"႐ွမ္ဗဲလား(Shambhala)"
႐ွမ္ဗဲလား ဟူသည္အေ့႐ွတိုင္းမွ လ်ိဳဝွတ္ဆန္းၾကယ္နတ္နဲလွေသာ ေဒသတစ္ခု၏ အမည္ပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းအေၾကာင္းကိုေျပာၾကရာတြင္ ကြင္းဆက္တစ္ခုအေနျဖင့္ ယင္းႏိူင္ငံကို ႏွင္းေတာင္တန္းမ်ားက ပြင့္လန္းေနေသာ ၾကာပန္းပြင့္လႊာ ႐ွစ္ခုပန္းပံုသ႑ာန္မ်ိဳးျဖင့္ ၀န္းရံထားသည္ဟူ၏။
ယင္းၾကာပြင့္လႊာမ်ား၏ အလယ္ဗဟိုခ်က္ခ်ာသည္ ႐ွမ္ဗဲလားႏိူင္ငံေတာ္ျဖစ္ၿပီး ယင္းကို kalapaဟုလည္း ေခၚခဲ့ၾကသလို စာအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္မူ ႐ွန္ဂရီလာ(shangri-la)ဟုလည္း ေခၚဆိုၾကျပန္သည္။
ထိုအတူ ေ႐ွးေဟာင္းစာေပမ်ားထဲတြင္ ႐ွမ္းဗဲလားကို ေဖာ္ထုတ္ေရးျပရာ၌ ေ႐ွးေဟာင္အေ့႐ွတိဘတ္တြင္ zhangzaungဟုလည္းေကာင္း၊ kalacakra tantraဟုလည္းေကာင္ ေခၚဆိုၾကသည္ကို ေတြ႔႐ွိရျပန္ပါသည္။ ထိုတိဘတ္ႏွင့္ ယင္းတို႔၏ေ႐ွးက်လွေသာ ႐ိုးရာဓေလ့မ်ား (Tibet and its ancient traditions) သည္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လွသည္ကို ၂၀ရာစုထိတိုင္ေအာင္ အေနာက္တိုင္းသားတို႔ မသိ႐ွိၾကရွိခဲ့ႀကေပ။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ျဖစ္ ရွမ္ဗဲလားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အတိအက် ဟုတ္မဟုတ္ မေသခ်ာပါေသာ္လည္း သတင္းအခ်က္အလတ္အနည္းငယ္ က်န္ရွိေနရစ္သည္။ ပထမဦးဆံုး ေရာက္႐ွိသြားခဲ့ေသာ သတင္းအခ်က္အလတ္မွာ ေပၚတူဂီလူမ်ိဳးတို႔၏ Catholic missionary Estêvão Cacellaမွတဆင့္ ေရာက္႐ွိသြားခဲ့ႀကသည္။
ထို "shambhala"ဟူေသာ ေနရာေဒသရွိ သူေတာ္စဥ္သူေတာ္ျမတ္တို႔သည္ တရားဓမၼ႐ွာမီွးလ်ွက္ရွိကုန္ႀကသည္။ ထိုသို ့ သူေတာ္စင္တို ့ ေမြ ့ေလ်ာ္ေသာ မဟာစံုေတာၿမိဳင္ေဝါဟာရကို အေနာက္တိုင္းသားတို႔ သိ႐ိွလာေစဖို ့အတြက္ ပထမဆံုးအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့သူမွာ ၁၇ ရာစုမဟာခရီးသည္ႀကီးျဖစ္ေသာ ေပၚတူဂီအမ်ိဳ းသား ကက္သလစ္ဘာသာဝင္ သာသနာျပဳ "Stephan Cacella"(စတက္ဖန္ကာဆဲလား) ျဖစ္သည္။ ကာဆဲလားသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္း နီေပါ၊ဘူတန္၊လာဒက္ႏွင့္ တိဘက္ျပည္တနံတလ်ားသို ့ သာသနာျပဳ
ႂႀကြခဲ့၏။ ထိုမွတဆင့္ တိဗက္က်မ္းစာ၊ သကၠတက်မ္းစာ၊ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းစာမ်ားကိုစနစ္တက်ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့သည္။
ေနာက္ထပ္သမိုင္းတစ္ခုမွာမူ ကက္သလစ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး စတက္ဖင္ ကာဆဲလာႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ ဆြီဒင္အမ်ိဳးသား မဟာခရီးသည္ Hedin(ေဟဒင္)ဆိုသူ ကလည္း ခိုတန္ျပည္နယ္မွတစ္ဆင့္ ဟိမဝႏာၱ ေျမာက္ပိုင္းသို႔ေရာက္႐ိွခဲ့ၿပီး 'Shambhala'ဟူေသာ သူေတာ္စင္တို႔၏ တရားဓမၼ ႐ွာမွီးရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ မဟာၿမိဳင္ေတာသည္ ဟိမဝႏာၱ ေတာင္တန္းတစ္ေနရာတြင္ ႐ိွသည့္အေၾကာင္းကို သူ၏ခရီးသြားမွတ္တမ္းတြင္ သာဓကအေထာက္အထား ခိုင္ခိုင္မာမာျဖင့္ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ထိုအတူ ဟိႏၷဴတို႔၏စာေပျဖစ္ေသာ Vishnu purana(4.24)ထဲတြင္ ႐ွမ္ဗဲလားေဒသသည္ kalkiဘုရင္၏ ေမြးဖြားရာအရပ္ဟု ၫႊန္းဆိုျပထားသည္။ အျခားေဖာ္ျပခ်က္မ်ားတြင္မူ ယင္း႐ွမ္ဗဲလားကို Maitreya က စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္ဟု ခိုင္မာစြာ ၫႊန္းဆိုျပျပန္ပါသည္။
တစ္ဖန္ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးတို႔၏ဘဂဝါတပုရာမ္" Bhavata purana"က်မ္းတြင္ ႐ွမ္ဗဲလား(Shambha)ဟူသည့္'႐ွမ္' ဟူေသာေဝါဟာရႏွင့္'လား'ဟူေသာေဝါဟာရတို႔ကို ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ စကားလံုးျဖစ္ျပီး "sham"ဟူေသာအဓိပၸါယ္မွာ(ၿငိမ္းေအးျခင္း၊စိတ္
ဓာတ္တည္ၿငိမ္ျခင္း)ဟူေသာ သေဘာကိုေဆာင္ၿပီး "la"ဟူသည္
မွာ ေတာင္ၾကားဟု အဓိပၸါယ္ရသည္ဟုဆို၏။
႐ွမ္ဗဲလားသည္ အေ့႐ွတိုင္း မဟာဂႏၶာရီပညာမ်ား စတင္ေပါက္ဖာြးခဲ့ေသာ မူလဇာတိေျမလည္းျဖစ္သည္။ ယင္းႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီး ဆူဖီဂႏၶာရီပညာ႐ွင္အစ္ဒရီ႐ွားက ဆိုက္ေဘးရီးယားႏွင့္ မြန္ဂိုလီးယားအနီး႐ွိ အရပ္တစ္ခုမွတဆင့္ တကမာၻလံုးသို႔ ဂႏၶာရီပညာမ်ား ပ်ံႏွံသာြးပံုကို ပံုကားခ်ပ္ျဖင့္ သုေတသနျပဳၿပီး ေရးသားတင္ျပခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕႐ွမ္ဗဲလား႐ွာေဖြသူတို႔မွာ ထိုေဒသကို ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိျခင္း မ႐ွိခဲ့ႀကေပ။ ထိုေၾကာင့္႐ွမ္ဗဲလားသည္ အမွန္႐ွိသေလာ၊ ယင္းသည္ မည္သည့္ေနရာတြင္ မည္သို႔ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ဂႏၶာရီပညာသိုက္ႀကီး၊ ဂႏၶာရီေရေသာက္ျမစ္ႀကီး ျဖစ္ေနရပါသနည္း ဟူေသာ ပုစၧာမွာ ယင္းတို ့အတြက္ အေျဖမထုတ္ႏိူင္ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။
သို႔ေသာ္ 19ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္ သီယိုဆိုဖီ(Theosophy)အဖြဲ႔အစည္းႀကီးႏွင့္အတူ ပူေပၚင္းပါ၀င္ခဲ့သူ မဒမ္ဗလာဘက္စ္စကီ( Helena Blavatsky)သည္ Shambhala ၏ ဒ႑ာရီကို အရိပ္အမြတ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သူမက ရွမ္ဗဲလားဟူသည္မွာ အေနာက္တိုင္းမွ ဂမၻီရပညာအေပၚ ယံုၾကည္ျမတ္ႏိူးသူမ်ားအတြက္ ေရေသာက္ျမစ္ပင္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။ ယင္းသို ့ျဖင့္ ႐ွမ္ဗဲလားသည္ လ်ိဳ၀ွတ္ဆန္းၾကယ္ေသာ ႏိူင္ငံေတာ္တစ္ခုပင္ျဖစ္ၿပီး လူသားတို႔၏စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္ႏိူင္ေသာ ေနရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ အေ႐ွ႕တိုင္း၏ လ်ိွ ဳ ႔ဝွက္ဆန္းက်ယ္ေသာေနရာ၊ သူေတာ္စင္သူေတာ္ျမတ္တို႔၏ တရားဓမၼ႐ွာမီွးသည့္ေနရာ ဟု အေနာက္တိုင္းသားတို႔က ယူဆလာၾကပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာမွလည္း အထူးသျဖင့္ အဂၤလန္၊ျပင္သစ္၊႐ု႐ွား၊အီတလီ၊တ႐ုတ္၊ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံတို႔မွ အေ႐ွ႕တိုင္းမဟာဂႏၶာရီပညာကို စိတ္ဝင္စားၾကေသာ မဟာခရီးသည္မ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား၊ သုေတသီစာေရးဆရာမ်ားတို ့သည္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ ဟိမဝႏာၱေတာင္တန္းေဒသရွိေသာ တိဘက္ႏိုင္ငံအတြင္းသို ့ ဝင္ေရာက္၍ ႐ွမ္ဗဲလားကို႐ွာပံုေတာ္ဖြင့္ခဲ့ၾကျပန္သည္။ ကမာၻေက်ာ္မဟာခရီးသည္ႏွင့္ သမိုင္းသုေတသီ ၊ဂမီၻရပညာသုေတသီ စာေရးဆရာႀကီး အင္ဒ႐ူးေသာမတ္စ္ကမူ သူ၏ေအာင္ျမင္ေပါက္ေရာက္ဆံုးႏွင့္ ေရာင္းရအသြက္ဆံုးစံခ်ိန္တင္ခဲ့ရသည့္"Shambhala Oasis Of Light" စာအုပ္တြင္ ႐ွမ္ဗဲလားအေၾကာင္း ေရးသားေဖၚျပခဲ့ေသာ က်မ္းစာအုပ္ေပါင္း ၆၄ အုပ္႐ိွခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟု အေထာက္အထား ခိုင္ခိုင္မာမာႏွင့္ တင္ျပထားခဲ့သည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ကြၽႏ္ုပ္တို႔အဖို႔႐ွမ္ဗဲလားသည္ အမွန္တစ္ကယ္႐ိွသည္ဟု ယံုၾကည္ထားႀကေသာ ဂမၻီရေဒသတစ္ခုျဖစ္ေႀကာင္းကို ျငင္းဆိုရန္ အေႀကာင္းအရာမရွိသည္မွာ ေသခ်ာလွပါ၏။
Minsetwai
ကိုးကားစာရင္း
1. wikipidia
2. ဆရာလွမိုး(ပညာေရး)၏ ႐ွမ္ဗဲလားေစတမန္
Search My Blog
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Featured Post
ကဗျာဟူသည်
poetry ကဗျာဟူသည် ကဗျာဆိုသည်မှာ မိမိရောက်နေသောခေတ် အသက်ရှင်နေသောခေတ်၏အတွေးအခေါ်များကို အခြေခံ၍ သက်ရောက်မှုအများဆုံးရှိသော ခံစားမှုကို ဖန်တီးပ...
-
"My Information Gap" Every open mind Every stay in the psychological experience Every want to the psychological liberation Every n...
-
1963AD 1963.sep ထိုကာလတွင် ဗကပတို့သည် ငြိမ်းချမ်းရေးဆွေးနွေးပွဲကို အမြတ်ထုတ်ရန် သဘောထားခဲ့ကြသည်။ သူတို့သည် အဝေးရောက် ဗဟိုကော်မတီနှင့်...
No comments:
Post a Comment