Search My Blog

Monday, January 6, 2020

စိတ် တွန် ့ကြေမူ

[ငါ/ကဗျာ/စိတ်ဝေဒနာများ-၈]_Minsetwai

"စိတ် တွန် ့ကြေမူ"

မီးလောင်ရာ လေပင့်ပေးနေသော နေ ့များ
အပ်နဲ ့ထွင်းကြည့်ရင်း
ပုဆိန်နဲ ့ ထွင်းကြည့်ရင်း
သွေးလေခြောက်ခြားနေရတဲ့ ငါ။

အမှားမကင်းသော လူတစ်ယောက်၏ထောင့်ချိုး
မျက်နှာချိုမသွေးပြခဲ့မိ
ပေါ်က်ပန်းလေးဆယ်များနဲ ့အတိတ်အနာများ
အသံမပါတဲ့ဂီတလို နားထဲရုန်းရင်းဆန်ခတ်မို ့
တစ်ကိုယ်စာပါပဲ မီးခိုးထွက်နေခဲ့တဲ့ ငါ။

ထောင်ကျနေလိုက်ပါရဲ့
ငါ့ကိုယ်ငါလည်း သော့အထပ်ထပ်ခတ်ရဲ့
ရမ္မက်တွေက အစ
အဇ္ဈတ္တတွေ အဆုံးထိ
အခြားအခြားသောသူတို ့၏
တစ်နေ ့တည်း ရာသီသုံးခါ ပြောင်းမူ ကြုံနေပါစေဦး
အမှန်တရားက နေ ့ခင်းကြောင်တောင်ထဲလည်း
လင်းစေချင်နေမိတဲ့ ငါ။

အနှိမ်ခံဇာတ်သရုပ်ဖော်ပုံအရ
ကျောကဒဏ်ရာတွေကို ကော်ပီကူး
ဦးနှောက်တွေးခေါ်မူမဲ့ဖူးတဲ့ နှလုံးသားအိမ်ထက်
စိတ်ချို ့ယွင်းစွာနဲ ့ paste ပြန်ချကြည့်လိုက်တယ်
စေတန်ရဲ့ နေ ့ရက် ဆိုး ဖန်တီးမူများမှာ
အဆုံးစီရင်ချင်စရာ ကောင်းလောက်အောင်ပါပဲ
မျက်ကန်းတစေၧပုံစံနဲ ့ ငါ့မှာ ဒယီဒယိုင်ဖြစ်ရင်း
လူတွေထဲ လူတွေနဲ ့
အဆက်ပျက်နေမိတဲ့ ငါ။

4:30AM
Jan 6,2020
Minsetwai

Saturday, January 4, 2020

Poetry Man

I'm not child-8 (minsetwai)
"Poetry Man"

Come and dig my heart
There are past of me
There are feeling of me
There are sacrifice too
I throught that and I was born with poems.

My brain and My blood
There are the places,
where sex is a source of poetry.
My life and My hands
There are the places,
where meditate is a source of poetry.
My eyes , My ears and My nose
There are the places,
where soft mattress is source of poetry.
My soul and My body
There are the places,
where quieted recline is source of poetry.

I slept with poetry
I brave with poetry
I fought with poetry
I failed with poetry
I sacrificed with poetry
I with poetry
I with poetry
For the whole my life.

If i die,
Can my poems die?
my poems are not to die for
Can i live forever?
Not sure what.

One thing is for sure at me
What I'm hungry is poetry
The only thing i workship is poetry.

Poetry is the eternal for me
poetry activates me
poetry gives me power
poetry brought me close
poetry ……… me
poetry ……… me
poetry ……… me.

I'm in the between poems
When they give me a beautiful burial
This is a how come out
It will be poetry.

6:28AM
JAN4.2020
Minsetwai

ဘီးများ

[ငါ/ကဗျာ/စိတ်ဝေဒနာများ-၇]_Minsetwai

"ဘီးများ"

'လ' က ကားနောက်က ဖြည်းဖြည်းချင်း
ကြယ်တစ်ချို ့ကတော့ ဘယ်ဘဝ ဘယ်ဌာန
တိုးလာတဲ့ လေပြေထဲ အမောပြေနမ်းရှိုက်ချင်တယ်ဆိုမှ
ရာဘာနံတွေကလည်း တထောင်းထောင်းထတယ်။

ကားကတော့ သူ ့သခင်အတိုင်း မူးလို ့
အသက်ကို ဖက် နဲ ့ထုတ်ပြီး
ဝမ်းစာရှာရတဲ့ဘဝတဲ့လား
မုန်းတယ်။

နှာခေါ်င်းနားသီနေတဲ့ အန္တာရာယ်ရနံကြား
ကိုယ့်အသက် သူများလက် ဝကွက်အပ်ထားရတာ
စိတ်မနှံချင်ဘူးရယ်။

လူတွေမှာ
ကိုယ်ချင်းစာတရားဟာ
အောက်က ကားဘီးလို
တဝီဝီလည်နေရင် သိပ်ကောင်းမယ်။

ဒီစကား
လ က လွဲလို ့
ဘယ်သူမှလည်း မကြားစေချင်ပါဘူး။

အားလုံးက
ငါဟာ ငါ့ကိုယ်ငါတော့ အကောင်းမြင်တတ်သူလို ့
တွေးထင်နေမှာလောက်
ငါ ရှက်ရွံတာ မရှိသေးဘူးရယ်။


နေပါစေတော့
ကားဘီးဟာ
ကားဘီးအတိုင်းပဲ လည်နေပါစေတော့လေ။

Jan1,2020
Minsetwai

ပုံစံမကျသော ပုံစံခွက်

[ငါ/ကဗျာ/စိတ်ဝေဒနာများ-၆]_Minsetwai
"ပုံစံမကျသော ပုံစံခွက်"

ဘယ်သူ့ကိုမှ မရည်စူးမိဘူး
ငါဟာ ပြတိုက်
ရာစုနှစ်များစွာထိကို ပေါက်လွတ်ပဲစားနိူင်တယ်။

ဘေးကျပ်နံကျပ်ထဲ ငါ့ကိုပစ်ချလိုက်တဲ့နောက်
'မင်းဘာတတ်နိူင်သေးလဲ'တဲ့
ငါ နေသားကျအောင် ကြိုးစားနေတယ်။

လှောင်ချိုင့်လား
အပြင်က စောင့်ကြည့်နေတဲ့သူတွေကိုပဲ သနားတယ်
နာရီလက်တံတွေမှာ သူတို ့ပျောက်ဆုံးနေတယ်။

အင်အားကြီးမှ အနိူင်ထယူတတ်တဲ့
လူတွေက သူရဲကောင်းတဲ့
ဘဝမှာ ဆေးမြီတိုတွေလည်း မလိုချင်တော့။

ချွင်းချက်တွေကိုတော့ အပြဲမမြင်အောင်ချုပ်ကြ
ဒီလိုနဲ ့ ကိုယ့်ထောင်တဲ့ထောင်ချောက်မှာ
ကိုယ်ပြန်မိနေကြရပြန်ပြီကော။

ငါက သိပ်ရွံတတ်သူ
ဒီတော့ အပြင်မထွက်တော့
ငါ့ကိုယ်ငါပဲ 'လ' သာထားရင်း
ထည့်ထားတဲ့ ချိုင့်ခွက်ထဲ
အအိပ်မက်နေလိုက်ပါတယ်။
Jan1,2020
Minsetwai

ပန်းချီ
#SnowHninn

Tuesday, December 24, 2019

My Divine Mother

"My Divine Mother"

I thought, Love is being stupid together
Really, i barked the wrong tree barked -
- with my future
Finally love isn't training ground for life
However, i concepted over confidence to her.

Oh....My Divine Mother ............,
I was awe inspirting in your manipulations
Yet , You are black widow with the your charms
And you give me the deadly poisons.

After That,
i was losing emotional connections with my despoir
Also Brain - Dead and my life was not commonsensical.

Oh....My Divine Mother ............,
Have very strong by Your climate changing
Yet, also my heart was transfering-
- such as the burnt-achre
And also my love has been clapped_out
Thus, also you will not become eternal recurrence -
- into my eternally love.

Dec23,2019
Minsetwai
--------------------------

Monday, December 16, 2019

Her Lover

"Her Lover"

Her Lover was,
A heroic and like a mountain

In order to her tragic past,
He is the healer to her.

 For her black shades,
 He was made cleaning its,
 with His lovely sky.

 He was a hero in her heart,
  His love will be great
 With his sacrifices.

In her vision sticked his love,
On the throughout her life .


Thus,
she was again and again bow down to him
In her internalize.

Her lover was,
Who can truly change her every mistake.

Because of him,
she designate as a benefactor to him
when her life was turned out to be fun.

After her family includes him,
Never come thorn,
Never come wrong decisions,
Never come too bad a life
Never come sad at her family life.

 Her lover was her husband,
 whom she loved very much.

Dec16,2019
Minsetwai
------------------------------------------------------------

Sunday, December 8, 2019

အကွာအဝေးပစ္စုပ္ပန်

[ငါ/ကဗျာ/စိတ်ဝေဒနာများ-၄]_Minsetwai

"အကွာအဝေးပစ္စုပ္ပန်"

ဒုတိယမြောက် ကျရှုံခြင်းမှာ
မိုးတိမ်တွေတောင် ဝတ်လစ်စလစ်
အခြေအနေနဲ ့ အချိန်အခါတစ်ခု
နောက်ဆုံးအကြည့်တွေ ပုန်းလျိ ုးကွယ်လျိ ုး
ချစ်မေတ္တာတို ့ ညကိုလမ်းသလားဖို ့
သူ ့ဘက်ကိုယ်ဘက် ငဲ့ကွက်ရင်းပျက်
အပိုင်မဟုတ်တော့တဲ့မျော်လင့်မနက်ဖြန်တွေ
ကိုယ်ရည်သွေးတီးလုံးတွေ မတီးခတ်ရဲ
ရှက်ရွံမူ နဲ ့ ဒုတိယငါ
ဘဝနာနေတဲ့ လက်နဲ ့လှေနံဓားထစ်ထား
အနမ်းတစ်ချက်တောင် မရထိုက်မိပေမယ့်
အခါခါနမ်းမိခြင်းမှာတော့ ဆုမွန်ကောင်းတွေနဲ ့ပေါ့။



သိပ်အဆင်မပြေဘူး ကျကွဲလိုက်ချင်ရဲ ့
မဖြစ်ဘူး ကျကွဲစရာ နေရာကမရှိဘူး ကလေး
မချိုမြိန်သော ကိုယ်ထူကိုယ်ထ ဘဝ
လမ်းလွှဲဘက်ကသွားတာကိုပဲ
ရင်နာနာငေးရတာပါ
ဒုတိယအကြိမ်က
ငါ့ကိုယ်ငါ ပစ်ပယ်လိုက်ခြင်းနဲ ့ နားလည်မူ
သူစိမ်းဆန်ခံရတဲ့ နှလုံးသား
ခဏလောက် နမ်းရှိုက်ပွေ ့မှာ ဖြေရင်း
ကြိုးတွေထဲ နစ်မွန်းသွားမလား
ကျယ်ကျယ်ပြန် ့ပြန် ့နဲ ့ပျော်ရွှင်စွာ
ဆော့ကစားနေတာ ကောင်းရဲ ့
ငါက မင်းသိခွင့်မရနိူင်တဲ့ ငါ
အလိုက်အထိုက်တို ့ထဲမှာ
ချောင်းကြည့်ခွင့်တွေကို ကြိုးစားဖွင့်ရင်း။


Dec8.2019
Minsetwai

Friday, December 6, 2019

ဆူမာရီယာန်လူမျိုးများ(Sumerians)

"ဆူမာရီယာန်လူမျိုးများ(Sumerians)"







ဆူမားရီးယန်းများသည်မက်ဆိုပိုတေးမီးယားတောင်ပိုင်း (ဘီစီ ၆၀၀၀ မှဘီ။ စီ။ အီး။ မှ ၄၀၀၀ အထိ) တွင်နေထိုင်ခဲ့ကြသည်။

ဆူမာရီယာန်လူမျိုးတို့၏ ဆူမာရီယာန်ယဉ်ကျေးမူသည် နေနက္ခတ်တာရာများနှင့်ပက်သတ်ပြီး သိပ္ပံနည်းကျ လေ့လာမူများဖြစ်ပေါ်လာရန်အတွက် ပထမဦးဆုံး အုတ်မြစ်ချပေးခဲ့သော လူမျိုးများပင် ဖြစ်သည်။

ယင်းလူမျိုးများသည် အလွန်တရာမှ မြင့်မားသော မျှော်စင်များကို တည်ဆောက်ခဲ့ကြသည်။

တချို့မျော်စင်များမှာ ပေ ၇၀၀အထိ မြင့်မားသည်။

ထိုမျျှော်စင်များကို ဆူမာရီယာန် ပုရောဟိတ်များက အကြောင်းအရာ ၂ခုအတွက် ၂၄နာရီ အသုံးပြုခဲ့ကြသည်။

အကြောင်းအရာတစ်ခုမှာ လူ့လောကတွင် ဖြစ်ပျက်နေသော မူလအကြောင်းရင်းများသည် နေနက္ခတ်တာရာများနှင့် တစ်နည်းမဟုတ်တစ်နည်းပက်သတ်နေသည်ကို သနိပြုမိခဲ့ပြီးနောက် နေနက္ခတ်တာရာများကို လေ့လာရန်ဖြစ်သည်။

အထူးသဖြင့် ယင်းတို့သည် ကပ်ရောဂါများနှင့်ရင်ဆိုင်ရခြင်းများမှာ နက္ခတ်တာရာများနှင့် ပက်သတ်သည်ဟု အထူးယုံကြည်ခဲ့ကြသည်။

နာမည်ကြီးမျှော်စင်တစ်ခုကိုမူ လေနတ်သား Enlil ကို ရည်စူး ဆောက်လုပ်ခဲ့ခြင်းဖြစ်ပြီး ထိုမျှော်စင်များတွင် ဆူမာရီယန်တို ့က ဆိတ်များ သိုးများဖြင့် မြေစောင့်နတ် သစ်ပင်စောင့်နတ် ပင်လယ်စောင့်နတ် လေစောင့်နတ် ကောင်းကင်စောင့်နတ်များကို ပူဇော်ပသခဲ့ကြသည်။

ဆူမာရီယန်ဘုန်းတော်ကြီးများကမူ ေ့ရှဖြစ်ဟောခြင်းများကို ပြုလုပ်တတ်ကြပြီး ေ့ရှဖြစ်ဟောခံချင်သူမှာ သိုးများကို ယူလာရပြီး ထိုသိုးများကို နတ်စင်ေ့ရှတွင် ပူဇော်သတ်ဖြတ်ကြသည်။

ထိုနောက် သိုး၏အသည်းတွင် ပေါ်နေသော အမှတ်အသားများကို ကြည့်၍ ေ့ရှဖြစ်ဟောလေသည်။

ထို့ကြောင့် အချို့သိပ္ပံပညာရှင်များက သိပ္ပံပညာကို စတင်ခဲ့သူများမှာ ဆူမာရီယာန်များဖြစ်သည်ဟု ဆိုကြခြင်းပင်ဖြစ်သည်။

ဆူမာရီယာန်တို့သည် BC4000ဝန်းကျင်လောက်တွင် ပေါ်ထွန်းလာခဲ့ကြပြီး နွားမခန္ဓာရှိသော နတ်သမီးကို ယင်းတို ့၏ နွားများ သိုးများကို ကြည့်ရှုစောင့်ရှောက်ပေးသူအဖြစ် ယုံကြည်ကိုးကွယ်ခဲ့ကြသည်။

ယင်းတို ့၏ ကိုးကွယ်မူမှာ နတ်အမျိုးမျိုးနှင့်အတူ မှော်ပညာများလည်း ပေါ်င်းစပ်ပါဝင်ခဲ့ကြသည်။

ယင်းတို ့က မှော်ပညာကို ဝေဒနာခံစားနေရသောသူများကို ကူညီရာတွင် အသုံးပြုခွင့် ပေးထားကြသည်။

တစ်ဖန် ယင်းတို ့သည် လင်ယုန်ဌက်ကို ဌက်ကောင်းဌက်မြတ်အဖြစ် တန်ဖိုးထားပြီး လင်းယုန်ဌက်သည် မကောင်းဆိုးဝါးများကို နှင်ထုတ်ပေးသော သတ္တဝါဖြစ်သည်ဟု ယူဆကြသည်။

ref: ဦးနု၏ ယဉ်ကျေးမူအစ ရုပ်စုံသမိုင်း

Dec6,2019
Minsetwai
-------------------------------

Monday, December 2, 2019

အိန္ဒိယပြည်​မှ​မှော်

"အိန္ဒိယပြည်​မှ​မှော်​"

အိန္ဒိယသည် ရိုးရာအစဉ်အလာများနှင့်အတူ အယူသီးမှုများစွာရှိခဲ့သည့် ရှေးဟောင်းနိုင်ငံတစ်နိုင်ငံဖြစ်သည်။ 

လွန်ခဲ့သောရာစုနှစ်များတွင် လူမှုရေးနှင့်အယူသီးမှုများစွာကို ဖျက်သိမ်းခဲ့သည်။ 

သို့သော်လူ့အဖွဲ့အစည်းကို အမှန်တကယ်ခြိမ်းခြောက်နေသောမကောင်းသောအလေ့အကျင့်အချို့တည်ရှိနေဆဲဖြစ်သည်။ 

အိန္ဒိယတို ့ ၏ မှော်ဂန္ဓာရီပညာတွင်​
ယျာဈနဝိဇ္ဇာ၊
မန္တရဝိဇ္ဇာ၊
ဂန္ဓာရီဝိဇ္ဇာနှင်​့
မဟာဂန္ဓာရီဝိဇ္ဇာဟူပြီး၄မျိုးခွဲထားသည်​။

ယျာဈနဝိဇ္ဇာသည်​သက္ကတ​ဝေါဟာရဖြင်​့ယဇ်​ပူ​ဇော်​ခြင်​းဟု အဓိပ္ပါယ်​ထွက်​​သည်​။

ယင်​း၏နည်​းလမ်​းများမှာ အစီအရင်​ပွဲများကျင်​းပခြင်​း၊ ယဇ်​ပူ​ဇော်​ခြင်​း၊ ပရ​လောကမှစ နာနာဘဝနှင်​့ နတ်​တို့၏ အကူအညီများဖြင်​့သိဒ္ဓိရယူခြင်​းတို့ပင်​ဖြစ်​သည်​။

ထို​ကြောင်​့ဓာတ်​ရိုက်​ဓာတ်​ဆင်​ခြင်​း၊ယတြာပြုခြင်​း၊နတ်​ပင်​့နတ်​ကိုးကွယ်​ခြင်​း၊နာနာဘဝများကို​မွေးခြင်​း၊​အောက်​လမ်​းပညာ၊အင်​းပညာစ​သော ရုပ်​ဝထၳူအစီအရင်​များနှင်​့ပရ​လောကသားများကို အားကိုး၍တန်​ခိုးရရှိ​အောင်​ပြုလုပ်​ခြင်​းတို့မှာ ယျာဈနဝိဇ္ဇာပညာဟု​ခေါ်​သည်​။

မန္တရဝိဇ္ဇာကမူ မန္တာန်​များကိုရွတ်​ဖတ်​သရဇ္ဈာယ်​ခြင်​းဖြင့် ​မန္တန်​​စောင်​့နတ်​များ၏ အကူအညီကိုရယူခြင်​းပင်​ဖြစ်​သည်​။

ဂန္ဓာရီဝိဇ္ဇာမှာ စိတ်​တန်​ခိုးရရှိ​ရေးအတွတ်​ ကျင်​့ကြံအားထုတ်​ပြီး​နောက်​ ထိုစိတ်​တန်​ခိုးဖြင်​့ အကြားအမြင်​​ပေါ်က်​ခြင်​း၊ ပရ​လောကနှင်​့ဆက်​သွယ်​နိူင်​ခြင်​းတို့ပင်​ဖြစ်​သည်​။

မဟာဂန္ဓာရီဝိဇ္ဇာကမူ ဘာသာ​ရေးသက်​သက်​သာ လိုက်​စားပြီးကျင်​့ကြံအားထုတ်​ ​ပေါ်က်​​မြောက်​လာသူများပင် ​ဖြစ်​သည်​။

ထိုအထဲမှ Black magic နွယ်သော ယျဈနဝိဇ္ဇာ
မှော်အတတ်ဆိုင်ရာများနှင့် ပက်သက်၍ Mayong ရွာသည် နာမည်ကြီးလှသည်။

ထို Mayongဒေသသည်
Black Magic ၏ Land ဟုလည်းလူသိများပြီး အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အာသံပြည်နယ် Morigaonဘက်မှာရှိသော  ခရိုင်ရွာလေးတစ်ရွာဖြစ်သည်။

ထို Mayong တို့၏ Black of Magic နှင့်စုန်းအတတ်ပညာတွင်လည်း  ယင်းတို့၏ မှော်အတတ်နှင့်မှော်အစဉ်အလာလေ့ကျင့်ခြင်းများကို လက်ဆင့်ကမ်း သင်ကြားပေးခဲ့ကြသည်။ သမိုင်းများအရ Narabali သို့မဟုတ်လူသားယဇ်များကို Shakti ၀ တ်ပြုမှုနှင့် ဆက်စပ်၍ ခေတ်သစ်အစောပိုင်းအထိပြုလုပ်ခဲ့ကြသည် ဟူ၏။  မကြာသေးသော ကာလကလည်း အိန္ဒိယနိုင်ငံအရှေ့ပိုင်း Orissa တွင်လူသား ဦး ခေါင်းခွံ ၂၁ ခုကိုတွေ့ရှိခဲ့ပြီး ၎င်းသည် လူတို့အားအနစ်နာခံခြင်း သို့မဟုတ် မှော်အတတ်နှင့်ဆက်နွယ်ခြင်းရှိနေသည်ဟု BBC Newsတွင် Nov24.2014ခုနှစ်က ဖော်ပြခဲ့သည်။

အရိုးများ၊ ဦးခေါင်းခွံများကို
ခြောက်သွေ့နေသောပန်းများ ၊ vermillion အမှုန့်များနှင့်အတူ odishaရှိ Kushbhadra မြစ်ကူးတံတားအောက်တွင် တွေ့ရှိခဲ့ကြခြင်းဖြစ်သည်။

ဦး ခေါင်းခွံများအနီးတွင် ခြောက်သွေ့သောပန်းများနှင့် vermillion အမှုန့်များရှိနေခြင်းက စုန်းကဝေနှင့်ဆက်စပ်မှုရှိသည်ဟုဆိုကြသည်။

ထိုအရာများကို    ဒေသခံများက ဟိန္ဒူဘာသာရေးထုံးတမ်းများတွင် မျိုးပွားခြင်းသ​ေကတအဖြစ်သတ်မှတ်ထားကာ ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့်အသုံးပြုကြသည်။

ထိုကဲ့သို ့ "အနက်ရောင်မှော်အတတ်" ကို အိန္ဒိယနိုင်ငံ၏ ဆင်းရဲသောဒေသများတွင် လေ့ကျင့်လေ့ရှိပြီး ကလေးမွေးဖွားသောအခါများ ဖျားနာခြင်းများကိုကုသခြင်းနှင့် မိုးရွာသွန်းမှု ပိုမိုများပြားလာခြင်းကို အထောက်အကူပြုနိုင်သည်ဟု လူအများကယုံကြည်ကြသည်။

ထိုအဖြစ်အပျက်ကြောင့်ပင် odishaသည်လည်း mayongကဲ့သို ့ပင် အနတ်ရောင်မှော်နယ်မြေအဖြစ် သတ်မှတ်ခံခဲ့ရသည်။

Odisha သည် စာတတ်မြောက်မှုနှုန်း နိမ့်ကျသော အဆင်းရဲဆုံးပြည်နယ်ဖြစ်သဖြင့် မှော်အတတ်ဖြင့် ဝင်ငွေရှာဖွေမူများ ရှိခဲ့သည်။
Ref:wikipidia

  
    

Featured Post

ကဗျာဟူသည်

poetry ကဗျာဟူသည် ကဗျာဆိုသည်မှာ မိမိရောက်နေသောခေတ် အသက်ရှင်နေသောခေတ်၏အတွေးအခေါ်များကို အခြေခံ၍ သက်ရောက်မှုအများဆုံးရှိသော ခံစားမှုကို ဖန်တီးပ...