကိုးကြယ္လာႀကသည္။

ထိုသို ့မွ မကိုးကြယ္ မပူေဇာ္ဘူးဆိုလ်ွင္ ထိုနတ္တို ့သည္ မိမိတို ့အား ေရာဂါကပ္ဆိုးမ်ားႏွင့္ သဘာဝေဘးအႏၱာရာယ္မ်ားကို ဖန္တီးျပီး မိမိတို ့အား အျပစ္ေပးလိမ့္မည္ဟုလည္း ယူဆႀကသည္။ ထိုယူဆခ်က္ေႀကာင့္ပင္ ထိုနတ္မ်ားအေပၚ မယံုႀကည္သူမ်ားမွာ ႀကီးမားေသာျပစ္ဒဏ္ျဖစ္သည္ဟု လက္ခံလာႀကသည္။ ထိုေႀကာင့္ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး နတ္အေထြေထြဆိုသည့္စကားအတိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္းတြင္ ယင္းတို ့ ယံုႀကည္ႀကေသာ နတ္မ်ား ရွိလာႀကကုန္သည္။

ေရွးေခတ္က အုပ္စုဖြဲ ့၍ ေနထိုင္ေလ့ရွိေသာ အီဂ်စ္လူမ်ိဳးတို ့မွာလည္း သစ္ေတာက္ဌက္နတ္ မိေက်ာင္းနတ္ ေခြးနတ္ ေႀကာင္နတ္ သိန္းဌက္နတ္ လင္းတနတ္ ေနနတ္ ႏူိင္းျမစ္နတ္ စသည့္တို ့ကို ကိုးကြယ္လာခဲ့ႀကသည္။ ဆူမာရီယာန္တို ့သည္က စိုက္ပ်ိဳးေရးသမားမ်ားျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ေျမေစာင့္နတ္ လယ္ေစာင့္နတ္ ေကာင္းကင္ေစာင့္နတ္တို ့ကို ကိုးကြယ္ခဲ့ႀကသည္။

အဆီရီယာန္တို ့သည္ အာဆူးေခၚ စစ္နတ္ဘုရားကို ကိုးကြယ္ႀကျပီး ခ်ာလ္ဒီယာန္တို ့သည္က ယင္းတို ့၏ ေခတ္တြင္ ရွာေဖြေတြ ့ရွိခဲ့ႀကေသာ ျဂိဳလ္ႀကီးငါးလံုးနွင့္ ေနနတ္ဘုရား ၇ပါးကို ကိုးကြယ္ခဲ့ႀကသည္။ ထိုသို ့ ကိုးကြယ္မူမ်ားသည္ ေမွာ္ဆိုင္ရာ အေႀကာင္းအရာတို ့၏ အစပ်ိဳးရာ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေတာ့သည္။

#Minsetwai

Thursday, April 2, 2020

၂၀ (သို႔) ျပန္လည္႐ွင္သန္ျခင္း

၂၀ (သို႔) ျပန္လည္႐ွင္သန္ျခင္း
**************************
ပတ္သက္သူမ်ား
**************
_၂၀ရက္ေန႔ ေမြးသူမ်ား
_ တြဲဂဏန္း ၂၀ရေသာသူမ်ား
- ၂၀၂၀ခုနွစ္

ႏ်ဳမယိုေလာဂ်ီကို ျပန္ေရးမယ့္လုပ္ေတာ့ တိုက္ဆိုင္စြာနဲ့ပဲ ၂၀၂၀ခုနွစ္ထဲမွာ ကိုဗစ္ဗိုင္းရပ္စ္က ေသာင္းက်န္းေနတာမို ့ ၂၀ဂဏန္းကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးသားဖို ့ ဆႏၵျဖစ္လာရပါတယ္။ ဒီ၂၀၂၀ခုနွစ္ဟာ ေပၚင္းျခင္း၄ဂဏန္းရွိတာမို ့ ၄ရဲ့အက်ိဳးသက္ေရာက္မူေတြရွိလိမ့္မယ္ ဆိုတာလည္း ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထပ္ျပီးျဖန္ ့စဥ္းစားဦးမယ္ဆိုရင္ ေပၚင္းျခင္း၄ဂဏန္းဟာ ဘယ္က ေရာက္ရွိလာပါသလဲ။ ေပၚင္းျခင္း၄ဂဏန္းဟာ ၂၀+၂၀ကေန ေရာက္ရွိလာတယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ၂၀၂၀ကို တြဲဂဏန္းဘက္က ႀကည့္ရင္ ၂၀ဟာ ၂ႀကိမ္ပါဝင္ေနတာမို ့ အက်ိဳးရလဒ္ေတြဟာ ၂ဆ ဒါမွမဟုတ္ ၂ခါ စသျဖင့္ ပိုခံစားရေစပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ၂၀ရဲ့ေဖာ္ျပခ်က္ေတြကို ႀကည့္ျမင္လိုက္ေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ ့ၿမင္ရပါလိမ့္မယ္။

ကိုယ္စားျပဳသေကၤတ
******************
အေတာင္ပါေသာ နတ္ကညာတစ္ပါးသည္ ေကာင္းကင္မွ နတ္ခရာတစ္ခုကို မႈတ္လ်ွက္႐ွိပါတယ္။ ထိုအခါမွာ ေျမျပင္႐ွိသင္ခ်ၤဳင္းက လူေသေကာင္မ်ားေတြ ျပန္လည္အသက္ဝင္ကာ ႏိူးထလာၾကပါတယ္။ ျပီးေတာ့ လူေသေကာင္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ့ လက္ေတြကို ေကာင္းကင္းသို႔ေျမႇာက္ထားၿပီး ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ေသေသာသူေတြ ျပန္႐ွင္သန္သည္မယ္ဆိုတဲ့ နိမိတ္သေဘာ ကိုေဆာင္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ၂၀က ႐ုပ္ျဒပ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဂဏန္းမဟုတ္။ ႏိူးၾကား တတ္ႂကြျခင္းႏွင့္ ဆိုင္ျပီး တရားစီရင္မူကို ျပဳလုပ္တဲ့ အခ်ိန္အခါလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ လူေတြရဲ့ အေကာင္းျမင္တရားေတြ ေသဆံုးေနျပီၿဖစ္တဲ့ စိတ္ကို ျပဳၿပင္ေျပာင္းလဲဖို ့ အခ်ိန္က်ေရာက္လာခဲ့ျပီလို ့လည္း ဆိုႏိူင္ပါတယ္။ လူေတြအကုန္လံုးဟာ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးကို အေကာင္းဘက္ကျမင္ႀကည့္မယ္ဆိုရင္ ေလာကႀကီးကလည္း လူေတြအေပၚ ေကာင္းမြန္တဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မူေတြ ၿပန္လည္ေပးအပ္လိမ့္မယ္လို ့ ယံုႀကည္ထားရမယ့္ အခ်ိန္အခါပါပဲ။ ေသဆံုးသူေတြ ၿပန္လည္ရွင္သန္လာတယ္လို ့ ဆိုထားတာေႀကာင့္ အေကာင္းဘက္ကျမင္ႀကည့္ရင္ ဗိုင္းရပ္စ္ကူးစက္ခံရသူေတြ ေနာက္ဆံုးမွာ ျပန္လည္ေကာင္းမြန္လာမယ္လို ့ ေမ်ွာ္လင့္လို ့ရသလို ေနာက္တနည္းစဥ္းစားႀကည့္ရင္ စာနာမူတရား ေသဆံုးေနတဲ့ လူသားေတြမွာ စာနာမူတရားေတြ ၿပန္လည္ရွင္သန္လာလိမ့္မယ္လို ့လည္း ထင္ျမင္မိပါတယ္။

"တြဲဂဏန္း ၂0"
ပညာရွင္ေတြရဲ့ ေဖာ္ျပခဲ့မူေတြအရ ၂၀ဟာ ျဂိဳလ္အားလံုးရဲ့ စြမ္းအားေတြ ရွိေနတယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ဒါဟာ မာန္နတ္နဲ့သက္ဆိုင္တဲ့ ဂဏန္းလို ့လည္း ဆိုပါတယ္။ ၂ဝဟာ ၂နဲ ့၀ ေပၚင္းစပ္ထားျခင္း ျဖစ္တာေႀကာင့္မို ့ ဒီဂဏန္း၂ခုရဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မူေတြနဲ ့ ရပ္တည္ေနပါတယ္။ ၂ဂဏန္းဟာ တနလၤာျဂိဳလ္ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး လကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ လျဂိဳလ္ဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ့စိတ္နဲ ့ တူညီတဲ့အရည္အေသြးေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ၂၀ဂဏန္းပိုင္ဆိုင္သူေတြမွာ သိမ္ေမြ့ျခင္းေတြ စိတ္အားထက္သန္မူ ေလ်ာ့ျခင္းေတြ ေတြရပါလိမ့္မယ္။ ဘဝနဲ ့ခ်ီလာရင္ေတာ့ မေရရာျခင္း မေသခ်ာျခင္းေတြနဲ ့ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနျပီး လက္ေတြ ့အေကာင္အထည္ေဖာ္မူ အားနည္းရၿခင္းေတြကို ႀကံဳရတတ္ပါတယ္။ ၂ ရဲ့ အဓိက ထင္ရွားတဲ့ ဂုဏ္ရည္လကၡဏေတြကို ႀကည့္ရင္ေတာ့ မ်ွတမူ သဟဇာတျဖစ္မူ ပူးေပၚင္းေဆာင္ရြက္ႀကမူေတြေႀကာင့္ ေအာင္ျမင္မူ ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ရွိတတ္ႀကပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ၂၀၂၀မွာက ဗိုင္းရပ္စ္ျပႆ နာေတြကို ေက်ာ္လႊားဖို ့ ဆိုတာဟာလည္း လူေတြအကုန္လံုး ပူးေပၚင္းပါဝင္ေဆာင္ရြက္မူကို ၂ဆပိုလုပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ခဏေလးနဲ ့ ျပႆ နာႀကီး ျပီးဆံုးသြားလိမ့္မယ္လို ့ ေမ်ွာ္လင့္မိပါတယ္။ က်န္တဲ့ သုညကိုေတာ့ စႀကာဝဠာဆိုင္ရာနဲ ့ပက္သတ္ျပီး နတ္ရႈိင္းေသာ အသိညဏ္ နဲ ့အတူ အဆံုးအစမဲ့ျခင္းတို ့ကို ျပဆိုပါတယ္။ သူက ပလူတိုျဂိဳလ္ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး အသစ္ရွာေဖြ ဖန္တီးျပဳလုပ္ရၿခင္းေတြကို အထံုပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခါတရံမွာေတာ့ ဂရုဏမဲ့တဲ့ အျပဳအမူဆိုင္ရာေလးေတြ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ နွစ္ခုေပၚင္းစံုျခင္းျဖစ္တဲ့ ၂၀ကို နာမ္ဝိညာဥ္ေရးရာႏွင့္ ပက္သတ္ေသာ ပင္ကိုယ္သိစိတ္လို ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုႀကပါတယ္။
ယင္း ၂၀ ဂဏန္းပိုင္ဆိုင္ႀကသူေတြဟာ အလြန္အမင္းစိတ္ထိခိုက္ခံစားလြယ္ႀကပါတယ္။ အလွတရားနဲ ့သဟဇာတ ခ်စ္ျခင္းေမတၲာေတြကိုတန္ဖိုး ထားတတ္ႀကပါတယ္။ အလုပ္ေတြကိုေတာ့ျဖင့္ ထပ္ခါတလဲလဲ မႀကာခဏ ၿပန္ျပန္လုပ္ေဆာင္ႀကရပါတယ္။ ဆံုး႐ွံုးထားသမ်ွ ျပန္လည္ရ႐ွိျခင္း။ မိမိကိုဖိႏွိတ္ထားသူမ်ား သေဘာထားေျပာင္းလဲသြားၾကျခင္း။ ကံတရားက မိမိသြားခ်င္ေသာပန္းတိုင္းသို႔ ပို႔ေပးႏိူင္ျခင္းတို႔ကို ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဒီေတာ့ စိတ္ရွည္ရွည္နဲ ့သည္းခံစိတ္ကို ေမြးျမဴရၿပီး ေစာလ်ွင္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို မခ်မိဖို ့ လိုပါတယ္။ ဒီေနာက္မွာ အေတြးအျမင္ေတြ ပိုျပီးက်ယ္ျပန္ ့လာပါလိမ့္မယ္။ လူေတြရဲ့ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳး ျပဳလုပ္မူသမ်ွတိုင္းဟာ တန္ျပန္ ျပန္ေရာက္လာလိမ့္မယ္ကို လူေတြပိုသိလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေႀကာင့္ ၂၀၂၀မွာလည္း ျပႆ နာ တစ္ခုခုကို ေျဖရွင္းတဲ့အခါ လူေတြက သံတမန္စြမ္းရည္ကို ပိုျပီး အရွိန္အဟုန္ ျမွင့္တင္သင့္ပါတယ္။ တရုတ္နဲ ့အေမရိကန္လို ရန္ျဖစ္ေနႀကလို ့ေတာ့ မရပါဘူး။ ဒါက ျပႆ နာေတြကို ပိုျပီး ဖိတ္ေခၚသလို ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဘာေႀကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ဒီလိုေျပာႏိူင္သလဲဆိုရင္ေတာ ့ ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ ့ ခုနွစ္သကၠရာဇ္ေတြမွာ အဓိပၸာယ္တစ္စံုတစ္ရာရွိႀကတယ္လ္ု ့ ယံုႀကည္မိလို ့ပါပဲ။ တိုက္ဆိုင္မိတိုင္းဟာ အေႀကာင္းမဲ့ ျဖစ္လာတယ္လို ့ ကြြ်န္ေတာ္ မထင္ပါဘူး။
၂၀၂၀ နဲ႔ ၂၀၀၂
ဒီနွစ္ခု ဘာကြာျခားလဲဆိုရင္ အေရအတြက္အႀကီးအေသး ကြာသြားတာကလြဲရင္ ပါဝင္တဲ့ကိန္းဂဏန္းေတြဟာ ဘာမွကြာျခားမူ မရွိတာကို ျမင္ႏိူင္ပါလိမ့္မယ္။
၂၀၀၂ ခုနွစ္ SARS ေရာဂါ တရုတ္ႏိူင္ငံကေနပဲ စတင္ျပန္ ့ဟြးခဲ့ပါတယ္။
အခု COVID-19ဟာ ၂၀၁၉မွစတင္ျဖစ္ေပၚလာတယ္ ဆိုေပမယ့္ အဲဒါက အစပ်ိဳးေပရံုသာ ရွိျပီး တကယ့္တကယ္ျဖစ္ဟြးေနတာက ပစၥဳပန္ကာလျဖစ္တဲ့ ၂၀၂၀ထဲမွာပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အထူးတလည္ ေျပာခ်င္တာက ၄ ထက္ ၂ ဂဏန္းသမားေတြက အေရးတႀကီးကို ဂရုတစိုက္ေနထိုင္ႀကဖို ့လိုပါတယ္။ ဘာလို ့လဲ ၂၀၂၀ဆိုေတာ့ ၂နွစ္ခါပါလို ့လားလို ့ ေမးခ်င္စရာ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒီအခ်က္လည္း ပါပါတယ္။ ေနာက္ထပ္အခ်က္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ၂ရယ္ ၃ရယ္ ၅ရယ္ ၇ရယ္ ၈ရယ္ တို ့ဟာ တျခားဂဏန္းေတြထက္ ကူးစက္ေရာဂါေတြကို ပိုခံစားရတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဘယ္ဆရာသမားရဲ့ အယူအဆမွေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ ကြ်န္ေတာ္အယူအဆသက္သက္ျဖစ္တာေႀကာင့္ မွားေကာင္းမွားႏိူင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ၂ အတြက္ ေသခ်ာေျပာျပႏိူင္တဲ့အခ်က္ကေတာ့ ၂ေတြဟာ စိတ္ဓါတ္ႀကံခိုင္မူပိုင္းမွာ အနည္းငယ္အားနည္းႀကသလို ကိုယ္ခံအားအပိုင္းမွာလည္း အားနည္းႀကပါတယ္။ ၂ ရဲ့ သေဘာသဘာဝကိုက တစ္ခုတည္း ရပ္တည္ေနတာမ်ိဳး အျခားတစ္ခုနဲ ့ပူးေပၚင္းမွ ေအာင္ျမင္ျပီးစီးတဲ့ သေဘာကို ျပသတာပါ။ ဒါေႀကာင့္ ၂ဟာ ကိုယ္ခံအားလည္း နည္းတတ္တဲ့သူေတြၿဖစ္တာေႀကာင့္ ကူးစက္တဲ့ ဘယ္လိုေရာဂါမ်ိဳးပဲၿဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ဆံုး ေပြး ဝဲ စတာေတြကအစဗ်ာ ျဖစ္တဲ့ေဝဒနာရွင္ေတြနဲ ့ ဆက္ဆံရတဲ့အခါ သတိထားရပါမယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီ ၂၀၂၀ထဲမွာ ပိုျပီးသတိထားရပါတယ္။ ၂၀အေႀကာင္းကို ျပန္ဆက္ပါ့မယ္။


၂၀ရက္ေန႔ေမြးဖြားသူမ်ား
**************************
၂၀ရက္ေန ့ေမြးဖြားလာသူမ်ားေတြဟာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ႐ွင္သန္တတ္ႂကြၾကၿပီး ေကာင္းစားစရာ႐ွိလ်ွင္ လ်ွမ္းလ်ွမ္းေတာက္ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားသြားတတ္တဲ့သူေတြ ျဖစ္တတ္ႀကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ဟာ မိမိကိုယ္မိမိ ယံုႀကည္စိတ္ရွိေအာင္ ေမြးျမဴႀကရမွာျဖစ္ျပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တဲ့အခါမွာလည္း မျပတ္မသားမျဖစ္ေစဖို ့လိုျပီး ခိုင္မာတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ခ်နိူင္ဖို ့လိုပါတယ္။ အခ်စ္နဲ ့ေတြ ့ဆံုတဲ့အခါ သတၱိေႀကာင္စိတ္ေမြးမိရင္ လ်ွင္လ်ွင္ျမန္ျမန္ က်ရွုံးရလိမ့္မယ္ဆိုတာကို သတိျပဳပါ။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနခ်င္စိတ္ေႀကာင့္ မိမိတာဝန္ယူျပီး လက္ခံေဆာင္ရြက္ေနရတဲ့ အလုပ္ေတြကို ရက္ေရြ ့ဆိုင္းတာေတြ အလုပ္အေႀကြးထားတာမ်ိဳးေတြ ကို ေရွာင္ႀကဥ္ပါ။ အလုပ္တစ္ခုကို ျပီးဆံုးတဲ့အထိျပဳလုပ္ပါ။ အလုပ္မျပီးဘဲ ထထြက္သြားျခင္းမ်ိဳးေတြ မလုပ္ပါနဲ ့။ အထူးသျဖင့္ ၂နဲ့သက္ဆိုင္သူေတြဟာ အလုပ္နဲ ့အနည္းငယ္ေလာက္ အဆက္ျပတ္သြားရင္ပဲ အလုပ္အေပၚစိတ္ဝင္စားမူ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတာမ်ိဳး ေလ်ာ့ပါးသြားတာမ်ိဳးေတြ ရွိတတ္ႀကပါတယ္။
အနာဂတ္
********
ယင္းဂဏန္းရ႐ွိခ်ိန္တြင္ ကိုယ္က်င့္တရားကို ေစာင့္ထိန္းသင့္သည္။ မိမိတို႔၏ စိတ္ဓာတ္ေရးရာကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးႏိူင္လ်ွင္ ေအာင္ျမင္ဖြယ္ ႐ွိၿပီး ေန႔ခ်င္းညခ်င္းတိုးတတ္လာႏိူင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေႏွာင့္အယွတ္မ်ား၊ ေဘးရန္မ်ားကိုေတာ့ ေက်ာ္ျဖတ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါကလည္း ေလာကဓမၼပဲမို ့ ထူးေတာ့မထူးျခားဘူးဆိုေပမယ့္ အဲဒီမထူးျခားမူကိုပဲ သတိျပဳႏိူင္ဖို ့က လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ၂၀ ရက္ေန ့ ေမြးဖြားသူေတြ အေနနဲ ့က အလုပ္ကို ျပီးခ်င္စိတ္နဲ ့လည္း ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္မလုပ္ပါနဲ ့။ စိတ္အရမ္းပင္ပန္းလာတဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာ မလိုအပ္ဘဲ စိတ္ကို မတင္းထားပါနဲ ့။ စိတ္ကို အနားေပးပါ။ က်န္တဲ့ ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္အခ်က္အလက္ေတြ ကတာ့ ၂ဂဏန္းနဲ ့အတူတူပဲမို ့က်န္းမာေရးဆိုင္ရာတြနဲ ့ အျခားရႈေထာင့္ေတြအတြက္ ၂ဂဏန္းအေႀကာင္းကို ဖတ္ရႈႀကပါခင္ဗ်။
ကိုးကား
ဆရာလူဝင္းေအာင္(ဧခ်မ္းသူတို ့ ေပ်ာ္စံရာ)၏ ဟိႏၷဴနည္းစနစ္ ဂဏန္းေဗဒင္
Apri2.2020
Minsetwai

Thursday, March 26, 2020

႐ွမ္​ဗဲလား(Shambhala)

"႐ွမ္​ဗဲလား(Shambhala)"

႐ွမ္​ဗဲလား ဟူသည္​အ​ေ့႐ွတိုင္​းမွ လ်ိဳဝွတ္​ဆန္​းၾကယ္​နတ္​နဲလွ​ေသာ ​ေဒသတစ္​ခု၏ အမည္​ပင္​ျဖစ္​သည္​။ ယင္​းအ​ေၾကာင္​းကို​ေျပာၾကရာတြင္​​ ကြင္​းဆက္​တစ္​ခုအ​ေနျဖင္​့ ယင္​းႏိူင္​ငံကို ႏွင္​း​ေတာင္​တန္​းမ်ားက ပြင့္လန္းေနေသာ ၾကာပန္​းပြင္​့လႊာ ႐ွစ္​ခုပန္​းပံုသ႑ာန္​မ်ိဳးျဖင့္ ၀န္​းရံထားသည္​ဟူ၏။

ယင္​းၾကာပြင္​့လႊာမ်ား၏ အလယ္​ဗဟိုခ်က္​ခ်ာသည္​ ႐ွမ္​ဗဲလားႏိူင္​ငံ​ေတာ္​ျဖစ္​ၿပီး ယင္​းကို kalapaဟုလည္​း ​ေခၚခဲ့ၾကသလို စာအ​ေတာ္​မ်ားမ်ားတြင္​မူ ႐ွန္​ဂရီလာ(shangri-la)ဟုလည္​း ​ေခၚဆိုၾကျပန္​သည္​။

ထိုအတူ ​ေ႐ွး​ေဟာင္​းစာ​ေပမ်ားထဲတြင္​ ႐ွမ္​းဗဲလားကို ​ေဖာ္​ထုတ္​​ေရးျပရာ၌ ေ႐ွး​ေဟာင္​အ​ေ့႐ွတိဘတ္​တြင္​ zhangzaungဟုလည္​း​ေကာင္​း၊ kalacakra tantraဟုလည္​း​ေကာင္​ ​ေခၚဆိုၾကသည္​ကို ​ေတြ႔႐ွိရျပန္​ပါသည္​။ ထိုတိဘတ္​ႏွင္​့ ယင္​းတို႔၏​ေ႐ွးက်လွ​ေသာ ႐ိုးရာဓ​ေလ့မ်ား​ (Tibet and its ancient traditions) သည္​ ႀကီးမားက်ယ္​ျပန္​႔လွသည္​ကို ၂၀ရာစုထိတိုင္​​ေအာင္​ အ​ေနာက္​တိုင္​းသားတို႔ မသိ႐ွိၾက​ရွိခဲ့ႀကေပ။ မည္​သို႔ပင္​ျဖစ္​ျဖစ္​ ရွမ္ဗဲလားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အတိအက် ဟုတ္မဟုတ္ မေသခ်ာပါေသာ္လည္း သတင္​းအခ်က္​အလတ္​အနည္​းငယ္​ က်န္ရွိေနရစ္သည္။ ပထမဦးဆံုး ေရာက္​႐ွိသြားခဲ့​ေသာ သတင္​းအခ်က္​အလတ္​မွာ ​ေပၚတူဂီလူမ်ိဳးတို႔၏ Catholic missionary Estêvão Cacellaမွတဆင္​့ ​ေရာက္​႐ွိသြားခဲ့​ႀကသည္။

ထို "shambhala"ဟူ​ေသာ ေနရာေဒသရွိ သူေတာ္​စဥ္​သူ​ေတာ္​ျမတ္​တို႔သည္ တရားဓမၼ႐ွာမီွးလ်ွက္ရွိကုန္ႀကသည္။ ထိုသို ့ သူေတာ္စင္တို ့ ေမြ ့ေလ်ာ္ေသာ မဟာစံု​ေတာၿမိဳင္​​ေဝါဟာရကို အ​ေနာက္​တိုင္​းသားတို႔ သိ႐ိွလာ​ေစဖို ့အတြက္ ပထမဆံုးအဓိပၸါယ္​ဖြင္​့ဆိုခဲ့သူမွာ ၁၇ ရာစုမဟာခရီးသည္​ႀကီးျဖစ္​​ေသာ ​ေပၚတူဂီအမ်ိဳ းသား ကက္​သလစ္​ဘာသာဝင္​ သာသနာျပဳ "Stephan Cacella"(စတက္​ဖန္​ကာဆဲလား) ျဖစ္​သည္​။ ကာဆဲလားသည္​ အိႏၵိယႏိုင္​ငံ​ေျမာက္​ပိုင္​း နီ​ေပါ၊ဘူတန္​၊လာဒက္​ႏွင္​့ တိဘက္​ျပည္​တနံတလ်ားသို ့ သာသနာျပဳ
ႂႀကြခဲ့၏။ ထိုမွတဆင့္ တိဗက္​က်မ္​းစာ၊ သကၠတက်မ္​းစာ၊ ဗုဒၶဘာသာက်မ္​းစာမ်ားကိုစနစ္​တက်​ေလ့လာဆည္​းပူးခဲ့သည္​။
ေနာက္ထပ္သမိုင္းတစ္ခုမွာမူ ကက္​သလစ္​ ဘုန္​း​ေတာ္​ႀကီး စတက္​ဖင္​ ကာဆဲလာႏွင္​့​ေခတ္​ၿပိဳင္​ ဆြီဒင္​အမ်ိဳးသား မဟာခရီးသည္​ Hedin(​​ေဟဒင္​)ဆိုသူ ကလည္​း ခိုတန္​ျပည္​နယ္​မွတစ္​ဆင္​့ ဟိမဝႏာၱ ​ေျမာက္​ပိုင္​းသို႔​ေရာက္​႐ိွခဲ့ၿပီး 'Shambhala'ဟူ​ေသာ သူ​ေတာ္​စင္​တို႔၏ တရားဓမၼ ႐ွာမွီးရာ ၿငိမ္​းခ်မ္​း​ေသာ မဟာၿမိဳင္​​ေတာသည္​ ဟိမဝႏာၱ ​ေတာင္​တန္​းတစ္​​ေနရာတြင္​ ႐ိွသည္​့အ​ေၾကာင္​းကို သူ၏ခရီးသြားမွတ္​တမ္​းတြင္​ သာဓကအ​ေထာက္​အထား ခိုင္​ခိုင္​မာမာျဖင္​့​ေရးသား​ ေဖာ္ျပခဲ့သည္​။

ထိုအတူ ဟိႏၷဴတို႔၏စာ​ေပျဖစ္ေသာ Vishnu purana(4.24)ထဲတြင္​ ႐ွမ္​ဗဲလား​ေဒသသည္​ kalkiဘုရင္​၏ ​ေမြးဖြားရာအရပ္​ဟု ၫႊန္​းဆိုျပထားသည္​။ အျခားေဖာ္ျပခ်က္မ်ားတြင္မူ ယင္​း႐ွမ္​ဗဲလားကို Maitreya က စိုးမိုးအုပ္​ခ်ဳပ္​ခဲ့သည္​ဟု ခိုင္​မာစြာ ၫႊန္​းဆိုျပျပန္​ပါသည္​။

တစ္ဖန္ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးတို႔၏ဘဂဝါတပုရာမ္​" Bhavata purana"က်မ္​းတြင္​ ႐ွမ္​ဗဲလား(Shambha)ဟူသည္​့'႐ွမ္​' ဟူ​ေသာ​ေဝါဟာရႏွင္​့'လား'ဟူ​ေသာ​ေဝါဟာရတို႔ကို ​ေပါင္​းစပ္​ဖြဲ႔စည္​းထား​ေသာ စကားလံုးျဖစ္​ျပီး "sham"ဟူ​ေသာအဓိပၸါယ္​မွာ(ၿငိမ္​း​ေအးျခင္​း၊စိတ္​
ဓာတ္​တည္​ၿငိမ္​ျခင္​း)ဟူ​ေသာ သ​ေဘာကို​ေဆာင္​ၿပီး "la"ဟူသည္​
မွာ ​ေတာင္​ၾကားဟု အဓိပၸါယ္​ရသည္​ဟုဆို၏။
႐ွမ္​ဗဲလားသည္​ အ​ေ့႐ွတိုင္​း မဟာဂႏၶာရီပညာမ်ား စတင္​​ေပါက္​ဖာြးခဲ့​ေသာ မူလဇာတိ​ေျမလည္​းျဖစ္​သည္​။ ယင္​းႏွင္​့ပတ္​သတ္​ၿပီး ဆူဖီဂႏၶာရီပညာ႐ွင္​အစ္​ဒရီ႐ွားက ဆိုက္​​ေဘးရီးယားႏွင္​့ မြန္​ဂိုလီးယားအနီး႐ွိ အရပ္​တစ္​ခုမွတဆင့္ တကမာၻလံုးသို႔ ဂႏၶာရီပညာမ်ား ပ်ံႏွံသာြးပံုကို ပံုကားခ်ပ္​ျဖင္​့ သု​ေတသနျပဳၿပီး ​ေရးသားတင္​ျပခဲ့ဖူးသည္​။ သို႔​ေသာ္​ အခ်ိဳ႕႐ွမ္​ဗဲလား႐ွာ​ေဖြသူတို႔မွာ ထို​ေဒသကို ႐ွာ​ေဖြ​ေတြ႔႐ွိျခင္​း မ႐ွိခဲ့​ႀကေပ။ ထို​ေၾကာင္​့႐ွမ္​ဗဲလားသည္​ အမွန္​႐ွိသ​ေလာ၊ ယင္းသည္ မည္​သည္​့​ေနရာတြင္​ မည္​သို႔​ေသာ အ​ေၾကာင္​း​ေၾကာင္​့ဂႏၶာရီပညာသိုက္​ႀကီး၊ ဂႏၶာရီ​ေရ​ေသာက္​ျမစ္​ႀကီး ျဖစ္​​ေနရပါသနည္​း ဟူ​ေသာ ပုစၧာမွာ ယင္းတို ့အတြက္ အ​ေျဖမထုတ္​ႏိူင္​ျဖစ္​ခဲ့ရ​ေလသည္​။

သို႔​ေသာ္​ 19ရာစု​ေႏွာင္​းပိုင္​းတြင္​ သီယိုဆိုဖီ(Theosophy)အဖြဲ႔အစည္​းႀကီးႏွင္​့အတူ ပူ​ေပၚင္​းပါ၀င္​ခဲ့သူ မဒမ္​ဗလာဘက္​စ္​စကီ( Helena Blavatsky)သည္​ Shambhala ၏ ဒ႑ာရီကို အရိပ္​အမြတ္​ ​ေျပာၾကားခဲ့သည္​။ သူမက ရွမ္ဗဲလားဟူသည္မွာ အ​ေနာက္​တိုင္​းမွ ဂမၻီရပညာအ​ေပၚ ယံုၾကည္​ျမတ္​ႏိူးသူမ်ားအတြက္​ ​ေရ​ေသာက္​ျမစ္​ပင္​ျဖစ္​သည္​ဟု ဆိုခဲ့သည္။
ယင္းသို ့ျဖင့္ ႐ွမ္​ဗဲလားသည္​ လ်ိဳ၀ွတ္​ဆန္​းၾကယ္​​ေသာ ႏိူင္​ငံ​ေတာ္​တစ္​ခုပင္​ျဖစ္​ၿပီး လူသားတို႔၏စိတ္​ကို ဆြဲ​ေဆာင္​ႏိူင္​​ေသာ​ ေနရာတစ္​ခုလည္​း ျဖစ္​သည္​ႏွင္​့အညီ အ​ေ႐ွ႕တိုင္​း၏ လ်ိွ ဳ ႔ဝွက္​ဆန္​းက်ယ္​​ေသာ​ေနရာ၊ သူ​ေတာ္​စင္​သူ​ေတာ္​ျမတ္​တို႔၏ တရားဓမၼ႐ွာမီွးသည္​့​ေနရာ ဟု အ​ေနာက္​တိုင္​းသားတို႔က ယူဆလာၾကပါသည္​။

ႏိုင္​ငံတကာမွလည္း အထူးသျဖင္​့ အဂၤလန္​၊ျပင္​သစ္​၊႐ု႐ွား၊အီတလီ၊တ႐ုတ္​၊ဂ်ပန္​ ႏိုင္​ငံတို႔မွ အ​ေ႐ွ႕တိုင္​းမဟာဂႏၶာရီပညာကို စိတ္​ဝင္​စားၾက​ေသာ မဟာခရီးသည္​မ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္​မ်ား၊ သု​ေတသီစာ​ေရးဆရာမ်ားတို ့သည္​ အိႏၵိယ ႏိုင္​ငံ ဟိမဝႏာၱ​ေတာင္​တန္​း​ေဒသရွိေသာ တိဘက္​ႏိုင္​ငံအတြင္​းသို ့ ဝင္​​ေရာက္​၍ ႐ွမ္​ဗဲလားကို႐ွာပံု​ေတာ္​ဖြင္​့ခဲ့ၾကျပန္သည္​။ ကမာၻ​ေက်ာ္​မဟာခရီးသည္​ႏွင္​့ သမိုင္​းသု​ေတသီ ၊ဂမီၻရပညာသု​ေတသီ စာ​ေရးဆရာႀကီး အင္​ဒ႐ူး​ေသာမတ္​စ္​ကမူ သူ၏​ေအာင္​ျမင္​​ေပါက္​​ေရာက္​ဆံုးႏွင္​့​ ေရာင္​းရအသြက္​ဆံုးစံခ်ိန္​တင္​ခဲ့ရသည္​့"Shambhala Oasis Of Light" စာအုပ္​တြင္​ ႐ွမ္​ဗဲလားအ​ေၾကာင္​း ​ေရးသား​ေဖၚျပခဲ့​ေသာ က်မ္​းစာအုပ္​​ေပါင္​း ၆၄ အုပ္​႐ိွခဲ့ၿပီးျဖစ္​သည္​ဟု အ​ေထာက္​အထား ခိုင္​ခိုင္​မာမာႏွင္​့ တင္​ျပထားခဲ့သည္​။

မည္​သို႔ပင္​ျဖစ္​​ေစကာမူ ကြၽႏ္​ုပ္​တို႔အဖို႔႐ွမ္​ဗဲလားသည္​ အမွန္​တစ္​ကယ္​႐ိွသည္​ဟု ယံုၾကည္​ထားႀကေသာ ဂမၻီရေဒသတစ္ခုျဖစ္ေႀကာင္းကို ျငင္းဆိုရန္ အေႀကာင္းအရာမရွိသည္မွာ ေသခ်ာလွပါ၏။
Minsetwai

ကိုးကားစာရင္း
1. wikipidia
2. ဆရာလွမိုး(ပညာ​ေရး)၏ ႐ွမ္​ဗဲလား​ေစတမန္

Tuesday, March 24, 2020

CORONA

I'm Not Child-10

"CORONA"

CORONA is a criminal
He brought to people, that is valley of death
The future begins to feel the CORONA-PHOBIA
And then
Suddenly, The Sky-highly towers fell to the ground.

CORONA tracked to the people
People tracked to the CORONA
And then
CORONA Killed beautiful things in the world
because, they were for sale in the market
That is CORONA'S purgation.

TRAUMAS spread in real life for people
Some were watching without afraid
But CORONA keep on running in their city
This process is like a lawless one
And then
CORONA boldly set the flag of death in their city.
CORONA'S flag has floating in the deadly-atmosphere
With their filth
with their ingenious eating habits
With Crow's eyes and masks
And then
Suffers came in the heavy rain
And then
They accepted everything
And then
They were hope again with imagination to resettle
But without CORONA.

12:12AM
Mar19.2020
Minsetwai

Featured Post

ကဗျာဟူသည်

poetry ကဗျာဟူသည် ကဗျာဆိုသည်မှာ မိမိရောက်နေသောခေတ် အသက်ရှင်နေသောခေတ်၏အတွေးအခေါ်များကို အခြေခံ၍ သက်ရောက်မှုအများဆုံးရှိသော ခံစားမှုကို ဖန်တီးပ...